КОДЕКС УКРАЇНИ З ПРОЦЕДУР БАНКРУТСТВА
Iз змiнами i доповненнями,
внесеними
Законами України
вiд 20 вересня 2019 року N 132-IX,
вiд 2 жовтня 2019 року N 145-IX,
вiд 3 жовтня 2019 року N 157-IX,
вiд 19 грудня 2019 року N 399-IX,
вiд 19 червня 2020 року N 738-IX,
вiд 16 вересня 2020 року N 895-IX
(З 1 липня 2021 року до цього Кодексу будуть внесенi змiни, передбаченi пунктом 9 роздiлу III Закону України вiд 19 червня 2020 року N 738-IX) |
1. Для цiлей цього Кодексу термiни вживаються в такому значеннi:
кредитор - юридична або фiзична особа, а також контролюючий орган, уповноважений вiдповiдно до Податкового кодексу України здiйснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зi сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування у межах своїх повноважень, та iншi державнi органи, якi мають вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; забезпеченi кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або iншої особи забезпеченi заставою майна боржника; конкурснi кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до вiдкриття провадження у справi про банкрутство i виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточнi кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли пiсля вiдкриття провадження у справi про банкрутство;
Термiн "портал електронних сервiсiв юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань" вживається у значеннi, наведеному в Законi України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань".
Термiн "конфлiкт iнтересiв" вживається у значеннi, наведеному в Законi України "Про запобiгання корупцiї".
Стаття 2. Законодавство, що регулює провадження у справах про банкрутство
2. Законодавство про вiдновлення платоспроможностi боржника або визнання його банкрутом не поширюється на банки, якi виводяться з ринку або лiквiдуються вiдповiдно до законiв України "Про банки i банкiвську дiяльнiсть" та "Про систему гарантування вкладiв фiзичних осiб".
Провадження у справi про визнання емiтента iпотечних облiгацiй неплатоспроможним (банкрутом) здiйснюється у порядку, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням норм Закону України "Про iпотечнi облiгацiї".
4. Положення цього Кодексу не застосовуються до юридичних осiб - казенних пiдприємств.
Стаття 3. Державний орган з питань банкрутства
1. Державний орган з питань банкрутства:
органiзовує систему пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї арбiтражних керуючих;
встановлює вимоги для отримання свiдоцтва про право на здiйснення дiяльностi арбiтражного керуючого;
визначає та затверджує примiрну форму плану санацiї, реструктуризацiї;
визначає вимоги до форми та порядку ведення реєстру вимог кредиторiв;
здiйснює iншi передбаченi законом повноваження.
(Iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 03.10.2019р. N 157-IX) |
Стаття 4. Заходи щодо запобiгання банкрутству боржника - юридичної особи та позасудовi процедури
Стаття 5. Санацiя боржника до вiдкриття провадження у справi про банкрутство
2. У планi санацiї визначаються:
розмiри, порядок i строки погашення вимог кредиторiв, якi беруть участь у санацiї;
заходи щодо виконання плану санацiї та нагляду за виконанням плану санацiї;
обсяг повноважень керуючого санацiєю (у разi його призначення).
Планом санацiї може бути передбачено:
рiзнi умови задоволення вимог для кредиторiв рiзних категорiй;
заходи з отримання позик чи кредитiв;
умови, передбаченi частиною другою статтi 51 цього Кодексу.
План санацiї не впливає на вимоги кредитора до третiх осiб, якщо кредитор з такими вимогами проголосував проти схвалення плану санацiї. Затвердження судом плану санацiї щодо первiсного зобов'язання не припиняє пов'язаних з ним додаткових зобов'язань згiдно зi статтею 604 Цивiльного кодексу України, якщо заставодержатель проголосував проти такого плану.
До заяви про затвердження плану санацiї додаються:
документи, що пiдтверджують схвалення плану санацiї;
За подання заяви про затвердження плану санацiї справляється судовий збiр.
Ухвала про прийняття до розгляду заяви про затвердження плану санацiї оскарженню не пiдлягає.
Господарський суд вiдмовляє у прийняттi заяви про затвердження плану санацiї, якщо:
план санацiї не вiдповiдає вимогам цього Кодексу;
справа не пiдсудна даному господарському суду;
стосовно боржника вiдкрито провадження у справi про банкрутство;
юридичну особу - боржника припинено в установленому законодавством порядку.
Господарський суд постановляє ухвалу про вiдмову в затвердженнi плану санацiї, якщо:
невиконання або неналежного виконання обов'язкiв, покладених на керуючого санацiєю;
зловживання правами керуючого санацiєю;
подання керуючим санацiєю до суду неправдивих вiдомостей;
наявностi конфлiкту iнтересiв у керуючого санацiєю.
Змiни до плану санацiї вносяться у порядку, встановленому для його затвердження.
звiт про виконання плану санацiї;
Стаття 6. Судовi процедури, якi застосовуються щодо боржника
1. Вiдповiдно до цього Кодексу щодо боржника - юридичної особи застосовуються такi судовi процедури:
розпорядження майном боржника;
2. Вiдповiдно до цього Кодексу щодо боржника - фiзичної особи застосовуються такi судовi процедури:
реструктуризацiя боргiв боржника;
Стаття 7. Порядок розгляду спорiв, стороною в яких є боржник
Стаття 8. Юрисдикцiя, пiдсуднiсть, пiдстави для вiдкриття провадження у справi про банкрутство
Стаття 9. Оскарження судових рiшень у процедурi банкрутства
КНИГА ДРУГА. АРБIТРАЖНИЙ КЕРУЮЧИЙ
Роздiл I. АРБIТРАЖНИЙ КЕРУЮЧИЙ
Стаття 10. Органiзацiя дiяльностi арбiтражного керуючого
1. Арбiтражний керуючий є суб'єктом незалежної професiйної дiяльностi.
Стаття 11. Вимоги до арбiтражного керуючого
2. Не може бути арбiтражним керуючим особа:
1) визнана судом обмеженою у цивiльнiй дiєздатностi або недiєздатною;
2) яка має не зняту або не погашену в установленому законом порядку судимiсть;
3) яка не здатна виконувати обов'язки арбiтражного керуючого за станом здоров'я;
4) якiй заборонено обiймати керiвнi посади.
Стаття 12. Права та обов'язки арбiтражного керуючого
2) скликати збори i комiтет кредиторiв та брати в них участь з правом дорадчого голосу;
3) отримувати винагороду в розмiрi та порядку, передбачених цим Кодексом;
6) отримувати iнформацiю з державних реєстрiв;
7) подавати до господарського суду заяву про дострокове припинення своїх повноважень;
8) здiйснювати iншi повноваження, передбаченi цим Кодексом.
2. Арбiтражний керуючий зобов'язаний:
1) неухильно дотримуватися вимог законодавства;
2) здiйснювати заходи щодо захисту майна боржника;
iнвентаризацiю майна боржника (дати початку та закiнчення iнвентаризацiї);
аналiз фiнансово-господарської дiяльностi боржника;
декларацiю про майновий стан боржника - фiзичної особи;
6) створювати умови для проведення перевiрки додержання арбiтражним керуючим вимог законодавства;
11) виконувати iншi повноваження, передбаченi законодавством.
4. Пiд час реалiзацiї своїх прав та обов'язкiв арбiтражний керуючий зобов'язаний додержуватися вимог Закону України "Про запобiгання корупцiї" щодо обмеження використання своїх повноважень з метою одержання неправомiрної вигоди або прийняття пропозицiї такої вигоди для себе чи iнших осiб, одержання дарункiв (пожертв).
5. Порушення арбiтражним керуючим вимог Закону України "Про запобiгання корупцiї", а також виникнення конфлiкту iнтересiв пiд час здiйснення арбiтражним керуючим повноважень є пiдставою для вiдсторонення його вiд виконання обов'язкiв арбiтражного керуючого пiд час провадження у справi про банкрутство, про що господарський суд виносить ухвалу.
Стаття 13. Незалежнiсть арбiтражного керуючого
1. Пiд час здiйснення своїх повноважень арбiтражний керуючий є незалежним.
Стаття 14. Помiчник арбiтражного керуючого
1. Арбiтражний керуючий може мати помiчника (помiчникiв) на пiдставi трудового договору (контракту).
Стаття 15. Квалiфiкацiйна комiсiя
розробляє та затверджує перелiк питань автоматизованого анонiмного тестування;
формує графiк складення квалiфiкацiйних iспитiв;
проводить квалiфiкацiйнi iспити та затверджує їх результати;
розглядає скарги щодо результатiв квалiфiкацiйних iспитiв;
приймає рiшення про видачу свiдоцтва про право на здiйснення дiяльностi арбiтражного керуючого.
Стаття 16. Квалiфiкацiйний iспит
Стаття 17. Свiдоцтво про право на здiйснення дiяльностi арбiтражного керуючого
Стаття 18. Єдиний реєстр арбiтражних керуючих України
2. У Єдиному реєстрi арбiтражних керуючих України мiстяться вiдомостi про:
1) прiзвище, iм'я та по батьковi (за наявностi) арбiтражного керуючого;
3) дату видачi та номер свiдоцтва про право на здiйснення дiяльностi арбiтражного керуючого;
8) дату та номер рiшення про припинення або тимчасове зупинення дiяльностi арбiтражного керуючого;
9) прiзвище, iм'я та по батьковi помiчникiв арбiтражного керуючого (за наявностi).
Стаття 19. Дисциплiнарнi проступки арбiтражних керуючих
2. Дисциплiнарним проступком є:
1) факт зайняття дiяльнiстю, несумiсною з дiяльнiстю арбiтражного керуючого;
2) порушення правил професiйної етики арбiтражного керуючого;
3) невиконання або неналежне виконання своїх обов'язкiв;
4) невиконання статуту та рiшень саморегулiвної органiзацiї арбiтражних керуючих.
Стаття 20. Контроль за дiяльнiстю арбiтражних керуючих
1) статуту саморегулiвної органiзацiї арбiтражних керуючих;
2) Кодексу професiйної етики арбiтражного керуючого;
Стаття 21. Вiдповiдальнiсть арбiтражних керуючих
2. Арбiтражнi керуючi несуть дисциплiнарну вiдповiдальнiсть у порядку, встановленому цим Кодексом.
Стаття 22. Дисциплiнарна комiсiя
Стаття 23. Дисциплiнарнi стягнення
1. Дисциплiнарнi стягнення, що застосовуються до арбiтражного керуючого:
3) тимчасове зупинення права на здiйснення дiяльностi арбiтражного керуючого;
4) позбавлення права на здiйснення дiяльностi арбiтражного керуючого.
Стаття 24. Страхування вiдповiдальностi арбiтражного керуючого
Стаття 25. Вiдшкодування шкоди, заподiяної з вини арбiтражного керуючого
Стаття 26. Припинення дiяльностi арбiтражного керуючого
1. Пiдставою для припинення дiяльностi арбiтражного керуючого є:
1) письмова заява арбiтражного керуючого;
2) неможливiсть виконувати повноваження за станом здоров'я;
3) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо арбiтражного керуючого;
4) невiдповiднiсть арбiтражного керуючого вимогам, встановленим статтею 11 цього Кодексу;
7) смерть арбiтражного керуючого.
2. У разi припинення дiяльностi арбiтражного керуючого його свiдоцтво анулюється.
Стаття 27. Порядок припинення дiяльностi арбiтражного керуючого
Стаття 28. Призначення та вiдсторонення арбiтражного керуючого
1) якi є заiнтересованими особами у цiй справi;
4) якi мають конфлiкт iнтересiв;
6) якi є близькими особами боржника - фiзичної особи.
1) невиконання або неналежного виконання обов'язкiв, покладених на арбiтражного керуючого;
2) зловживання правами арбiтражного керуючого;
3) подання до суду неправдивих вiдомостей;
5) припинення дiяльностi арбiтражного керуючого;
6) наявностi конфлiкту iнтересiв.
Стаття 29. Тимчасове зупинення права на здiйснення дiяльностi арбiтражного керуючого
Стаття 30. Винагорода та вiдшкодування витрат арбiтражного керуючого
1. Арбiтражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду.
Грошова винагорода арбiтражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород.
3. Додаткова грошова винагорода арбiтражного керуючого визначається в розмiрi:
3 вiдсотки суми погашених вимог кредиторiв.
Стаття 31. Правила ведення дiловодства та архiву арбiтражного керуючого
Роздiл II. САМОРЕГУЛIВНА ОРГАНIЗАЦIЯ АРБIТРАЖНИХ КЕРУЮЧИХ
Стаття 32. Саморегулiвна органiзацiя арбiтражних керуючих
5. Органами саморегулiвної органiзацiї арбiтражних керуючих є:
3) голова ради арбiтражних керуючих регiону;
4) Рада арбiтражних керуючих України;
5) Голова Ради арбiтражних керуючих України;
6) з'їзд арбiтражних керуючих України;
7. Вищим органом самоврядування арбiтражних керуючих є з'їзд арбiтражних керуючих України.
8. З'їзд арбiтражних керуючих України:
2) затверджує статут саморегулiвної органiзацiї арбiтражних керуючих та вносить змiни до нього;
3) затверджує Кодекс професiйної етики арбiтражного керуючого;
5) призначає чотирьох членiв квалiфiкацiйної комiсiї та чотирьох членiв дисциплiнарної комiсiї;
6) затверджує Положення про Раду арбiтражних керуючих України, Положення про ревiзiйну комiсiю;
Стаття 33. Функцiї та повноваження саморегулiвної органiзацiї арбiтражних керуючих
1. Саморегулiвна органiзацiя арбiтражних керуючих:
4) захищає професiйнi права арбiтражних керуючих;
5) забезпечує високий професiйний рiвень та розвиток професiї арбiтражних керуючих;
6) забезпечує престижнiсть професiї арбiтражних керуючих;
10) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до цього Кодексу.
КНИГА ТРЕТЯ. БАНКРУТСТВО ЮРИДИЧНИХ ОСIБ
Роздiл I. ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВI ПРО БАНКРУТСТВО
Стаття 34. Заява про вiдкриття провадження у справi про банкрутство
найменування господарського суду, до якого подається заява;
найменування боржника, його мiсцезнаходження, iдентифiкацiйний код юридичної особи;
виклад обставин, що є пiдставою для звернення до суду;
перелiк документiв, що додаються до заяви.
2. До заяви кредитора про вiдкриття провадження у справi про банкрутство додаються:
докази сплати судового збору, крiм випадкiв, коли згiдно iз законом судовий збiр не пiдлягає сплатi;
докази надсилання боржнику копiї заяви i доданих до неї документiв.
До заяви кредитора - контролюючого органу, уповноваженого вiдповiдно до Податкового кодексу України здiйснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зi сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування у межах своїх повноважень, iншого органу, який вiдповiдно до закону здiйснює контроль за справлянням iнших обов'язкових платежiв на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування, додаються докази вжиття заходiв щодо стягнення (погашення) податкового боргу або iншої заборгованостi у встановленому законодавством порядку.
4. До заяви боржника про вiдкриття провадження у справi про банкрутство додаються:
докази сплати судового збору, крiм випадкiв, коли згiдно iз законом судовий збiр не пiдлягає сплатi;
докази загрози неплатоспроможностi;
установчi документи боржника - юридичної особи;
бухгалтерський баланс боржника на останню звiтну дату;
iншi документи, що пiдтверджують неплатоспроможнiсть боржника.
Стаття 35. Прийняття заяви про вiдкриття провадження у справi про банкрутство
дата проведення пiдготовчого засiдання суду;
заперечення боржника щодо вимог заявника (заявникiв);
вiдомостi про проведення боржником дiяльностi, пов'язаної з державною таємницею;
докази необґрунтованостi вимог заявника (за наявностi).
3. У вiдзивi боржника можуть зазначатися й iншi вiдомостi, що мають значення для розгляду справи.
До вiдзиву боржника також можуть бути доданi клопотання боржника.
Стаття 37. Вiдмова у прийняттi заяви про вiдкриття провадження у справi, залишення заяви без руху
провадження у справi про банкрутство боржника не допускається згiдно з цим Кодексом;
стосовно боржника вiдкрито провадження у справi про банкрутство;
юридичну особу - боржника припинено в установленому законом порядку.
Стаття 38. Повернення, вiдкликання заяви про вiдкриття провадження у справi
Стаття 39. Вiдкриття провадження у справi про банкрутство
вiдкриття провадження у справi;
вiдмову у вiдкриттi провадження у справi.
6. Господарський суд вiдмовляє у вiдкриттi провадження у справi, якщо:
вимоги кредитора (кредиторiв) задоволенi боржником у повному обсязi до пiдготовчого засiдання суду.
8. В ухвалi про вiдкриття провадження у справi про банкрутство зазначається про:
вiдкриття провадження у справi про банкрутство;
визнання вимог кредитора та їх розмiр;
введення мораторiю на задоволення вимог кредиторiв;
введення процедури розпорядження майном;
призначення розпорядника майна, встановлення розмiру його винагороди та джерела її сплати;
Вiдсутнiсть аудиторського висновку не перешкоджає провадженню у справi про банкрутство.
14. З моменту вiдкриття провадження у справi:
15. Ухвала про вiдкриття провадження у справi про банкрутство не пiзнiше трьох днiв з дня її постановлення надсилається боржнику, кредитору (кредиторам) та iншим особам, якi беруть участь або мають взяти участь у цiй справi (власнику майна, органу, уповноваженому управляти майном боржника, тощо), до контролюючого органу, визначеного Податковим кодексом України, мiсцевого загального суду, вiдповiдного органу або особi, яка здiйснює примусове виконання судових рiшень, рiшень iнших органiв, за мiсцезнаходженням (мiсцем проживання) боржника.
17. Провадження у справi про банкрутство юридичної особи не пiдлягає зупиненню.
Стаття 40. Забезпечення вимог кредиторiв
Стаття 41. Мораторiй на задоволення вимог кредиторiв
3. Протягом дiї мораторiю на задоволення вимог кредиторiв:
забороняється виконання вимог, на якi поширюється мораторiй;
зупиняється перебiг позовної давностi на перiод дiї мораторiю;
8. Дiя мораторiю припиняється з дня закриття провадження у справi про банкрутство.
10. Активи боржника, що перебувають у податковiй заставi, можуть бути звiльненi господарським судом з податкової застави, про що виноситься ухвала у судовому засiданнi за участю контролюючого органу, уповноваженого вiдповiдно до Податкового кодексу України здiйснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зi сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування у межах своїх повноважень.
(Iз доповненнями, внесеними згiдно iз Законом України вiд 20.09.2019р. N 132-IX) |
Стаття 42. Визнання недiйсними правочинiв боржника
боржник виконав майновi зобов'язання ранiше встановленого строку;
боржник узяв на себе заставнi зобов'язання для забезпечення виконання грошових вимог.
боржник уклав договiр iз заiнтересованою особою;
боржник уклав договiр дарування.
Роздiл II. РОЗПОРЯДЖЕННЯ МАЙНОМ БОРЖНИКА
Стаття 44. Введення процедури розпорядження майном боржника
Про призначення розпорядника майна господарський суд постановляє ухвалу.
2. Процедура розпорядження майном боржника вводиться строком до 170 календарних днiв.
3. Розпорядник майна зобов'язаний:
вести реєстр вимог кредиторiв;
повiдомляти кредиторiв про результати розгляду їхнiх вимог;
вживати заходiв для захисту майна боржника;
скликати збори i комiтет кредиторiв та органiзовувати проведення їх засiдань;
виконувати iншi повноваження, передбаченi цим Кодексом.
4. Розпорядник майна несе вiдповiдальнiсть за свої дiї та бездiяльнiсть вiдповiдно до закону.
реорганiзацiю (злиття, приєднання, подiл, видiлення, перетворення) i лiквiдацiю боржника;
створення господарських товариств або участь в iнших господарських товариствах;
створення фiлiй та представництв;
проведення боржником емiсiї цiнних паперiв;
передачу нерухомого майна в оренду;
Стаття 45. Виявлення кредиторiв та осiб, якi мають бажання взяти участь у санацiї боржника
3. Заява кредитора має мiстити:
найменування господарського суду, до якого подається заява;
розмiр вимог кредитора до боржника з окремим зазначенням суми неустойки (штрафу, пенi);
виклад обставин, що пiдтверджують вимоги до боржника, та їх обґрунтування;
вiдомостi про наявнiсть заставного майна боржника, яке є забезпеченням вимог;
перелiк документiв, що додаються до заяви.
Заява пiдписується кредитором або його уповноваженим представником.
Стаття 46. Перевiрка вiдповiдностi заяви конкурсного кредитора вимогам цього Кодексу
Стаття 47. Попереднє засiдання господарського суду
У разi необхiдностi господарський суд може оголосити перерву в попередньому засiданнi.
За результатами попереднього засiдання господарський суд постановляє ухвалу, в якiй зазначаються:
розмiр та перелiк не визнаних судом вимог кредиторiв;
дата проведення зборiв кредиторiв та комiтету кредиторiв;
Погашення неустойки (штрафу, пенi) у справi про банкрутство можливе лише в лiквiдацiйнiй процедурi.
Стаття 48. Збори кредиторiв та комiтет кредиторiв
У зборах кредиторiв боржника можуть брати участь iз правом дорадчого голосу:
кредитори, вимоги яких забезпеченi заставою майна боржника;
конкурснi кредитори, вимоги яких заявленi пiсля закiнчення строку, встановленого для їх подання;
представник працiвникiв боржника;
уповноважена особа засновникiв (учасникiв, акцiонерiв) боржника;
представник органу, уповноваженого управляти державним майном;
Кiлькiсть голосiв кредиторiв на зборах визначається вiдповiдно до частини четвертої цiєї статтi.
5. До компетенцiї зборiв кредиторiв належить прийняття рiшення про:
1) визначення кiлькiсного складу та обрання членiв комiтету кредиторiв;
2) дострокове припинення повноважень комiтету кредиторiв або окремих його членiв;
3) схвалення плану санацiї боржника та схвалення внесення змiн до нього;
8. До компетенцiї комiтету кредиторiв належить прийняття рiшення про:
2) скликання зборiв кредиторiв;
7) iншi питання, передбаченi цим Кодексом.
Стаття 49. Закiнчення процедури розпорядження майном
3. У пiдсумковому засiданнi господарський суд ухвалює одне з таких судових рiшень:
постанову про визнання боржника банкрутом i вiдкриття лiквiдацiйної процедури;
ухвалу про закриття провадження у справi про банкрутство.
5. Затверджуючи план санацiї, господарський суд перевiряє, чи дотримано порядок його схвалення.
Стаття 50. Введення процедури санацiї боржника
4. З моменту постановлення ухвали про введення процедури санацiї:
управлiння боржником переходить до керуючого санацiєю;
5. Керуючий санацiєю має право:
укладати вiд iменi боржника цивiльно-правовi, трудовi та iншi правочини (договори);
подавати заяви про визнання правочинiв (договорiв), укладених боржником, недiйсними.
6. Керуючий санацiєю зобов'язаний:
прийняти в господарське вiдання майно боржника;
вiдкрити спецiальний рахунок для проведення санацiї та розрахункiв з кредиторами;
забезпечити ведення боржником бухгалтерського облiку i статистичного звiту та фiнансової звiтностi;
розглядати вимоги конкурсних кредиторiв;
заявляти в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог конкурсних кредиторiв;
надавати господарському суду на його вимогу iнформацiю про виконання плану санацiї;
на перiод санацiї виступати представником сторони (власника) у колективному договорi;
щокварталу звiтувати перед комiтетом кредиторiв та судом про виконання плану санацiї;
здiйснювати iншi передбаченi законодавством повноваження.
виконання правочину завдає збиткiв боржнику;
виконання правочину створює умови, що перешкоджають вiдновленню платоспроможностi боржника.
Стаття 51. План санацiї боржника
План санацiї може бути змiнений у порядку, встановленому для його затвердження.
План санацiї має мiстити заходи щодо вiдновлення платоспроможностi боржника.
2. Заходами щодо вiдновлення платоспроможностi боржника, якi мiстить план санацiї, можуть бути:
реструктуризацiя пiдприємства;
закриття нерентабельних виробництв;
вiдстрочення, розстрочення або прощення боргу чи його частини;
виконання зобов'язання боржника третiми особами;
задоволення вимог кредиторiв в iнший спосiб, що не суперечить цьому Кодексу;
лiквiдацiя дебiторської заборгованостi;
реструктуризацiя активiв боржника вiдповiдно до вимог цього Кодексу;
продаж частини майна боржника;
вiдчуження майна та погашення вимог кредиторiв шляхом замiщення активiв;
звiльнення працiвникiв боржника, якi не можуть бути задiянi в процесi виконання плану санацiї;
одержання позик та кредитiв, придбання товарiв у кредит;
iншi заходи з вiдновлення платоспроможностi боржника.
7. План санацiї не впливає на вимоги кредитора до третiх осiб, якщо кредитор з такими вимогами проголосував проти схвалення плану санацiї. Затвердження судом плану санацiї щодо первiсного зобов'язання не припиняє пов'язанi з ним додатковi зобов'язання згiдно iз статтею 604 Цивiльного кодексу України, якщо заставодержатель проголосував проти такого плану.
Стаття 52. Розгляд плану санацiї кредиторами
В iншому випадку вважається, що план санацiї вiдхилений вiдповiдним класом кредиторiв.
7. Господарський суд постановляє ухвалу про затвердження плану санацiї боржника, якщо:
план санацiї схвалений класом забезпечених кредиторiв;
Стаття 53. Збiльшення статутного капiталу боржника
Стаття 54. Продаж у процедурi санацiї майна боржника як єдиного майнового комплексу
Стаття 55. Вiдчуження у процедурi санацiї майна боржника шляхом замiщення активiв
Стаття 56. Продаж у процедурi санацiї частини майна боржника
2. Продаж частини майна боржника у процедурi санацiї здiйснюється вiдповiдно до цього Кодексу.
Стаття 57. Звiт керуючого санацiєю
2. Звiт керуючого санацiєю повинен мiстити:
вiдомостi про виконання плану санацiї;
баланс боржника на останню звiтну дату;
розрахунок прибуткiв i збиткiв боржника;
вiдомостi про наявнiсть у боржника грошових коштiв на рахунках та про стан розрахунку з кредиторами;
вiдомостi про стан кредиторської заборгованостi боржника на дату подання звiту.
Одночасно iз звiтом керуючий санацiєю вносить одну з таких пропозицiй про:
припинення процедури санацiї, визнання боржника банкрутом i вiдкриття лiквiдацiйної процедури;
схвалення змiн до плану санацiї та продовження строку процедури санацiї.
13. Розрахунки з кредиторами проводяться керуючим санацiєю у порядку, встановленому планом санацiї.
Роздiл IV. ЛIКВIДАЦIЙНА ПРОЦЕДУРА
Стаття 58. Постанова про визнання боржника банкрутом i вiдкриття лiквiдацiйної процедури
Стаття 59. Наслiдки визнання боржника банкрутом
строк виконання всiх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав;
продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Кодексом;
4. Повiдомлення про визнання боржника банкрутом i вiдкриття лiквiдацiйної процедури має мiстити:
найменування та iншi реквiзити боржника, визнаного банкрутом;
найменування господарського суду, у провадженнi якого знаходиться справа про банкрутство;
Стаття 60. Функцiї господарського суду у лiквiдацiйнiй процедурi
Вимоги поточних кредиторiв погашаються в порядку черговостi, визначеної статтею 64 цього Кодексу.
Стаття 61. Повноваження лiквiдатора
1. Лiквiдатор з дня свого призначення здiйснює такi повноваження:
приймає у своє вiдання майно боржника, забезпечує його збереження;
виконує функцiї з управлiння та розпорядження майном банкрута;
проводить iнвентаризацiю та визначає початкову вартiсть майна банкрута;
аналiзує фiнансовий стан банкрута;
виконує повноваження керiвника (органiв управлiння) банкрута;
заявляє до третiх осiб вимоги щодо повернення банкруту сум дебiторської заборгованостi;
подає до суду заяви про визнання недiйсними правочинiв (договорiв) боржника;
подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення", iнформацiю до центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
здiйснює iншi повноваження, передбаченi цим Кодексом.
Оплата витрат, пов'язаних з проведенням лiквiдацiйної процедури, здiйснюється у такому порядку:
(Iз доповненнями, внесеними згiдно iз Законом України вiд 20.09.2019р. N 132-IX) |
Стаття 63. Продаж майна банкрута
Початковою вартiстю продажу майна банкрута є його вартiсть, визначена лiквiдатором.
Стаття 64. Черговiсть задоволення вимог кредиторiв
1) у першу чергу задовольняються:
вимоги кредиторiв за договорами страхування;
витрати, пов'язанi з провадженням у справi про банкрутство в господарському судi;
2) у другу чергу задовольняються:
3) у третю чергу задовольняються:
вимоги щодо сплати податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв);
вимоги центрального органу виконавчої влади, що здiйснює управлiння державним резервом;
4) у четверту чергу задовольняються вимоги кредиторiв, не забезпеченi заставою;
6) у шосту чергу задовольняються iншi вимоги.
7. Вимоги, не погашенi у зв'язку з недостатнiстю майна, вважаються погашеними.
вiдомостi за результатами iнвентаризацiї майна боржника та перелiк лiквiдацiйної маси;
реєстр вимог кредиторiв з даними про розмiри погашених вимог кредиторiв;
документи, що пiдтверджують погашення вимог кредиторiв;
для емiтентiв боргових цiнних паперiв - звiт про результати погашення цiнних паперiв.
Стаття 66. Звiльнення працiвникiв боржника. Пiльги i компенсацiї звiльненим працiвникам
Стаття 67. Зберiгання документiв
Роздiл V. ПРОДАЖ МАЙНА В ПРОВАДЖЕННI У СПРАВI ПРО БАНКРУТСТВО
Стаття 68. Продаж майна на аукцiонi
6. На аукцiонi не може бути застосовано переважне право купiвлi майна.
Стаття 69. Електронна торгова система
3. Електронна торгова система повинна забезпечувати:
1) створення, зберiгання та оприлюднення всiєї iнформацiї про аукцiон;
2) автоматичний обмiн iнформацiєю i документами з авторизованими електронними майданчиками;
3) можливiсть здiйснення обмiну iнформацiєю з використанням Iнтернету;
4) наявнiсть загальнодоступних засобiв телекомунiкацiї, що не обмежують участi в аукцiонi;
5) наявнiсть системи електронного обмiну документами з використанням методiв iдентифiкацiї;
7) точне визначення часу i дати внесення учасником аукцiону пропозицiй щодо цiни;
8) захист iнформацiї, отриманої вiд замовника та учасникiв аукцiону;
9) безперебiйну роботу з проведення аукцiону;
11) забезпечення безперервностi проведення аукцiону;
12) надсилання повiдомлень учасникам аукцiону в особистий кабiнет та на електронну пошту.
Стаття 70. Строк проведення аукцiону
Стаття 71. Авторизованi електроннi майданчики
2. Авторизований електронний майданчик повинен забезпечувати:
3) автоматичне розмiщення, отримання i передачу iнформацiї та документiв;
4) користування сервiсами з автоматичним обмiном iнформацiєю;
Винагорода сплачується виключно переможцем аукцiону.
Стаття 72. Скасування аукцiону
Стаття 74. Вiдповiдальнiсть перед особами, якi не змогли взяти участь або перемогти на аукцiонi
Стаття 75. Визначення умов продажу
2. До обов'язкових умов продажу належать:
6. Комiтет кредиторiв, забезпечений кредитор можуть прийняти рiшення про:
надання згоди на продаж майна на запропонованих умовах;
надання згоди на продаж майна, змiнивши умови продажу;
вiдмову в наданнi згоди на продаж майна з обґрунтуванням причин.
Стаття 76. Порядок оголошення та повiдомлення про проведення аукцiону
1. Пiд час продажу на аукцiонi права вимоги про проведення аукцiону також повiдомляється боржник.
4. Доступ до iнформацiї, оприлюдненої в електроннiй торговiй системi, є безоплатним та вiльним.
Стаття 77. Змiст оголошення про проведення аукцiону
1. Оголошення про проведення аукцiону в електроннiй торговiй системi повинно мiстити вiдомостi про:
майно, що продається, його характеристику та мiсцезнаходження;
дату i час початку та закiнчення аукцiону;
початкову цiну та вiдомостi про можливiсть її зниження на тому самому аукцiонi;
продавця майна (найменування, мiсцезнаходження, засоби зв'язку);
строк i час подання заявок на участь в аукцiонi;
порядок передачi (вiдвантаження) рухомого майна, якщо воно є предметом аукцiону;
замовника аукцiону (iм'я, мiсцезнаходження, засоби зв'язку);
спосiб отримання додаткової iнформацiї про проведення аукцiону;
можливiсть надання переможцю податкової накладної.
розмiр винагороди оператора авторизованого електронного майданчика;
реквiзити рахунку, на який вноситься гарантiйний внесок.
9. Оголошення має мiстити фотографiчнi зображення майна, що продається.
Стаття 78. Порядок проведення аукцiону
2. Переможцем аукцiону є учасник, який запропонував найвищу цiну на час закiнчення аукцiону.
Стаття 79. Особливостi проведення повторного та другого повторного аукцiону
2. Початковою цiною повторного аукцiону є зменшена на 20 вiдсоткiв початкова цiна першого аукцiону.
Стаття 80. Особливостi проведення аукцiону з можливiстю зниження початкової цiни
3. Другий повторний аукцiон проводиться з можливiстю зниження початкової цiни.
Стаття 81. Продаж майна забезпеченому кредитору
5. Арбiтражний керуючий негайно оприлюднює в електроннiй торговiй системi вiдомостi про покупця.
Стаття 82. Особливостi проведення аукцiону з продажу права вимоги
Стаття 83. Протокол про проведення аукцiону
майно, запропоноване для продажу;
цiна або частина цiни, сплачена переможцем;
iнформацiя про авторизований електронний майданчик, через який переможцем аукцiону придбано майно;
розмiр винагороди оператора авторизованого електронного майданчика;
реквiзити, за якими мають бути перерахованi кошти за придбане майно.
Стаття 84. Повернення гарантiйних внескiв, сплаченої цiни та стягнення штрафу
Стаття 85. Порядок сплати цiни
Стаття 86. Розiрвання правочину у разi невиконання обов'язку iз сплати цiни
Стаття 87. Передача майна, майнових прав та вiдступлення права вимоги
Стаття 88. Акт про придбання майна на аукцiонi
1. В актi про придбання майна на аукцiонi зазначаються:
вiдомостi про майно, придбане на аукцiонi, та його цiна;
адреса веб-сторiнки, на якiй розмiщено вiдомостi про проведення аукцiону;
iнформацiя про повну сплату цiни за придбання майна на аукцiонi.
Стаття 89. Вiдповiдальнiсть за недолiки майна, проданого на аукцiонi
Роздiл VI. ЗАКРИТТЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВI ПРО БАНКРУТСТВО
Стаття 90. Закриття провадження у справi про банкрутство
1. Господарський суд закриває провадження у справi про банкрутство, якщо:
3) у провадженнi господарського суду є справа про банкрутство того самого боржника;
5) затверджено звiт керуючого санацiєю або лiквiдатора в порядку, передбаченому цим Кодексом;
7) справа не пiдлягає розгляду в господарських судах України;
8) господарським судом не встановленi ознаки неплатоспроможностi боржника;
9) в iнших випадках, передбачених законом.
3. Про закриття провадження у справi про банкрутство постановляється ухвала.
Роздiл VII. ОСОБЛИВОСТI ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВАХ ПРО БАНКРУТСТВО ОКРЕМИХ КАТЕГОРIЙ БОРЖНИКIВ
Стаття 92. Особливостi банкрутства страховикiв
Стаття 93. Особливостi банкрутства професiйних учасникiв ринку цiнних паперiв
замiна вiдповiдно до статтi 604 Цивiльного кодексу України зобов'язань, якi iснували станом на дату лiквiдацiйного неттiнгу, новими грошовими зобов'язаннями, сума яких дорiвнює вартостi зобов'язання, розрахованiй вiдповiдно до абзацу другого цiєї частини. При цьому вважається, що строк виконання вимог за такими новими грошовими зобов'язаннями настав;
Для цiлей цього Кодексу розумiється:
пiд датою лiквiдацiйного неттiнгу - дата, передбачена пунктом 1 частини першої статтi 54 Закону України "Про цiннi папери та фондовий ринок";
4. Лiквiдацiйний неттiнг не проводиться у таких випадках:
якщо вiдповiдна генеральна угода не передбачає можливостi або процедури його проведення;
(У редакцiї Закону України вiд 19.06.2020р. N 738-IX) |
Стаття 95. Особливостi банкрутства фермерського господарства
Заява пiдписується головою фермерського господарства.
склад i вартiсть майна фермерського господарства;
склад i вартiсть майна, що належить членам фермерського господарства на правi власностi;
невиконання заходiв, передбачених планом вiдновлення платоспроможностi фермерського господарства;
3. Органи виконавчої влади приймають рiшення щодо:
доцiльностi надання державної пiдтримки неплатоспроможним пiдприємствам;
проведення аналiзу фiнансового стану боржника, його санацiї та погодження плану санацiї;
11. Початкова цiна майна, майнових прав державних пiдприємств або пiдприємств, у статутному капiталi яких частка державної власностi перевищує 50 вiдсоткiв, визначається вiдповiдно до Закону України "Про оцiнку майна, майнових прав та професiйну оцiночну дiяльнiсть в Українi".
(Iз змiнами i доповненнями, внесеними згiдно iз Законом України вiд 02.10.2019р. N 145-IX) |
Роздiл VIII. ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВАХ ПРО БАНКРУТСТВО, ПОВ'ЯЗАНИХ З IНОЗЕМНОЮ ПРОЦЕДУРОЮ БАНКРУТСТВА
Стаття 97. Застосування процедур банкрутства, пов'язаних з iноземною процедурою банкрутства
1. Для цiлей цього роздiлу термiни вживаються в такому значеннi:
6. Пiд час провадження у справi про банкрутство господарський суд виходить з того, що:
Стаття 98. Пiдстави для надання судової допомоги та здiйснення спiвпрацi
Стаття 99. Керуючий iноземною процедурою банкрутства
найменування господарського суду, до якого вона подається;
змiст та мотиви подання заяви.
документ, що посвiдчує повноваження керуючого iноземною процедурою банкрутства;
належним чином засвiдчений переклад документiв, зазначених у цiй частинi, українською мовою.
Стаття 102. Розгляд заяви про визнання iноземної процедури банкрутства
Стаття 103. Пiдстави для вiдмови в задоволеннi заяви про визнання iноземної процедури банкрутства
iноземна процедура банкрутства стосується боржника, створеного вiдповiдно до законодавства України;
в Українi вже закiнчено провадження про банкрутство, щодо якого надiйшла заява;
Стаття 104. Ухвала господарського суду про визнання iноземної процедури банкрутства
1. В ухвалi господарського суду про визнання iноземної процедури банкрутства зазначаються:
найменування iноземного суду, який вiдкрив провадження у справi про банкрутство;
статус iноземної процедури банкрутства вiдповiдно до положень цього Кодексу.
Стаття 106. Судова допомога, що може бути надана пiсля визнання iноземної процедури банкрутства
2) зупинення права розпорядження будь-якими активами боржника;
3) продовження надання судової допомоги, що надавалася вiдповiдно до цього Кодексу;
Стаття 107. Заява про надання судової допомоги
Заява про надання судової допомоги подається в письмовiй формi i повинна мiстити:
найменування господарського суду, до якого подається заява;
назву справи, у якiй подано заяву;
перелiк процесуальних дiй, що їх належить вчинити.
Стаття 108. Захист речових прав кредиторiв та iнших заiнтересованих осiб
Стаття 109. Спiвпраця з iноземними судами та керуючими iноземною процедурою банкрутства
2. Спiвпраця з iноземними судами та керуючими iноземною процедурою банкрутства здiйснюється шляхом:
1) вчинення дiй в iноземнiй державi;
3) координацiї дiй з управлiння активами та господарською дiяльнiстю боржника;
Стаття 111. Надання судової допомоги у разi здiйснення кiлькох iноземних процедур банкрутства
Стаття 112. Виплати в рамках проваджень, що проводяться одночасно
КНИГА ЧЕТВЕРТА. ВIДНОВЛЕННЯ ПЛАТОСПРОМОЖНОСТI ФIЗИЧНОЇ ОСОБИ
Стаття 113. Особливостi провадження у справi про неплатоспроможнiсть фiзичних осiб
Стаття 114. Арбiтражний керуючий у справах про неплатоспроможнiсть фiзичної особи
3) здiйснювати огляд майна боржника;
4) отримувати iнформацiю про рух коштiв на рахунках боржника вiдповiдно до Закону України "Про банки i банкiвську дiяльнiсть".
2. Арбiтражний керуючий у справi про неплатоспроможнiсть фiзичної особи зобов'язаний:
3) вiдкрити спецiальний рахунок для розрахункiв з кредиторами;
6) виконувати функцiї з управлiння та розпорядження майном боржника;
7) здiйснювати iншi повноваження вiдповiдно до законодавства.
Стаття 115. Пiдстави для вiдкриття провадження у справi про неплатоспроможнiсть
Роздiл II. ВIДКРИТТЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВI ПРО НЕПЛАТОСПРОМОЖНIСТЬ
Стаття 116. Заява про вiдкриття провадження у справi про неплатоспроможнiсть
2. У заявi про вiдкриття провадження у справi про неплатоспроможнiсть зазначаються:
1) найменування господарського суду, до якого подається заява;
3) виклад обставин, що стали пiдставою для звернення до суду;
4) перелiк документiв, що додаються до заяви.
3. До заяви про вiдкриття провадження у справi про неплатоспроможнiсть додаються:
5) копiї документiв, що пiдтверджують право власностi боржника на майно;
9) копiя трудової книжки (за наявностi);
10) вiдомостi про роботодавця (роботодавцiв) боржника;
13) iнформацiя про наявнiсть (вiдсутнiсть) непогашеної судимостi за економiчнi злочини;
14) iншi документи, що пiдтверджують наявнiсть пiдстав, визначених статтею 115 цього Кодексу.
Стаття 117. Прийняття заяви про вiдкриття провадження у справi про неплатоспроможнiсть
2) вжиття заходiв для забезпечення вимог кредиторiв шляхом заборони боржнику вiдчужувати майно.
3. Ухвала про прийняття заяви про вiдкриття провадження у справi про неплатоспроможнiсть боржника до розгляду надсилається сторонам, арбiтражним керуючим, визначеним автоматизованим вiдбором, до органу державної виконавчої служби, приватному виконавцю, у якого виконавче провадження перебуває на виконаннi, до контролюючого органу, визначеного Податковим кодексом України за мiсцем проживання боржника, до державного органу з питань банкрутства.
Стаття 118. Забезпечення вимог кредиторiв
2. До заходiв для забезпечення вимог кредиторiв належать, зокрема:
заборона боржнику укладати правочини (договори);
зобов'язання боржника передати майно, iншi цiнностi на зберiгання третiм особам;
вчинення або утримання вiд вчинення певних дiй;
заборона боржнику розпоряджатися його нерухомим майном та цiнними паперами;
накладення арешту на конкретне майно боржника;
iншi заходи для збереження майна боржника;
заборона виїзду боржника за кордон.
Стаття 119. Вiдкриття провадження у справi про неплатоспроможнiсть
2. Пiдготовче засiдання проводиться у порядку, передбаченому цим Кодексом.
1) вiдсутнi пiдстави для вiдкриття провадження у справi про неплатоспроможнiсть;
4) боржника визнано банкрутом протягом попереднiх п'яти рокiв.
1) вiдкриття провадження у справi про неплатоспроможнiсть боржника;
2) введення процедури реструктуризацiї боргiв боржника;
3) введення мораторiю на задоволення вимог кредиторiв;
4) призначення керуючого реструктуризацiєю;
5) вжиття заходiв для забезпечення вимог кредиторiв;
9) зобов'язання контролюючого органу, визначеного Податковим кодексом України, надати керуючому реструктуризацiєю та суду iнформацiю про доходи боржника та членiв його сiм'ї i про майно, задеклароване такими особами при перетинi кордону;
7. Ухвала про вiдкриття провадження у справi про неплатоспроможнiсть не пiзнiше трьох днiв з дня її постановлення надсилається боржнику до контролюючого органу, визначеного Податковим кодексом України, та iнших органiв, якi здiйснюють контроль за правильнiстю та своєчаснiстю справляння податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв), страхових внескiв на загальнообов'язкове державне пенсiйне та iнше соцiальне страхування, до мiсцевих судiв загальної юрисдикцiї та органу державної виконавчої служби, приватному виконавцю, у якого перебуває виконавче провадження на виконаннi, до органу державної прикордонної служби, державного органу з питань банкрутства, а також iншим учасникам справи та особам, якi мають право взяти участь у такiй справi.
Стаття 120. Наслiдки вiдкриття провадження у справi про неплатоспроможнiсть боржника
1. З моменту вiдкриття провадження у справi про неплатоспроможнiсть боржника:
5) вводиться мораторiй на задоволення вимог кредиторiв;
6) строк виконання всiх грошових зобов'язань боржника вважається таким, що настав;
Стаття 121. Мораторiй на задоволення вимог кредиторiв
2. Протягом дiї мораторiю на задоволення вимог кредиторiв:
4) зупиняється перебiг позовної давностi щодо вимог до боржника;
3. Мораторiй не поширюється на:
1) вiдшкодування шкоди, завданої калiцтвом, iншим ушкодженням здоров'я або смертю фiзичної особи;
2) виплату та стягнення алiментiв;
5. Дiя мораторiю припиняється з дня закриття провадження у справi про неплатоспроможнiсть.
Стаття 122. Виявлення кредиторiв та попереднє засiдання суду
4. В ухвалi за результатами попереднього засiдання суду, зокрема, зазначаються:
2. Основними завданнями зборiв кредиторiв у процедурi реструктуризацiї боргiв боржника є:
2) розгляд проекту плану реструктуризацiї боргiв боржника;
Голоси заiнтересованих осiб не враховуються для визначення необхiдної бiльшостi голосiв.
8. До компетенцiї зборiв кредиторiв належить прийняття рiшення про:
1) схвалення плану реструктуризацiї боргiв боржника;
5) звернення до господарського суду з клопотанням про припинення повноважень арбiтражного керуючого;
6) iншi питання, передбаченi законодавством.
Роздiл III. РЕСТРУКТУРИЗАЦIЯ БОРГIВ БОРЖНИКА
Стаття 124. План реструктуризацiї боргiв
2. У планi реструктуризацiї боргiв боржника зазначаються:
1) обставини, якi спричинили неплатоспроможнiсть боржника;
5) розмiр суми, яка щомiсяця буде видiлятися для погашення вимог кредиторiв;
3. План реструктуризацiї боргiв боржника може мiстити положення про:
2) змiну способу та порядку виконання зобов'язань, у тому числi розмiру та строкiв погашення боргiв;
3) вiдстрочення чи розстрочення або прощення (списання) боргiв чи їх частини;
Стаття 125. Борги, що не пiдлягають реструктуризацiї
Стаття 126. Затвердження плану реструктуризацiї боргiв боржника
2. До заяви про затвердження плану реструктуризацiї боргiв боржника додаються:
1) план реструктуризацiї боргiв боржника;
2) протокол засiдання зборiв кредиторiв;
2) умови реструктуризацiї боргiв суперечать законодавству;
7) план реструктуризацiї боргiв не погоджено боржником.
Стаття 127. Наслiдки затвердження плану реструктуризацiї боргiв боржника
3) виступати поручителем за зобов'язаннями iнших осiб.
6. План реструктуризацiї боргiв не впливає на вимоги кредитора до третiх осiб, якщо кредитор з такими вимогами проголосував проти схвалення плану реструктуризацiї боргiв боржника. Затвердження судом плану реструктуризацiї боргiв щодо первiсного зобов'язання не припиняє пов'язанi з ним додатковi зобов'язання згiдно iз статтею 604 Цивiльного кодексу України, якщо заставодержатель проголосував проти такого плану.
Стаття 128. Виконання плану реструктуризацiї боргiв боржника
Стаття 129. Завершення виконання плану реструктуризацiї боргiв боржника
Роздiл IV. ВИЗНАННЯ БОРЖНИКА БАНКРУТОМ I ВВЕДЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ПОГАШЕННЯ БОРГIВ БОРЖНИКА
Стаття 130. Визнання боржника банкрутом i введення процедури погашення боргiв боржника
Стаття 131. Майно боржника у процедурi погашення боргiв боржника
Стаття 132. Виключення окремих майнових об'єктiв боржника iз складу лiквiдацiйної маси
Стаття 133. Порядок задоволення вимог кредиторiв
4. Вимоги кредиторiв, включенi до реєстру вимог кредиторiв, задовольняються у такiй черговостi:
3) у третю чергу сплачуються неустойки (штраф, пеня), внесенi до реєстру вимог кредиторiв.
Роздiл V. НАСЛIДКИ ЗАКРИТТЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВI ПРО БАНКРУТСТВО
Стаття 134. Звiльнення вiд боргiв у справi про неплатоспроможнiсть
1) вiдшкодування шкоди, завданої калiцтвом, iншим ушкодженням здоров'я або смертю фiзичної особи;
3) виконання iнших вимог, якi нерозривно пов'язанi з особистiстю фiзичної особи.
Стаття 135. Обмеження стосовно осiб, визнаних банкрутами
Роздiл VI. ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВАХ ПРО НЕПЛАТОСПРОМОЖНIСТЬ ОКРЕМИХ КАТЕГОРIЙ ФIЗИЧНИХ ОСIБ
Стаття 137. Особливостi розгляду справ про неплатоспроможнiсть фiзичних осiб - пiдприємцiв
ПРИКIНЦЕВI ТА ПЕРЕХIДНI ПОЛОЖЕННЯ
(роздiл "Прикiнцевi та перехiднi положення" доповнено пунктом 11 згiдно iз Законом України вiд 19.12.2019р. N 399-IX) |
2. З дня введення в дiю цього Кодексу визнати такими, що втратили чиннiсть:
Закон України "Про вiдновлення платоспроможностi боржника або визнання його банкрутом" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1992 р., N 31, ст. 440 iз наступними змiнами);
Постанову Верховної Ради України "Про введення в дiю Закону України "Про банкрутство" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1992р., N 31, ст. 441).
Закон України "Про мораторiй на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитiв в iноземнiй валютi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2014р., N 28, ст. 940; 2015р., N 43, ст. 386) втрачає чиннiсть через вiсiмнадцять мiсяцiв з дня введення в дiю цього Кодексу.
(Iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 16.09.2020р. N 895-IX) |
3. Внести змiни до таких законодавчих актiв України:
1) абзац третiй частини першої статтi 212 Господарського кодексу України (Вiдомостi Верховної Ради України, 2003 р., NN 18 - 22, ст. 144) виключити;
2) у Цивiльному кодексi України (Вiдомостi Верховної Ради України, 2003 р., NN 40 - 44, ст. 356):
доповнити статтею 481 такого змiсту:
частину третю статтi 191 виключити;
частину другу статтi 349 виключити;
статтю 590 пiсля частини третьої доповнити новою частиною такого змiсту:
У зв'язку з цим частини четверту та п'яту вважати вiдповiдно частинами п'ятою та шостою;
частину четверту статтi 604 доповнити словами "крiм випадкiв, коли первiсне зобов'язання змiнене планом санацiї або реструктуризацiї згiдно з Кодексом України з процедур банкрутства i заставодержатель проголосував проти такого плану";
4) статтю 20 Закону України "Про заставу" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1992 р., N 47, ст. 642 iз наступними змiнами) пiсля частини другої доповнити новою частиною такого змiсту:
У зв'язку з цим частини третю - сьому вважати вiдповiдно частинами четвертою - восьмою;
5) у пунктi 211 частини четвертої статтi 6 Закону України "Про страхування" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2002 р., N 7, ст. 50 iз наступними змiнами) слова "(розпорядника майна, керуючого санацiєю, лiквiдатора)" виключити;
6) у Законi України "Про iпотеку" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2003 р., N 38, ст. 313; 2006 р., N 13, ст. 110; 2009 р., N 19, ст. 257; 2016 р., N 32, ст. 555):
частину шосту статтi 5 виключити;
у частинi третiй статтi 18 слова "вартостi предмета" замiнити словами "суми, на яку має бути застрахований предмет";
статтю 33 пiсля частини другої доповнити новою частиною такого змiсту:
У зв'язку з цим частини третю - п'яту вважати вiдповiдно частинами четвертою - шостою;
абзац сьомий частини першої статтi 39 виключити;
у текстi Закону слова "порушення провадження у справi про вiдновлення платоспроможностi" та "порушено справу про банкрутство" замiнити вiдповiдно словами "вiдкриття провадження у справi про банкрутство (неплатоспроможнiсть)" та "вiдкрито провадження у справi про банкрутство (неплатоспроможнiсть)";
8) частину восьму статтi 41 Закону України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2005 р., N 48, ст. 483 iз наступними змiнами) пiсля абзацу третього доповнити новим абзацом такого змiсту:
У зв'язку з цим абзаци четвертий - дванадцятий вважати вiдповiдно абзацами п'ятим - тринадцятим;
9) у Законi України "Про судовий збiр" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2012 р., N 14, ст. 87 iз наступними змiнами):
пункт 2 частини другої статтi 3 виключити;
у пунктi 2 частини другої статтi 4:
10) частину сьому статтi 15 Закону України "Про лiцензування видiв господарської дiяльностi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2015 р., N 23, ст. 158; 2016 р., N 2, ст. 17; 2017 р., N 25, ст. 289) пiсля абзацу другого доповнити новим абзацом такого змiсту:
У зв'язку з цим абзаци третiй - сьомий вважати вiдповiдно абзацами четвертим - восьмим;
11) у частинi першiй та абзацi першому частини третьої статтi 5 Закону України "Про державну реєстрацiю речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2016 р., N 1, ст. 9) слова "пiдприємства як єдинi майновi комплекси" та "пiдприємство як єдиний майновий комплекс" виключити;
12) у статтi 9 Закону України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2016 р., N 2, ст. 17, N 47, ст. 800; 2018 р., N 37, ст. 276):
пункт 28 частини другої доповнити словом "лiквiдатора";
частину четверту доповнити пунктом 24 такого змiсту:
13) у Законi України "Про виконавче провадження" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2016 р., N 30, ст. 542, N 51, ст. 839; 2017 р., N 48, ст. 436):
пункт 8 доповнити словами "якщо стягувач включений до плану санацiї";
пункт 8 частини першої та частину п'яту статтi 39 виключити;
в абзацi першому частини першої статтi 40 слова "офiцiйного оприлюднення повiдомлення про визнання боржника банкрутом i вiдкриття лiквiдацiйної процедури" виключити;
у текстi Закону слова "порушення господарським судом провадження у справi про банкрутство" та "порушення провадження у справi про банкрутство" замiнити вiдповiдно словами "вiдкриття господарським судом провадження у справi про банкрутство (неплатоспроможнiсть)" та "вiдкриття провадження у справi про банкрутство (неплатоспроможнiсть)";
"Стаття 251. Спецiальнi положення, пов'язанi з досудовими процедурами санацiї
4. Установити, що з дня введення в дiю цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здiйснюється вiдповiдно до положень цього Кодексу незалежно вiд дати вiдкриття провадження у справi про банкрутство, крiм справ про банкрутство, якi на день введення в дiю цього Кодексу перебувають на стадiї санацiї, провадження в яких продовжується вiдповiдно до Закону України "Про вiдновлення платоспроможностi боржника або визнання його банкрутом". Перехiд до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здiйснюється вiдповiдно до цього Кодексу.
строк погашення вимог забезпеченого кредитора становить 15 рокiв.
строк погашення вимог забезпеченого кредитора становить 10 рокiв.
6. Кабiнету Мiнiстрiв України протягом шести мiсяцiв з дня набрання чинностi цим Кодексом:
забезпечити прийняття та приведення своїх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Кодексом;
Реєстрацiя саморегулiвної органiзацiї арбiтражних керуючих здiйснюється вiдповiдно до Закону України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань".
Президент України | П. ПОРОШЕНКО |
м. Київ
18 жовтня 2018 року
N 2597-VIII