Перейти до основного вмісту

  • УКР
  • РУС

 logo

Четвер, Червень 5, 2025 - 17:18
  • Головна
  • Програмне забезпечення
  • Завантаження
  • Форум
  • Курси валют
  • Єдине вікно для міжнародної торгівлі
  • Партнери
  • Про компанію
  • Контакти

Ви є тут

Головна

МIНIСТЕРСТВО ЮСТИЦIЇ УКРАЇНИ

01.03.07 N 20-26-846

 

Мiнiстерство фiнансiв


Щодо надання роз'яснення законодавства

     Вiдповiдно до листа Мiнфiну в Мiнiстерствi юстицiї розглянуто питання щодо звiльнення вiд оподаткування податком на додану вартiсть при iмпортi товарiв та повiдомляється.

     Закон України "Про податок на додану вартiсть" (далi - Закон) визначає платникiв податку на додану вартiсть, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелiк неоподатковуваних та звiльнених вiд оподаткування операцiй, особливостi оподаткування експортних та iмпортних операцiй, поняття податкової накладної, порядок облiку, звiтування та внесення податку до бюджету.

     Статтею 5 Закону встановлено перелiк операцiй, що звiльненi вiд оподаткування, а також випадки, на якi звiльнення вiд оподаткування, встановленi цим Законом, не поширюються.

     Так, вiдповiдно до пункту 5.5 статтi 5 Закону звiльнення вiд оподаткування, встановленi цим Законом, не поширюються на операцiї з:

     - поставки товарiв у митному режимi iмпорту або реiмпорту (крiм випадкiв, зазначених у пiдпунктах 5.1.7 i 5.1.24 пункту 5.1 та пунктi 5.3 цiєї статтi);

     - поставки пiдакцизних товарiв (крiм легкових автомобiлiв для iнвалiдiв згiдно з пiдпунктом 5.1.4 пункту 5.1 та товарiв згiдно з пунктом 5.3 цiєї статтi).

     Водночас, на сьогоднiшнiй день залишаються чинними пункти 5.4, 5.13, 5.14 статтi 5 та пункти 11.23, 11.37, 11.44 статтi 11 Закону, норми яких встановлюють звiльнення вiд оподаткування операцiй з iмпорту вiдповiдних товарiв.

     Таким чином, мiж нормами Закону України "Про податок на додану вартiсть" iснує неузгодженiсть (колiзiя) у частинi звiльнення вiд оподаткування податком на додану вартiсть операцiй з поставки товарiв в митному режимi iмпорту/реiмпорту.

     Вирiшення такої колiзiї, на нашу думку, можливе шляхом внесення вiдповiдних змiн до Закону "Про податок на додану вартiсть".

     До вирiшення порушено питання на законодавчому рiвнi, на нашу думку, слiд керуватися нормою пiдпункту 4.4.1. пункту 4.4. статтi 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платникiв податкiв перед бюджетами та державними цiльовими фондами", згiдно з якою у разi коли норма закону чи iншого нормативно-правового акта, виданого на пiдставi закону, або коли норми рiзних законiв чи рiзних нормативно-правових актiв припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язкiв платникiв податкiв або контролюючих органiв, внаслiдок чого є можливiсть прийняти рiшення на користь як платника податкiв, так i контролюючого органу, рiшення приймається на користь платника податкiв.

Заступник Мiнiстра I.I. Ємельянова

Головне меню

  • Головна
  • Програмне забезпечення
  • Завантаження
  • Форум
  • Курси валют

Навігатор ЗЕД

  • База документів
  • Каталог документів
  • Добірка документів
  • Українська класифікація товарів ЗЕД
  • Єдиний список товарів подвійного використання
  • Класифікаційні рішення ДМСУ
  • Середня розрахункова вартість товарів згідно УКТЗЕД
  • Довідка по товару УКТЗЕД
  • Митний калькулятор
  • Митний калькулятор для громадян (М16)
  • Розрахунок імпорта автомобіля

Інформаційна підтримка

  • Електронне декларування
  • NCTS Фаза 5
  • Єдине вікно для міжнародної торгівлі
  • Час очікування в пунктах пропуску
  • Перевірити ВМД
  • Митний кодекс України
  • Кодекси України
  • Довідкові матеріали
  • Архів новин
  • Обговорення законопроектів
  • Віддалений контроль ВМД
  • Перелік тестових завдань
  • Поширені питання
  • Реклама на сайті
Copyright © 2025 НТФ «Інтес» Всі права збережено.
Підтримка: support@qdpro.com.ua