Перейти к основному содержанию

  • УКР
  • РУС

 logo

Суббота, Июнь 7, 2025 - 02:32
  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют
  • Единое окно для международной торговли
  • Партнеры
  • О компании
  • Контакты

Вы здесь

Главная

МIНIСТЕРСТВО ЮСТИЦIЇ УКРАЇНИ

01.03.07 N 20-26-846

 

Мiнiстерство фiнансiв


Щодо надання роз'яснення законодавства

     Вiдповiдно до листа Мiнфiну в Мiнiстерствi юстицiї розглянуто питання щодо звiльнення вiд оподаткування податком на додану вартiсть при iмпортi товарiв та повiдомляється.

     Закон України "Про податок на додану вартiсть" (далi - Закон) визначає платникiв податку на додану вартiсть, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелiк неоподатковуваних та звiльнених вiд оподаткування операцiй, особливостi оподаткування експортних та iмпортних операцiй, поняття податкової накладної, порядок облiку, звiтування та внесення податку до бюджету.

     Статтею 5 Закону встановлено перелiк операцiй, що звiльненi вiд оподаткування, а також випадки, на якi звiльнення вiд оподаткування, встановленi цим Законом, не поширюються.

     Так, вiдповiдно до пункту 5.5 статтi 5 Закону звiльнення вiд оподаткування, встановленi цим Законом, не поширюються на операцiї з:

     - поставки товарiв у митному режимi iмпорту або реiмпорту (крiм випадкiв, зазначених у пiдпунктах 5.1.7 i 5.1.24 пункту 5.1 та пунктi 5.3 цiєї статтi);

     - поставки пiдакцизних товарiв (крiм легкових автомобiлiв для iнвалiдiв згiдно з пiдпунктом 5.1.4 пункту 5.1 та товарiв згiдно з пунктом 5.3 цiєї статтi).

     Водночас, на сьогоднiшнiй день залишаються чинними пункти 5.4, 5.13, 5.14 статтi 5 та пункти 11.23, 11.37, 11.44 статтi 11 Закону, норми яких встановлюють звiльнення вiд оподаткування операцiй з iмпорту вiдповiдних товарiв.

     Таким чином, мiж нормами Закону України "Про податок на додану вартiсть" iснує неузгодженiсть (колiзiя) у частинi звiльнення вiд оподаткування податком на додану вартiсть операцiй з поставки товарiв в митному режимi iмпорту/реiмпорту.

     Вирiшення такої колiзiї, на нашу думку, можливе шляхом внесення вiдповiдних змiн до Закону "Про податок на додану вартiсть".

     До вирiшення порушено питання на законодавчому рiвнi, на нашу думку, слiд керуватися нормою пiдпункту 4.4.1. пункту 4.4. статтi 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платникiв податкiв перед бюджетами та державними цiльовими фондами", згiдно з якою у разi коли норма закону чи iншого нормативно-правового акта, виданого на пiдставi закону, або коли норми рiзних законiв чи рiзних нормативно-правових актiв припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язкiв платникiв податкiв або контролюючих органiв, внаслiдок чого є можливiсть прийняти рiшення на користь як платника податкiв, так i контролюючого органу, рiшення приймається на користь платника податкiв.

Заступник Мiнiстра I.I. Ємельянова

Основное меню

  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют

Навигатор ВЭД

  • База документов
  • Каталог документов
  • Подборка документов
  • Украинская классификация товаров ВЭД
  • Единый список товаров двойного назначения
  • Классификационные решения ГТСУ
  • Средняя расчетная стоимость товаров согласно УКТВЭД
  • Справка по товару УКТВЭД
  • Таможенный калькулятор
  • Таможенный калькулятор для граждан (M16)
  • Расчет импорта автомобиля

Информационная поддержка

  • Электронное декларирование
  • NCTS Фаза 5
  • Единое окно для международной торговли
  • Время ожидания в пунктах пропуска
  • Проверить ГТД
  • Таможенный кодекс Украины
  • Кодексы Украины
  • Справочные материалы
  • Архив новостей
  • Обсуждение законопроектов
  • Удаленный контроль ГТД
  • Перечень тестовых заданий
  • Часто задаваемые вопросы
  • Реклама на сайте
Copyright © 2025 НТФ «Интес» Все права сохранены.
Поддержка: support@qdpro.com.ua