Перейти до основного вмісту

  • УКР
  • РУС

 logo

Середа, Травень 21, 2025 - 19:34
  • Головна
  • Програмне забезпечення
  • Завантаження
  • Форум
  • Курси валют
  • Єдине вікно для міжнародної торгівлі
  • Партнери
  • Про компанію
  • Контакти

Ви є тут

Головна

МIНIСТЕРСТВО ЕКОНОМIКИ ТА З ПИТАНЬ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ IНТЕГРАЦIЇ УКРАЇНИ

НАКАЗ

16.03.2005 N 62


Про затвердження Методики визначення критерiїв євроiнтеграцiйної складової державних цiльових програм

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
27 квiтня 2005 р. за N 438/10718


     З метою впорядкування роботи, спрямованої на здiйснення монiторингу виконання та аналiзу стану фiнансування центральними органами виконавчої влади заходiв iз забезпечення iнтеграцiї України до Європейського Союзу, наказую:

     1. Затвердити Методику визначення критерiїв євроiнтеграцiйної складової державних цiльових програм, що додається.

     2. Департаменту європейської iнтеграцiї:

     подати цей наказ у десятиденний термiн на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України;

     довести цей наказ разом з адмiнiстративно-господарським департаментом до вiдома мiнiстерств, iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади для використання у роботi.

     3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора департаменту європейської iнтеграцiї Рябцеву Н.В.

Виконуючий обов'язки Мiнiстра С.Романюк

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мiнiстерства економiки та з питань європейської iнтеграцiї України
16.03.2005 N 62
Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
27 квiтня 2005 р. за N 438/10718

МЕТОДИКА
визначення критерiїв євроiнтеграцiйної складової державних цiльових програм

     1. Загальнi положення

     1.1. Ця Методика визначає основнi засади i вимоги щодо органiзацiї i проведення аналiзу державних цiльових програм (далi - ДЦП) та їх проектiв на наявнiсть євроiнтеграцiйної складової (далi - аналiз).

     1.2. Методика розроблена з метою застосування єдиних пiдходiв до визначення вiдповiдностi положень ДЦП критерiям євроiнтеграцiйної складової, а також для проведення замовниками та виконавцями ДЦП аналiзу забезпечення фiнансування євроiнтеграцiйної складової.

     1.3. Органи державної влади, керуючись цiєю Методикою, визначають євроiнтеграцiйну складову ДЦП, за якими вони є виконавцями/спiввиконавцями, та забезпечують проведення їх аналiзу. Результати аналiзу викладаються в письмовiй формi i пiдписуються керiвником органу державної влади.

     1.4. Про результати аналiзу органи державної влади iнформують Мiнiстерство економiки та з питань європейської iнтеграцiї України, Мiнiстерство юстицiї України та Мiнiстерство фiнансiв України.

     2. Термiни, що вживаються у цiй Методицi, мають таке значення:

     євроiнтеграцiйна складова - частина програмного документа (його окремi дiї, проекти) або проекту, що належить до сфери питань євроiнтеграцiї;

     євроiнтеграцiйнi заходи - дiї, кiнцевою метою яких є правове, економiчне, iнституцiйне тощо наближення України до Європейського Союзу (далi - ЄС);

     адаптацiя законодавства (зближення) - це процес приведення законiв України та iнших нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз acquis communautaire;

     acquis communautaire - правова система ЄС, яка включає акти законодавства ЄС (але не обмежується ними), прийнятi в рамках ЄС, спiльної зовнiшньої полiтики та полiтики безпеки, спiвпрацi у сферi юстицiї та внутрiшнiх справ;

     гармонiзацiя (приведення у вiдповiднiсть) - це процес приведення нацiональних стандартiв у вiдповiднiсть iз стандартами ЄС;

     iмплементацiя - здiйснення, виконання державою мiжнародних правових норм;

     дiяльнiсть у сферi євроiнтеграцiї - сукупнiсть дiй, пов'язаних iз створенням умов iнтеграцiї України до ЄС;

     iнституцiйне забезпечення - утворення нових або реорганiзацiя (удосконалення) iснуючих iнституцiй (структур), а також дiї щодо кадрової пiдготовки з метою органiзацiйного забезпечення дiяльностi цих iнституцiй та процесу євроiнтеграцiї в цiлому;

     iнформацiйна пiдтримка - комплекс iнформацiйно-просвiтницьких заходiв, спрямованих на взаємопроникнення в iнформацiйний простiр України та ЄС з метою формування в українському суспiльствi проєвропейської, а в європейському - проукраїнської бiльшостi, а також спрямованих на пiдтримку євроiнтеграцiйного курсу України громадськiстю;

     Копенгагенськi критерiї - критерiї вступу країн Центральної та Схiдної Європи до ЄС, якi були прийнятi у червнi 1993 року на засiданнi Європейської Ради в Копенгагенi i пiдтвердженi в груднi 1995 року на засiданнi Європейської Ради в Мадридi.

     3. Критерiї визначення євроiнтеграцiйної складової ДЦП

     Критерiї євроiнтеграцiйної складової визначаються вiдповiдно до передбачених ДЦП дiй за такими напрямами:

     3.1. Створення нормативно-правової бази, адаптованої до норм ЄС (адаптацiя законодавства України до законодавства ЄС та гармонiзацiя вiтчизняних технiчних стандартiв iз свiтовими та європейськими)

     У рамках цього напряму передбачається:

     здiйснення перекладу актiв acquis communautaire українською мовою;

     проведення порiвняльного аналiзу регулювання правовiдносин у вiдповiдних сферах в Українi та ЄС;

     пiдготовка рекомендацiй щодо приведення законодавства України у вiдповiднiсть iз acquis communautaire та розроблення на їх пiдставi проектiв нормативно-правових актiв;

     проведення експертизи щодо вiдповiдностi проектiв законiв України та iнших нормативно-правових актiв, якi за предметом правового регулювання належать до сфер, правовiдносини в яких регулюються, acquis communautaire;

     розроблення проектiв законiв, iнших нормативно-правових актiв, спрямованих на адаптацiю законодавства України до acquis communautaire;

     залучення юридичних радникiв;

     вiдрядження з вiдповiдною метою;

     органiзацiя i проведення семiнарiв, конференцiй, симпозiумiв тощо.

     3.2. Полiтичнi, економiчнi та соцiальнi перетворення i структурнi реформи, спрямованi на досягнення Україною Копенгагенських критерiїв

     Дiяльнiсть у цьому напрямi передбачає реалiзацiю чинних та розроблення нових програмних документiв, кiнцевою метою яких вiдповiдно до Копенгагенських критерiїв є:

     1) стабiльнiсть iнститутiв, якi гарантують демократiю, верховенство права, дотримання прав людини та захист прав нацiональних меншин (полiтичнi критерiї):

     забезпечення свободи парламентських, президентських виборiв i виборiв до мiсцевих органiв влади;

     створення та розширення дiяльностi демократичних iнституцiй, неурядових органiзацiй, незалежних засобiв масової iнформацiї;

     прийняття законодавчих актiв i створення вiдповiдних установ, що надiйно захищають права меншин;

     посилення боротьби з органiзованою злочиннiстю та корупцiєю;

     вирiшення питань правового забезпечення та посилення боротьби з вiдмиванням коштiв;

     створення надiйно дiючих iнститутiв у сферi юстицiї i внутрiшнiх справ;

     здiйснення заходiв з протидiї дискримiнацiї в усiх сферах суспiльного життя;

     гарантiї незалежностi судової влади, полiпшення функцiональних судiв;

     захист особистих свобод;

     2) наявнiсть дiєвої ринкової економiки та здатнiсть витримувати конкурентний тиск i дiю ринкових сил у межах ЄС (економiчнi критерiї):

     макроекономiчна стабiльнiсть, яка дає змогу суб'єктам господарювання приймати рiшення в атмосферi стабiльностi та передбачуваностi;

     здiйснення адмiнiстративної реформи та структурних реформ;

     наявнiсть ринкових iнститутiв;

     лiбералiзацiя цiн та торговельного режиму;

     вiдповiдне правове забезпечення ринкових перетворень, включаючи регулювання права власностi, виконання законiв i контрактiв;

     полiпшення умов конкуренцiї;

     створення середовища, сприятливого для пiдприємницької дiяльностi;

     достатня частка малих пiдприємств у структурi економiки;

     створення сприятливого iнвестицiйного клiмату;

     достатня кiлькiсть людських та матерiальних ресурсiв, включаючи iнфраструктуру (енергопостачання, телекомунiкацiї, транспорт тощо), рiвень освiти та дослiдницької дiяльностi;

     пiдвищення квалiфiкацiї робочої сили;

     полiпшення структури та диверсифiкацiя експорту;

     здiйснення промислової полiтики, спрямованої на зниження матерiало- та енергоємностi виробництва;

     вiдсутнiсть перешкод для доступу на ринок та виходу з нього;

     суспiльний консенсус щодо найважливiших питань економiчної полiтики;

     розвиненiсть фiнансового сектора;

     ступiнь впливу урядової полiтики i законодавства на конкуренцiю шляхом проведення торговельної полiтики, полiтики конкуренцiї, надання державної допомоги;

     здiйснення соцiальної полiтики.

     Крiм того, в ходi визначення євроiнтеграцiйної складової ДЦП доцiльно керуватися критерiями ринковостi економiки, що визначенi у Базовому антидемпiнговому регламентi ЄС, а саме:

     конвертування валюти за ринковим курсом;

     наявнiсть єдиної чiткої системи бухгалтерських записiв та проведення незалежного аудиту;

     вiдсутнiсть деформацiйного впливу старої системи на витрати виробництва та фiнансовий стан компанiї;

     забезпечення правових гарантiй щодо визначеностi та стабiльностi дiяльностi компанiї вiдповiдно до норм чинного законодавства про власнiсть та банкрутство;

     вiдсутнiсть втручання держави у прийняття компанiями рiшень та розмiщення ресурсiв;

     3) здатнiсть узяти на себе зобов'язання, що випливають iз членства в ЄС, включаючи суворе дотримання завдань полiтичного, економiчного, валютного союзу ("членськi" критерiї):

     визначення, прийняття, виконання та правове застосування acquis communautaire - ключового аспекту пiдготовки до членства в ЄС, що вимагає не лише включення до нацiонального законодавства, а й забезпечення його дiєвого застосування acquis communautaire через вiдповiдним чином пристосованi адмiнiстративнi та судовi структури.

     3.3. Набуття Україною членства у свiтових та європейських структурах, iмплементацiя мiжнародних угод

     Цей напрям передбачає:

     розширення договiрно-правової бази iнтеграцiї (пiдготовка до пiдписання та пiдписання мiжнародних угод, конвенцiй, протоколiв тощо);

     утворення за участю України нових мiжнародних об'єднань;

     заходи щодо виконання взятих зобов'язань.

     3.4. Розширення спiвробiтництва з ЄС та його державами-членами, у тому числi на регiональному рiвнi, реалiзацiя спiльних з ЄС проектiв або участь у проектах ЄС

     Основним продуктом за цим напрямом дiяльностi є розширення договiрно-правової бази спiвробiтництва, що передбачає:

     пiдготовку та пiдписання договорiв, протоколiв, планiв, проектiв;

     здiйснення заходiв з iмплементацiї цих документiв та виконання взятих за ними зобов'язань;

     утворення та органiзацiю дiяльностi спiльних суб'єктiв господарювання, iнших юридичних осiб тощо.

     3.5. Iнституцiйне забезпечення процесу євроiнтеграцiї має на метi утворення нових або реорганiзацiю (удосконалення) iснуючих iнституцiй (структур), а також проведення роботи щодо кадрового забезпечення дiяльностi цих iнституцiй та процесу євроiнтеграцiї в цiлому, у тому числi стажування спецiалiстiв за кордоном, вивчення ними мов країн-членiв ЄС.

     3.6. Iнформацiйна пiдтримка процесу євроiнтеграцiї передбачає:

     роботу, пов'язану iз створенням та функцiонуванням загальнодержавної iнформацiйної мережi з питань європейського права;

     видання бюлетенiв, збiрникiв нормативних актiв, iнших матерiалiв, що належать до його компетенцiї;

     органiзацiю i проведення семiнарiв, конференцiй, симпозiумiв, iнших заходiв.

     3.7. Реалiзацiя iнших заходiв у рамках Угоди про партнерство та спiвробiтництво мiж Україною i Європейськими Спiвтовариствами та їх державами-членами, Стратегiї iнтеграцiї України до Європейського Союзу, затвердженої Указом Президента України вiд 11.06.98 N 615/98, Програми iнтеграцiї України до Європейського Союзу, затвердженої Указом Президента України вiд 14.09.2000 N 1072/2000, Плану дiй "Україна - Європейський Союз", схваленого на засiданнi Ради з питань спiвробiтництва мiж Україною та Європейським Союзом (м. Брюссель, 21.02.2005), вiдповiдно до окремо визначених процедур.

Директор департаменту європейської iнтеграцiї Мiнiстерства економiки та з питань європейської iнтеграцiї України Н.Рябцева

Головне меню

  • Головна
  • Програмне забезпечення
  • Завантаження
  • Форум
  • Курси валют

Навігатор ЗЕД

  • База документів
  • Каталог документів
  • Добірка документів
  • Українська класифікація товарів ЗЕД
  • Єдиний список товарів подвійного використання
  • Класифікаційні рішення ДМСУ
  • Середня розрахункова вартість товарів згідно УКТЗЕД
  • Довідка по товару УКТЗЕД
  • Митний калькулятор
  • Митний калькулятор для громадян (М16)
  • Розрахунок імпорта автомобіля

Інформаційна підтримка

  • Електронне декларування
  • NCTS Фаза 5
  • Єдине вікно для міжнародної торгівлі
  • Час очікування в пунктах пропуску
  • Перевірити ВМД
  • Митний кодекс України
  • Кодекси України
  • Довідкові матеріали
  • Архів новин
  • Обговорення законопроектів
  • Віддалений контроль ВМД
  • Перелік тестових завдань
  • Поширені питання
  • Реклама на сайті

Дошка оголошень

Пропонуємо послуги:
  • Митний брокер мп Ковель 0679537199 - супровід та всі види оформлення
Copyright © 2025 НТФ «Інтес» Всі права збережено.
Підтримка: support@qdpro.com.ua