Конец брокерской деятельности?
Верховна Рада скасовує ліцензування митної брокерської діяльності
У Верховній Раді України 12 лютого 2015 року прийнято у другому читанні Проект Закону про ліцензування певних видів господарської діяльності (реєстраційний номер № 0934) та направлено його на повторне друге читання.
Законопроектом передбачається:
1. Скасування чинного Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" № 1775-III від 01.06.2000 року.
2. Внесення змін до Митного кодексу України, Господарського кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Земельного кодексу України та до 33 Законів України.
Суб'єкт права законодавчої ініціативи – 10 народних депутатів України (VII скликання, 2012-2014 роки) наголошують, що основною причиною необхідності прийняття Закону є потреба у системному вдосконаленні і осучасненні порядку, всіх етапів і процедур ліцензування видів господарської діяльності шляхом їх спрощення, а також суттєве скорочення переліку певних видів господарської діяльності.
Ретельний аналіз цього Законопроекту не є предметом цієї інформаційної довідки, наразі виокремлено питання ліцензування митної брокерської діяльності.
Чинний Закон України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" № 1775-III від 01.06.2000 року у статті 9 "Види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню" містить такий вид господарської діяльності, як митна брокерська діяльність (пункт 35 частини третьої);
У проекті Закону про ліцензування певних видів господарської діяльності в статті 7 "Перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню" відсутній такий вид господарської діяльності, як митна брокерська діяльність.
Проект Закону у розділі "II. Прикінцеві положення" передбачає внесення низки змін до окремих статтей Митного кодексу України, важливішими з яких є: - виключення необхідності подання ліцензій при декларуванні громадянами товарів, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України (стаття 374 "Умови ввезення (пересилання) громадянами товарів на митну територію України", частина 8);
- виключення речення "На здійснення митної брокерської діяльності видаються ліцензії" з частини першої статті 405 "Ліцензія та дозволи, що надаються підприємствам" з одночасним виключенням з назви статті слів "ліцензія та";
- встановлення надання дозволів на провадження всіх видів діяльності, зазначених у статті 404 (митна брокерська діяльність, відкриття та експлуатація магазину безмитної торгівлі, відкриття та експлуатація митного складу, відкриття та експлуатація вільної митної зони комерційного або сервісного типу, відкриття та експлуатація складу тимчасового зберігання, відкриття та експлуатація вантажного митного комплексу);
- віднесення до повноважень митниць видачу дозволів на провадження всіх видів діяльності, зазначених у статті 404, в тому числі і на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі (раніше – повноваження центрального органу виконавчої влади) з обов’язковим подальшим повідомленням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (стаття 406 "Органи, уповноважені надавати дозволи");
- віднесення до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, якщо інше не передбачено цим Кодексом, затвердження форм, порядку подання та розгляду заяв, порядку надання, зупинення дії, анулювання дозволів на провадження всіх видів діяльності, зазначених у статті 404, правил провадження зазначених видів діяльності, порядку контролю за їх провадженням (стаття 407);
- уточнено необхідну умову для отримання дозволу на відкриття та експлуатацію вантажного митного комплексу - наявність у підприємства дозволу на здійснення митної брокерської діяльності, дозволів на відкриття та експлуатацію складу тимчасового зберігання відкритого типу та на відкриття та експлуатацію митного складу відкритого типу (стаття 408 "Особливі умови отримання ліцензії та дозволів", частина перша);
- виключення речення "Ліцензія на здійснення митної брокерської діяльності видається у порядку та на умовах, визначених Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" з частини другої статті 408 "Особливі умови отримання ліцензії та дозволів" з одночасним виключенням з назви статті слів "ліцензії та";
- з переліку підстав для анулювання дозволу виключено анулювання іншої ліцензії (стаття 412 "Зупинення дії та анулювання дозволу", частина третя, пункт 6);
- встановлення безоплатності надання та переоформлення дозволів на провадження усіх видів діяльності, зазначених у статті 404 (Стаття 414 "Безоплатність надання та переоформлення дозволів");
- виключення з назви статті 415 "Реєстри підприємств, яким надаються дозволи та ліцензії" слів "та ліцензії";
- виключення з основних завдань органів доходів і зборів видачі ліцензій (стаття 544 "Призначення та основні завдання органів доходів і зборів")
Для тех кто в танке: объясняю - отныне брокер становиться зависим от тамож.службы в полном объеме! Регулирование нашей деятельности будет проводится не ТКУ, ЗУ, не ПКУ, а обычными приказами центр. органа тамож.служби и даже приказами региональных таможен.
Выпустят приказ, что брокер обязан для получения Дозвола положить на депозит таможоргана мульен-два-десять тугриков, занчит вынь да полож - в противном случае - "драх нах...", выпустят приказ о том, что для получения Дозвола обязан предоставить анализы в полном объеме и подтвердить свою "горячую любовь" к таможне лобызанием башмака начальника региональной мытныци, придется выполнять... Отака куйня малята!!!
Ну а цель сего, как я понимаю, это поставить в ближайшее время брокеров слегка в позу, а к лету выпустить "Порядок надання Дозволів на провадження брокерської діяльності...", утвержденный приказом, и в нем пропишут условия, при которых остануться только "нужные" конторы - остальных нах... в народное хозяйство.
Свирид: пт, Лютий 13, 2015 20:32
Я так понимаю - тема не интересна? Qd - я с вами был лет 10, прийдется перебираться в MD, тут стало настоящее болото, увы...
А.В.: пт, Лютий 13, 2015 21:14
Хорош ерунду писать, то страховка в 300 тон то эта ерунда, пацпны пока ничего не поменялось, и при петя не поменеятся хотя бы по тому что есть 777
Гость: пн, Лютий 16, 2015 11:28
Наверное все сказано постом в ветке Таможенное оформление - "...обороты в нормальное время до 30ти машин. На сегодняшний день тяжело сказать, скорее до 5ти машин в месяц"
Ведущий специалист: пн, Лютий 16, 2015 11:50
Курс большой, платежи астрономические, если и 5% введут и так и так прощай ВЭД
Гость: пн, Лютий 16, 2015 17:47
Судя по последней новости за сегодня топикстартер таки прав
Михайло: пн, Лютий 16, 2015 21:32
А от тепер кінець!
Николай Львов: вт, Лютий 17, 2015 10:28
Да ладно...Прекращайте!Импорту конец...Будем оформлять экспорт!Есть вещи куда более хуже...Не стоит отчаиваться!)
Ведущий специалист: вт, Лютий 17, 2015 11:58
А нет у нас экспорта, был в основном на Россию, Беларусь, а теперь всё нету.
Остатся без работы когда всё что можно дорожает и добрый дядя Яценюк обещает поднять газ на 264% вы думаете нет повода отчаиваться?
Николай Львов: вт, Лютий 17, 2015 12:50
Плохо,что у Вас нету экспорта...У нас есть,вплоть до Казахстана и Азербайджана,не говоря о Польше.Да, это всё мелочи,но на мелководье...А "куля в лоб" и правда красавчек...
1: вт, Лютий 17, 2015 14:27
С какого числа необходимо отображать в ГТД 5-10%?
Николай Львов: вт, Лютий 17, 2015 14:43
Да,это главный вопрос...Пока что не понятно!!Но думаю до конца недели,максимум на следующей будет реализировано...
Harry2005: ср, Лютий 18, 2015 16:11
Це все вже проходили. Замість ниття краще щось робити. Ось такого листа в 2013 році ми разом слали в Мінздох. не я один а гуртом. Може, проканає і цього разу. Вода камінь точить. Бумагою їх їтіть. )
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Департамент державної регуляторної політики та розвитку підприємництва
01008, м. Київ, вул. М. Грушевського, 12/2 E-mail: mert_np_70.1@ukr.net
Копія
Голові Державної служби з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва
Бродському М. Ю.
01011, Київ, вул.Арсенальна, 9/11
E-mail: inform@dkrp.gov.ua,
тел. 254-56-73, факс 254-43-93
Вих. № 20/12-1 від 20.12.2013р.
Щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» (скорочення переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню)
Шановні панове!
У зв’язку з оприлюдненням Департаментом державної регуляторної політики та розвитку підприємництва Міністерства економічного розвитку і торгівлі України електронної версії проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» (далі Закон про ліцензування) щодо скорочення переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, (розміщено 28.11.2013 року на офіційному сайті Мінекономрозвитку України у розділі «Обговорення проектів документів») звертаюся до Вас з проханням врахувати зауваження та пропозиції при подальшому розгляді цього проекту закону.
У відповідності до інформаційного повідомлення прес-служби Мінекономрозвитку України: «Загалом законопроектом передбачається скасування ліцензування 5 видів господарської діяльності (впровадження, ввезення, вивезення голографічних захисних елементів; збирання, первинна обробка відходів і брухту дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння; митна брокерська діяльність; діяльність, пов'язана з наданням послуг стрільбищами невійськового призначення та функціонуванням мисливських стендів; генетично-інженерна діяльність у замкненій системі)», (джерело: http://www.me.gov.ua/control/uk/publish/printable_article?art_id=224603).
Сама по собі, пропозиція є слушною, якщо не враховувати можливі наслідки, до яких може призвести така відміна.
Перш за все, маємо зауважити, що прийняття цього законопроекту не спростить, а значно ускладнить умови започаткування та ведення бізнесу, якщо це питання буде розглядатися тільки в площині зменшення кількості видів діяльності, які ліцензуються та призведе до правової колізії.
Звертаємо Вашу увагу на те, що у відповідності до статей 1 та 7 МК України (далі МК України) діяльність митного брокера є невід’ємною частиною здійснення митних процедур, що відноситься до питань державної митної справи.
МК України від 13 березня 2012 року № 4495-VI є спеціальним законодавчим актом, який регулює державну митну справу.
Частиною першою статті 3 МК України встановлено, що при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, чинні на день прийняття митної декларації органом доходів і зборів України.
Питання взаємодії митних органів з третіми особами виписані у Міжнародній конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур (далі Кіотська конвенція), яка є частиною національного законодавства з питань митної справи й до якої приєдналася Україна згідно з Законом України від 05.10.06 №227-V.
У відповідності до Стандартного правила 8.2. Кіотської конвенції, національне законодавство визначає умови, за яких третя особа може діяти від імені та за дорученням іншої особи у відносинах з митною службою, та встановлює відповідальність третіх сторін перед митною службою за сплату мит та податків, а також за будь-які порушення.
У відповідності до Стандартного правила 8.6. Кіотської конвенції митна служба визначає умови, за яких третя сторона не допускається до участі у митних операціях.
Згідно з рекомендаціями до Кіотської конвенції національне законодавство з питань митної справи має передбачати умови, при дотриманні яких суб'єкти можуть діяти в якості третіх осіб , а також їх відповідальність перед митними органами. Тим самим митна служба забезпечує надходження доходів до державного бюджету та виконання інших вимог митного контролю у взаєминах з посередником в тій же мірі , що і у взаєминах з його принципалом.
Положеннями частини третьої статті 1 МК України передбачено, якщо міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Кодексом та іншими законами України, застосовуються правила міжнародного договору України.
Роз’яснення Міністерства юстиції України від 26.12.2008 №758-0-2-08-19 «Щодо практики застосування норм права у випадку колізії» підкреслює, що при розбіжності між загальним і спеціальним нормативно-правовим актом перевага надається спеціальному, якщо він не скасований виданим пізніше загальним актом.
Слiд врахувати також, те що на думку Міністерства доходів і зборів України (лист від 12.12.2013 № 27079/7/99-99-24-01-02-17) здiйснення виду дiяльностi митного брокера у сферi державної митної справи є достатньо врегульованим з точки зору нормативно-правового забезпечення.
У відповідності до частини першої статті 405 МК України на здійснення митної брокерської діяльності видаються ліцензії.
Вважаємо, що з питань діяльності митного брокера перевага повинна надаватися спеціальному закону з питань митної справи, яким є МК України, а Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» є загальним, що встановлює порядок ліцензування.
На цей час порядок ліцензування діяльності митного брокера є виваженим, зрозумілим та прозорим, а саме:
МК України від 13.03.12 № 4495-VI визначає, що посередницька діяльність митного брокера підлягає ліцензуванню;
Закон України від 01.06.00 року № 1775-III "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" встановлює порядок подання заяви та видачі ліцензії;
Постанова КМ України від 29.11.00 № 1755 встановлює розмір плати за видачу ліцензії строк дії ліцензії;
Постанова КМ України від 04.07.01 № 756 затверджує вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії;
Наказ Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Державної митної служби України від 13.05.09 № 89/445 затверджує ліцензійні умови провадження посередницької діяльності митного брокера;
З історії законодавчого процесу відомо, що за наслідками прийняття Верховною Радою України нового МК Президентом України було застосоване право вето й винесено ряд зауважень, зокрема, щодо питання виключення з ліцензованих видів діяльність митних брокерів.
На думку, Гаранта Конституції, це є порушенням конституційних гарантій права підприємницької діяльності, права власності, ускладнення митних процедур для суб'єктів господарювання (див. повний текст у додатку).
З аналізу міжнародного досвіду з цього питання, слід зазначити, що більшість країн світу застосовує саме ліцензування, як форму дозволу на здійснення діяльності митних брокерів.
Як Вам відомо, 3-6 грудня цього року на Балі відбулася Дев’ята конференція на рівні міністрів країн-членів Всесвітньої торгової організації, до якої входить і Україна. В ході конференції було проголосовано за ухвалення так званого Балійського пакету угод, що передбачає найбільшу реформу організації, в т.ч. шляхом консенсусу прийнято Угоду про торгівлю WT/MIN (13)/36, WT/L/911, 11.12.13 (13-6825) Балі, рішення від 07.12.13 (див. додаток).
Пункт 6.3. частини 6 «Використання митних брокерів» статті 10 цієї угоди встановлює єдину вимогу що стосується ліцензування митних брокерів - це застосовування правил прозорості та об'єктивності.
Система ліцензування не встановлює значних обмежень для здійснення цього виду діяльності, про що свідчить той факт , що протягом багатьох років, кількість митних брокерів зростає, незважаючи на значні бар'єри для цієї діяльності. Ліцензування залишається найоптимальнішим заходом регулювання митної брокерської діяльності, де арбітром у взаємовідносинах між контролюючим органом та митним брокером виступає Держпідприємництво.
Отже, мова не ведеться та не може йти про скасування ліцензій та заміну їх на будь який інший дозвіл.
Додатково зазначаємо, що відповідно до статті 19 Закону України «Про міжнародні договори України», якщо міжнародним договором України, який набрав чинності в установленому порядку, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені у відповідному акті законодавства України, то застосовуються правила міжнародного договору.
Таким чином, в поданому проекті міститься ряд положень, які вже на початковому етапі суперечать міжнародним договорам України, а отже - породжують правову невизначеність, та з великою вірогідністю призведуть до виникнення міжнародних претензій до України.
Внесення змін до Закону про ліцензування може призвести до зупинки можливості започаткувати справу та займатися цим видом діяльності. Це може негативно влинути на осіб, які захочуть започаткувати цю діяльність або на осіб, яким було видано ліцензію з обмеженим терміном дії (1804 підприємства, див. Реєєстр виданих (дійсних) ліцензій на здійснення митної брокерської діяльності станом на 01.12.2013).
Таким чином, з огляду на викладені аргументи, вважаємо, що питання виключення діяльності митного брокера із переліку видів діяльності, які підлягають ліцензуванню, не є доцільним, та може привести до колапсу цієї діяльності.
На сучасному етапі, недоцільно змінювати норми чинного МК України та Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» щодо скасування ліцензування митної брокерської діяльності.
Дякую за порозуміння.
З повагою,
Гость: чт, Лютий 19, 2015 10:37
так а экзамены сдавать надо или нет лицензии нет и свидетельства.
Коментувати