Рівень довіри бізнесу до митниці зріс - результати щорічного опитування від ВМО
Всесвітня митна організація презентувала результати другого щорічного онлайн-опитування «Оцінка сприйняття доброчесності в митній службі України» (Customs Integrity Perception Survey – CIPS).
Опитування відбулося у межах Програми з протидії корупції та сприяння доброчесності (A-CIP Programme), що реалізується за фінансової підтримки Уряду Норвегії. Цьогоріч дослідження охопило респондентів з усіх регіонів України та тривало з 15 по 30 вересня.
Так, у порівнянні з першим опитуванням, проведеним торік, результати демонструють позитивну динаміку: сприйняття доброчесності в митній сфері покращилося, що свідчить про зростання довіри з боку бізнесу.
Аналітики Програми презентували результати в трьох основних кластерах: цифровізація, нормативно-правова база та партнерство. Саме цифровізація стала лідером змін - 51% респондентів повністю погоджуються, що митні цифрові платформи відповідають потребам бізнесу, а 40% - частково згодні з твердженням. Це свідчить про суттєві зміни у цифровізації процедур та зменшення ризиків ручного втручання.
Не менш важливим є зворотній зв’язок щодо митного законодавства - 59% опитаних зазначили, що знають, куди звернутися для консультацій або надання своїх зауважень, що демонструє відкритість Держмитслужби до діалогу з приватним сектором. Ще більш показовим є результат щодо антикорупційних механізмів: 65% респондентів чітко знають, куди повідомляти про випадки корупції, що вказує на зростання обізнаності бізнесу та наявність доступних і зрозумілих каналів реагування.
Очільниця Програми A-CIP Андреа Хемптон наголосила, що CIPS є інструментом, розробленим Всесвітньою митною організацією у 2019 році, який вже застосовується у 23 країнах світу. Він дозволяє вимірювати об’єктивне сприйняття змін, оцінювати прогрес, посилювати прозорість та підзвітність митних органів, а також покращувати партнерство з приватним сектором.
Планується, що CIPS стане щорічним інструментом для моніторингу рівня доброчесності у митній сфері, який дозволить не лише фіксувати тенденції, але й впроваджувати адресні рішення на основі даних, спрямовані на зміцнення прозорості та ефективного партнерства з бізнесом.
Результати першого та другого опитування CIPS доступні за посиланням - https://customs.gov.ua/zapobigannia-proiavam-koruptsiyi-1#.
.png)

