ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
25.10.2023 | N 08-5/17-02/7/7418 |
---|
Митницям |
Про застосування пломб при залiзничних
перевезеннях
У зв'язку з набранням з 07.11.2023 чинностi змiнами до Митного кодексу України (далi - Кодекс), внесеними вiдповiдно до Закону України вiд 02.10.2019 N 141-IX "Про внесення змiн до Митного кодексу України щодо деяких питань функцiонування авторизованих економiчних операторiв" (зi змiнами, внесеними Законом України вiд 01 квiтня 2022 року N 2173-IX "Про внесення змiн до Податкового кодексу України та iнших законодавчих актiв України щодо адмiнiстрування окремих податкiв у перiод воєнного, надзвичайного стану"), повiдомляємо про таке.
Згiдно з частиною п'ятою статтi 92 Кодексу пiд час помiщення товарiв у митний режим транзиту забезпечується iдентифiкацiя товарiв шляхом накладання пломб, у тому числi пломб спецiального типу, вiдповiдно до частини другої статтi 326 Кодексу.
Митний режим транзиту, у тому числi, застосовується до товарiв, транспортних засобiв комерцiйного призначення, якi перемiщуються внутрiшнiм транзитом вiд пункту ввезення (пропуску) на митну територiю України до митного органу, розташованого на митнiй територiї України та вiд митного органу, розташованого на митнiй територiї України, до пункту вивезення (пропуску) за межi митної територiї України (частина друга статтi 91 Кодексу).
Разом з цим, крiм зазначених вимог Кодексу, мiжнародними договорами України, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, визначенi окремi норми щодо можливостi iдентифiкацiї товарiв без накладення пломб митних органiв, що застосовуються у випадках, якi пiдпадають пiд дiю таких договорiв.
Так, положеннями статтi 14 Конвенцiї про процедуру мiжнародного митного транзиту пiд час перевезення вантажiв залiзничним транспортом iз застосуванням накладної УМВС вiд 09.02.2006 визначено, що як правило, ураховуючи заходи iдентифiкацiї, якi застосовуються залiзничною компанiєю, митниця пункту вiдправлення не здiйснює пломбування (опечатування) вагонiв або вантажних мiсць.
Статтею 20 Угоди про мiжнародне залiзничне сполучення (УМВС) (далi - Угода) встановленi умови застосування пломб, зокрема, для пломбування мають застосовуватися пломби, зняття яких неможливе без їх пошкодження. Пломби повиннi бути накладенi таким чином, щоб унеможливити доступ до вантажу без їх пошкодження.
Вимоги до пломб та знакiв на них встановлюються Правилами перевезення вантажiв.
Справнi пломби, накладенi на вагони, iнтермодальну транспортну одиницю або автотранспортний засiб в країнах, в яких не застосовується ця Угода, прирiвнюються до пломб, накладеним у вiдповiдностi до цiєї Угоди.
Справнi пломби митних органiв або перевiзника, якi накладенi пiсля проведення прикордонного, митного, санiтарного, ветеринарного, фiтосанiтарного та iнших видiв контроля, прирiвнюються до первинних накладених пломб (пункт 7 статтi 22 Угоди).
Крiм цього, згiдно з вимогами статтi 39 Конвенцiї про процедуру спiльного транзиту, як вiдступ вiд статтi 11(1) Конвенцiї, якщо митниця вiдправлення не вирiшить iнше, анi транспортний засiб, анi окремi паковання, що мiстять товари, не опломбовуються, за умови що:
товари перевозяться повiтряним транспортом i на кожне вiдправлення нанесенi ярлики, що мiстять номер супровiдної авiацiйної накладної, або вiдправлення є одиницею вантажу, на якiй вказано номер супровiдної авiацiйної накладної;
товари перевозяться залiзничним транспортом iз застосуванням засобiв iдентифiкацiї пiдприємствами залiзничного транспорту.
Заступник Голови Служби з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацiй i цифровiзацiї | Олег НIКОЛАЙЧУК |