Перейти до основного вмісту

  • УКР
  • РУС

 logo

П'ятниця, Серпень 29, 2025 - 00:10
  • Головна
  • Програмне забезпечення
  • Завантаження
  • Форум
  • Курси валют
  • Єдине вікно для міжнародної торгівлі
  • Партнери
  • Про компанію
  • Контакти

Ви є тут

Головна

ДЕРЖАВНА ФIСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

IНДИВIДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦIЯ

04.10.2018 N 4285/6/99-99-15-02-02-15/IПК


     Державна фiскальна служба України розглянула звернення щодо визнання контрольованими для цiлей трансфертного цiноутворення операцiй з резидентами держав (територiй), затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.12.2017 N 1045 (далi - Постанова N 1045), та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далi - Кодекс), повiдомляє таке.

     Постановою N 1045 визнано таким, що втратило чиннiсть, розпорядження Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 16 вересня 2015 року N 977, та затверджено новий перелiк держав (територiй), якi вiдповiдають критерiям, установленим пп. 39.2.1.2 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу. Вказана постанова набула чинностi з 01 сiчня 2018 року i застосовується до контрольованих операцiй, здiйснених з 01 сiчня 2018 року.

     25 квiтня 2018 року набула чинностi постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 11 квiтня 2018 року N 295 "Про внесення змiни в додаток до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27 грудня 2017 р. N 1045" (далi - Постанова N 295).

     Постановою N 295 iз перелiку держав (територiй), якi вiдповiдають критерiям, установленим пп. 39.2.1.2 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, затвердженого постановою N 1045, виключено Республiку Болгарiю.

     Вiдповiдно до пп. 39.2.1.7 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу господарськi операцiї, передбаченi пп. 39.2.1.1 (крiм операцiй, що здiйснюються мiж нерезидентом та його постiйним представництвом в Українi) i пп. 39.2.1.5 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такi умови:

     рiчний дохiд платника податкiв вiд будь-якої дiяльностi, визначений за правилами бухгалтерського облiку, перевищує 150 мiльйонiв гривень (за вирахуванням непрямих податкiв) за вiдповiдний податковий (звiтний) рiк;

     обсяг таких господарських операцiй платника податкiв з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського облiку, перевищує 10 мiльйонiв гривень (за вирахуванням непрямих податкiв) за вiдповiдний податковий (звiтний) рiк.

     Отже, у разi здiйснення у 2018 роцi господарських операцiй iз нерезидентами, зареєстрованими у республiцi Болгарiя, за вiдсутностi iнших критерiїв, визначених у пп. "а" - "б", "г" - "ґ" пп. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, вони будуть визнаватись контрольованими у разi одночасного виконання наступних умов:

     рiчний дохiд платника податкiв вiд будь-якої дiяльностi, визначений за правилами бухгалтерського облiку, перевищує 150 мiльйонiв гривень (за вирахуванням непрямих податкiв) за 2018 податковий (звiтний) рiк, та

     обсяг господарських операцiй платника податкiв з таким контрагентом (визначений за правилами бухгалтерського облiку), здiйснених у перiод з 01.01.2018 по 24.04.2018, перевищує 10 мiльйонiв гривень (за вирахуванням непрямих податкiв).

     Згiдно з вимогами пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток iз джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збiльшення або зменшення) фiнансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фiнансовiй звiтностi пiдприємства вiдповiдно до нацiональних положень (стандартiв) бухгалтерського облiку або мiжнародних стандартiв фiнансової звiтностi, на рiзницi, якi виникають вiдповiдно до положень Кодексу.

     Згiдно з пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу платник податку на прибуток, що формує рiзницi, збiльшує фiнансовий результат до оподаткування податком на прибуток на суму 30 вiдсоткiв вартостi товарiв, у тому числi необоротних активiв, робiт та послуг (крiм операцiй, зазначених у п. 140.2 та пп. 140.5.6 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, та операцiй, визнаних контрольованими вiдповiдно до ст. 39 Кодексу), придбаних, зокрема, у нерезидентiв (у тому числi пов'язаних осiб - нерезидентiв), зареєстрованих у державах (на територiях), включених до перелiку держав (територiй), затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пп. 39.2.1.2 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу.

     Вимоги пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу не застосовуються платником податку, якщо операцiя не є контрольованою та сума таких витрат пiдтверджується платником податку за цiнами, визначеними за принципом "витягнутої руки" вiдповiдно до процедури, встановленої ст. 39 Кодексу, але без подання звiту.

     Для цiлей податкового контролю за трансфертним цiноутворенням звiтним перiодом є календарний рiк (пп. 39.4.1 п. 39.4 ст. 39 Кодексу).

     Оскiльки можливiсть дотримання платниками податкiв процедури iдентифiкацiї контрольованої або неконтрольованої господарської операцiї, а також методологiї визначення цiни такої операцiї за принципом "витягнутої руки" вiдповiдно до вимог ст. 39 Кодексу iснує лише за пiдсумками податкового (звiтного) року та враховуючи позицiю Мiнiстерства фiнансiв України (лист вiд 19.06.2018 N 11210-09-10/16613), коригування (збiльшення) фiнансового результату до оподаткування вiдповiдно до пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу за операцiями з нерезидентами здiйснюється за пiдсумками податкового (звiтного) року.

     Отже, якщо з урахуванням вартiсних критерiїв, визначених пп. 39.2.1.7 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, господарськi операцiї з придбання товарiв (робiт, послуг) у нерезидентiв, зареєстрованих у Республiцi Болгарiя, здiйсненi у перiод з 01.01.2018 по 24.04.2018, не є контрольованими, то платник податку збiльшує фiнансовий результат до оподаткування за пiдсумками 2018 року на суму 30 % вартостi таких товарiв (робiт, послуг).

     У разi незастосування платником податку рiзницi у зв'язку з пiдтвердженням суми вiдповiдних витрат за цiнами, визначеними за принципом "витягнутої руки" згiдно з процедурою, встановленою ст. 39 Кодексу, платник податку надає вiдповiдне обґрунтування на запит контролюючого органу пiд час проведення документальної перевiрки або у випадках, передбачених п. 73.3 ст. 73 Кодексу.

     Вiдповiдно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу iндивiдуальна податкова консультацiя має iндивiдуальний характер i може використовуватися виключно платником податкiв, якому надано таку консультацiю.

Головне меню

  • Головна
  • Програмне забезпечення
  • Завантаження
  • Форум
  • Курси валют

Навігатор ЗЕД

  • База документів
  • Каталог документів
  • Добірка документів
  • Українська класифікація товарів ЗЕД
  • Єдиний список товарів подвійного використання
  • Класифікаційні рішення ДМСУ
  • Середня розрахункова вартість товарів згідно УКТЗЕД
  • Довідка по товару УКТЗЕД
  • Митний калькулятор
  • Митний калькулятор для громадян (М16)
  • Розрахунок імпорта автомобіля

Інформаційна підтримка

  • Електронне декларування
  • NCTS Фаза 5
  • Єдине вікно для міжнародної торгівлі
  • Час очікування в пунктах пропуску
  • Перевірити ВМД
  • Митний кодекс України
  • Кодекси України
  • Довідкові матеріали
  • Архів новин
  • Обговорення законопроектів
  • Віддалений контроль ВМД
  • Перелік тестових завдань
  • Поширені питання
  • Реклама на сайті
Copyright © 2025 НТФ «Інтес» Всі права збережено.
Підтримка: support@qdpro.com.ua