Перейти до основного вмісту

  • УКР
  • РУС

 logo

Вівторок, Червень 10, 2025 - 18:26
  • Головна
  • Програмне забезпечення
  • Завантаження
  • Форум
  • Курси валют
  • Єдине вікно для міжнародної торгівлі
  • Партнери
  • Про компанію
  • Контакти

Ви є тут

Головна

МIНIСТЕРСТВО ФIНАНСIВ УКРАЇНИ

вiд 04.11.2015 р. N 31-11320-02-2/33953

 

Верховнiй Радi України
Комiтету з питань податкової та митної полiтики
Кабiнету Мiнiстрiв України


     Мiнiстерство фiнансiв України на виконання доручення Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.10.2015 N 42320/1/1-15 розглянуло лист Комiтету Верховної Ради України з питань податкової та митної полiтики вiд 08.10.2015 N 04-27/9-1655 щодо постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 16.09.2015 N 724 "Про використання у системi управлiння ризиками орiєнтовних показникiв митної вартостi товарiв" (далi - постанова) та повiдомляє.

     Постановою запроваджено використання орiєнтовних показникiв митної вартостi товарiв виключно для аналiзу ризикiв в системi управлiння ризиками, яка використовується Державною фiскальною службою України.

     Використання системи управлiння ризиками здiйснюється вiдповiдно до Мiжнародної конвенцiї про спрощення та гармонiзацiю митних процедур.

     Вiдповiдно до мiжнародних норм та стандартiв система управлiння ризиками застосовується для здiйснення вибiркового контролю, який базується на аналiзi та оцiнцi ризикiв (стаття 320 Митного кодексу України).

     Основним iнструментом для здiйснення автоматизованого аналiзу та оцiнки ризикiв є автоматизована система аналiзу та управлiння ризиками (далi - АСАУР).

     АСАУР - це програмно-iнформацiйний комплекс, який базується на системi засобiв оцiнки ймовiрностi недотримання законодавства, у тому числi при визначеннi митної вартостi товарiв, та використовується при аналiзi електронної версiї митної декларацiї.

     Генерування профiлiв ризику АСАУР щодо контролю митної вартостi товарiв обумовлено, зокрема, кодом товару згiдно УКТЗЕД, орiєнтовними показниками митної вартостi (встановленням їх критичного рiвня), а також може залежати вiд iнших iндикаторiв ризику, таких як перемiщення товарiв з використанням офшорних зон, перше митне оформлення певного товару з певних країн вiдправлення, оформлення товарiв учасниками ЗЕД, що були взятi на облiк менше року, тощо.

     Слiд зазначити, спрацювання зазначених вище профiлiв ризику є пiдставою для поглибленого вивчення документiв та вiдомостей, зазначених у них, та обставин зовнiшньоекономiчної операцiї, але не може бути пiдставою для вiдмови в оформленнi товару за самостiйно заявленою митною вартiстю.

     При цьому, порядок та методи визначення митної вартостi товарiв, якi перемiщуються через митний кордон України, встановленi роздiлом III Митного кодексу України i базуються на положення статтi VII Генеральної угоди з тарифiв i торгiвлi i Угоди про застосування статтi VII ГАТТ.

     Таким чином, Постанова не суперечить мiжнародним договорам, а також зобов'язанням взятим на себе Україною в рамках Свiтової органiзацiї торгiвлi, а також не мiстить нових правових норм, що регулюють процедуру контролю за правильнiстю визначення митної вартостi та не запроваджує будь-яких мiнiмальних, фiксованих або iндикативних цiн на iмпорт товарiв в Україну.

     Крiм того, з метою вироблення та забезпечення єдиного пiдходу до органiзацiї роботи з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю за правильнiстю визначення митної вартостi товарiв, якi перемiщуються через митний кордон України, пiдвищення рiвня вiдповiдальностi керiвництва пiдроздiлiв митного оформлення за результатами прийнятих рiшень пiд час здiйснення процедури контролю за правильнiстю визначення митної вартостi товарiв Державною фiскальною службою України наказом вiд 11.09.2015 N 689 затверджено Методичнi рекомендацiї.

     Методичнi рекомендацiї за загальноприйнятим правилом мiстять iнформацiю рекомендацiйного характеру та регламентують певний порядок виконання вiдповiдних формальностей. Це набiр та послiдовнiсть дiй, вироблених на основi позитивного досвiду, необхiдних для успiшного виконання роботи.

     Завдання будь-яких методичних рекомендацiй - запропонувати найбiльш ефективнi варiанти дiй стосовно певного виду дiяльностi, якi можуть змiнюватися залежно вiд конкретних обставин, а тому вони не можуть бути обов'язковими до виконання.

     Вiдповiдно до пiдпункту 7 пункту 5 Положення про Державну фiскальну службу Українi, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.05.2014 N 236, ДФС з метою органiзацiї своєї дiяльностi, зокрема, надає територiальним органам ДФС методичну i практичну допомогу в органiзацiї роботи.

     Разом з тим, за iнформацiєю ДФС, копiю наказу вiд 11.09.2015 N 689 "Про затвердження Методичних рекомендацiй щодо роботи посадових осiб органiв доходiв i зборiв з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю за правильнiстю визначення митної вартостi товарiв, якi перемiщуються через митний кордон України" направлено до Мiнiстерства юстицiї України для проведення перевiрки щодо додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв.

Заступник Мiнiстра О. Макеєва

Головне меню

  • Головна
  • Програмне забезпечення
  • Завантаження
  • Форум
  • Курси валют

Навігатор ЗЕД

  • База документів
  • Каталог документів
  • Добірка документів
  • Українська класифікація товарів ЗЕД
  • Єдиний список товарів подвійного використання
  • Класифікаційні рішення ДМСУ
  • Середня розрахункова вартість товарів згідно УКТЗЕД
  • Довідка по товару УКТЗЕД
  • Митний калькулятор
  • Митний калькулятор для громадян (М16)
  • Розрахунок імпорта автомобіля

Інформаційна підтримка

  • Електронне декларування
  • NCTS Фаза 5
  • Єдине вікно для міжнародної торгівлі
  • Час очікування в пунктах пропуску
  • Перевірити ВМД
  • Митний кодекс України
  • Кодекси України
  • Довідкові матеріали
  • Архів новин
  • Обговорення законопроектів
  • Віддалений контроль ВМД
  • Перелік тестових завдань
  • Поширені питання
  • Реклама на сайті
Copyright © 2025 НТФ «Інтес» Всі права збережено.
Підтримка: support@qdpro.com.ua