Перейти до основного вмісту

  • УКР
  • РУС

 logo

Вівторок, Серпень 26, 2025 - 22:22
  • Головна
  • Програмне забезпечення
  • Завантаження
  • Форум
  • Курси валют
  • Єдине вікно для міжнародної торгівлі
  • Партнери
  • Про компанію
  • Контакти

Ви є тут

Головна

КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 24 грудня 2014 р. N 724


Деякi питання Державної регуляторної служби України

     Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Утворити Державну регуляторну службу України, реорганiзувавши шляхом перетворення Державну службу України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва.

     2. Затвердити Положення про Державну регуляторну службу України, що додається.

     3. Визнати такою, що втратила чиннiсть, постанову Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 20 серпня 2014 р. N 371 "Про затвердження Положення про Державну регуляторну службу України" (Офiцiйний вiсник України, 2014 р., N 69, ст. 1932).

Прем'єр-мiнiстр України А. ЯЦЕНЮК

Iнд. 18

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 24 грудня 2014 р. N 724

ПОЛОЖЕННЯ
про Державну регуляторну службу України

     1. Державна регуляторна служба України (ДРС) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України i який реалiзує державну регуляторну полiтику, полiтику з питань нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi, лiцензування та дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi та дерегуляцiї господарської дiяльностi.

     ДРС є спецiально уповноваженим органом з питань лiцензування та дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi.

     2. ДРС у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими актами законодавства.

     3. Основними завданнями ДРС є:

     реалiзацiя державної регуляторної полiтики, полiтики з питань нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi, лiцензування та дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi;

     координацiя дiй органiв виконавчої влади, iнститутiв громадянського суспiльства i пiдприємництва з питань дерегуляцiї господарської дiяльностi.

     4. ДРС вiдповiдно до покладених на неї завдань:

     1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавчих актiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України та в установленому порядку подає їх на розгляд Мiнекономрозвитку;

     2) розробляє проекти законiв України, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України з питань, що належать до сфери дiяльностi ДРС;

     3) забезпечує реалiзацiю державної регуляторної полiтики на засадах економiчної доцiльностi та ефективностi дiї регуляторних актiв, зниження рiвня втручання держави у дiяльнiсть суб'єктiв господарювання та усунення перешкод для розвитку господарської дiяльностi;

     4) здiйснює заходи щодо оптимiзацiї кiлькостi функцiй державного нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi, якi виконуються органами виконавчої влади, вносить в установленому порядку пропозицiї щодо їх скорочення та усунення дублювання;

     5) проводить експертизу проектiв законiв України, iнших нормативно-правових актiв, якi регулюють господарськi та адмiнiстративнi вiдносини мiж регуляторними органами або iншими органами державної влади та суб'єктами господарювання;

     6) бере участь у пiдготовцi планiв заходiв Кабiнету Мiнiстрiв України щодо дерегуляцiї господарської дiяльностi, забезпечує здiйснення монiторингу i координацiю виконання таких планiв органами виконавчої влади;

     7) погоджує проекти нормативно-правових актiв з питань нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi та з питань лiцензування, що розробляються центральними органами виконавчої влади;

     8) проводить у порядку, встановленому Законом України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", аналiз проектiв регуляторних актiв, що подаються на погодження, та аналiз їх регуляторного впливу, приймає рiшення про погодження таких проектiв або про вiдмову в їх погодженнi;

     9) проводить у порядку, встановленому Законом України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", експертизу регуляторних актiв центральних органiв виконавчої влади, їх територiальних органiв, Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевих органiв виконавчої влади. У разi виявлення пiд час експертизи порушень вимог статей 4, 5, 8 - 13 зазначеного Закону приймає рiшення про необхiднiсть усунення органом, що прийняв вiдповiдний акт, виявлених порушень принципiв державної регуляторної полiтики;

     10) повiдомляє органи виконавчої влади, їх посадових осiб, уповноважених на прийняття або схвалення регуляторних актiв про виявлення встановлених Законом України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi" обставин, за яких регуляторнi акти не можуть бути прийнятi або схваленi, а якщо зазначенi регуляторнi акти пiдлягають державнiй реєстрацiї в органах юстицiї, - повiдомляє також вiдповiднi органи юстицiї, до компетенцiї яких належить здiйснення державної реєстрацiї таких регуляторних актiв;

     11) готує пропозицiї щодо удосконалення вiдповiдно до принципiв державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi проектiв регуляторних актiв, якi розробляються органами мiсцевого самоврядування;

     12) здiйснює методичне забезпечення дiяльностi регуляторних органiв, пов'язаної з реалiзацiєю державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi;

     13) забезпечує пiдготовку та подання щороку Кабiнетовi Мiнiстрiв України iнформацiї про результати реалiзацiї державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi в системi органiв виконавчої влади;

     14) вживає в межах повноважень, передбачених законом, заходiв до захисту прав та законних iнтересiв суб'єктiв господарювання, порушених унаслiдок дiї регуляторних актiв;

     15) проводить аналiз звiтiв про вiдстеження результативностi регуляторних актiв, прийнятих центральними органами виконавчої влади, їх територiальними органами, Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевими органами виконавчої влади;

     16) звертається згiдно iз законом до регуляторних органiв з пропозицiями щодо внесення змiн або визнання такими, що втратили чиннiсть, прийнятих такими органами регуляторних актiв, якi суперечать принципам державної регуляторної полiтики або прийнятi з порушенням установлених законом вимог;

     17) звертається в установленому порядку до органiв державної влади, їх посадових осiб, органiв та посадових осiб мiсцевого самоврядування, якi у випадках та в порядку, встановлених Конституцiєю та законами України, мають право скасовувати або зупиняти дiю актiв iнших органiв державної влади, їх посадових осiб, органiв та посадових осiб мiсцевого самоврядування, з поданнями про скасування (зупинення дiї) регуляторних актiв, що суперечать принципам державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi або прийнятi з порушенням установлених законом вимог;

     18) надає роз'яснення положень законодавства з питань державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi;

     19) узагальнює практику застосування законодавства з питань державного нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi;

     20) iнформує Кабiнет Мiнiстрiв України про стан виконання органами виконавчої влади вимог Закону України "Про основнi засади державного нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi";

     21) розробляє основнi напрями розвитку лiцензування, здiйснює методичне керiвництво та iнформацiйне забезпечення дiяльностi органiв лiцензування;

     22) здiйснює нагляд за дотриманням органами лiцензування законодавства у сферi лiцензування та надає роз'яснення щодо його застосування;

     23) розробляє форми документiв у сферi лiцензування та правила їх оформлення;

     24) погоджує за поданням органу лiцензування лiцензiйнi умови провадження певного виду господарської дiяльностi та порядок здiйснення контролю за їх дотриманням, крiм передбачених законом випадкiв;

     25) формує експертно-апеляцiйну раду та здiйснює її органiзацiйне, iнформацiйне та матерiально-технiчне забезпечення;

     26) органiзовує пiдготовку, перепiдготовку та пiдвищення квалiфiкацiї фахiвцiв з лiцензування органiв лiцензування;

     27) веде Єдиний лiцензiйний реєстр;

     28) органiзовує замовлення, постачання, ведення облiку i звiтностi про витрачання бланкiв лiцензiй;

     29) видає вiдповiдно до Закону України "Про лiцензування певних видiв господарської дiяльностi" розпорядження про усунення порушень законодавства у сферi лiцензування;

     30) бере участь у розробленнi проектiв нормативно-правових актiв з питань видачi документiв дозвiльного характеру та погоджує їх в установленому порядку;

     31) здiйснює в межах повноважень, передбачених законом, контроль за дотриманням вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру та методичне забезпечення дiяльностi дозвiльних органiв i державних адмiнiстраторiв;

     32) органiзовує навчання та пiдвищення квалiфiкацiї державних адмiнiстраторiв, погоджує їх кандидатури для призначення та звiльнення;

     33) є розпорядником Реєстру документiв дозвiльного характеру;

     34) здiйснює управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери управлiння Служби;

     35) органiзовує взаємодiю з громадськими органiзацiями пiдприємцiв, їх спiлками та учасниками ринкiв за галузевим принципом;

     36) здiйснює розгляд звернень громадян з питань, пов'язаних з дiяльнiстю ДРС, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери її управлiння;

     37) iнформує громадськiсть про свою дiяльнiсть i стан реалiзацiї державної полiтики у визначених сферах дiяльностi, а також про хiд виконання планiв дiй щодо спрощення регуляторної бази та дерегуляцiї господарської дiяльностi;

     38) здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.

     5. ДРС з метою органiзацiї своєї дiяльностi:

     1) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, вжиття заходiв до запобiгання корупцiї i здiйснення контролю за їх реалiзацiєю в апаратi ДРС, її територiальних органах, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери її управлiння;

     2) здiйснює добiр кадрiв в апарат ДРС та на керiвнi посади в її територiальних органах, пiдприємствах, установах та органiзацiях, що належать до сфери управлiння Служби, формує кадровий резерв на вiдповiднi посади, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв апарату ДРС, її територiальних органiв, пiдприємств, установ та органiзацiй;

     3) органiзовує планово-фiнансову роботу в апаратi ДРС, її територiальних органах, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери її управлiння, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку;

     4) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;

     5) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, залучення громадян до участi в управлiннi державними справами, ефективну взаємодiю з iнститутами громадянського суспiльства, сприяє здiйсненню громадського контролю за своєю дiяльнiстю, забезпечує врахування громадської думки пiд час формування та реалiзацiї державної полiтики з питань нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi, лiцензування та дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi, що належать до компетенцiї ДРС;

     6) органiзовує ведення дiловодства та архiвне зберiгання документiв вiдповiдно до встановлених правил.

     6. ДРС для виконання покладених на неї завдань має право:

     1) залучати в установленому порядку спецiалiстiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками), вчених, представникiв iнститутiв громадянського суспiльства (за згодою) до розгляду питань, що належать до її компетенцiї;

     2) отримувати безоплатно вiд мiнiстерств, iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування iнформацiю, документи i матерiали, необхiднi для виконання покладених на неї завдань;

     3) брати участь у мiжнародних конференцiях, симпозiумах, семiнарах, зустрiчах, нарадах з питань, що належать до її компетенцiї;

     4) в межах повноважень, передбачених законом, брати участь у планових та позапланових заходах державного нагляду (контролю), якi проводяться iншими центральними органами виконавчої влади, їх територiальними органами, державними колегiальними органами, органами виконавчої влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування;

     5) користуватися вiдповiдними iнформацiйними базами даних державних органiв, державною системою урядового зв'язку та iншими технiчними засобами;

     6) скликати наради, утворювати комiсiї та робочi групи, проводити науковi конференцiї, семiнари з питань, що належать до її компетенцiї.

     7. У справах про адмiнiстративнi правопорушення у випадках, передбачених законом, уповноваженi посадовi особи ДРС та її територiальних органiв мають право складати протоколи про адмiнiстративнi правопорушення.

     8. ДРС здiйснює свої повноваження безпосередньо та через утворенi в установленому порядку територiальнi органи.

     9. ДРС у процесi виконання покладених на неї завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими державними органами, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та iншими допомiжними органами, утвореними Кабiнетом Мiнiстрiв України, органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, громадськими спiлками, профспiлками та органiзацiями роботодавцiв, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, а також з пiдприємствами, установами та органiзацiями.

     10. ДРС у межах повноважень, передбачених законом, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, актiв Президента України, постанов Верховної Ради України та прийнятих вiдповiдно до Конституцiї та законiв України актiв Кабiнету Мiнiстрiв України видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру, розпорядження про усунення порушень у сферi лiцензування, а з питань реалiзацiї державної регуляторної полiтики - рiшення за пiдписом Голови ДРС.

     11. ДРС вiдповiдно до Закону України "Про лiцензування певних видiв господарської дiяльностi" оформляє за результатами прийнятих експертно-апеляцiйною радою рiшень протокол, який пiдписується Головою ДРС та секретарем експертно-апеляцiйної ради.

     12. ДРС очолює Голова, який призначається на посаду та звiльняється з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.

     13. Голова ДРС:

     1) очолює ДРС, здiйснює керiвництво її дiяльнiстю;

     2) представляє в установленому порядку ДРС у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами та органiзацiями в Українi та за її межами;

     3) визначає прiоритети роботи ДРС та шляхи виконання покладених на неї завдань, затверджує плани її роботи, звiти про їх виконання;

     4) органiзовує та контролює виконання в апаратi ДРС та її територiальних органах вимог Конституцiї та законiв України, актiв Президента України i Кабiнету Мiнiстрiв України та наказiв мiнiстерств;

     5) вносить в установленому порядку Мiнiстровi економiчного розвитку i торгiвлi пропозицiї щодо забезпечення формування державної полiтики з питань, що належать до сфери дiяльностi Служби, а також розробленi ДРС проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України i проектiв наказiв Мiнекономрозвитку, а також визначає позицiю щодо проектiв актiв, розробниками яких є iншi органи влади;

     6) вносить на розгляд Мiнiстра економiчного розвитку i торгiвлi проекти нормативно-правових актiв Мiнекономрозвитку з питань, що належать до компетенцiї ДРС;

     7) затверджує положення про самостiйнi структурнi пiдроздiли апарату ДРС;

     8) призначає на посаду та звiльняє з посади керiвникiв i заступникiв керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв апарату ДРС, присвоює їм ранги державних службовцiв;

     9) призначає на посаду та звiльняє з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовцiв апарату ДРС, присвоює їм ранги державних службовцiв;

     10) приймає на роботу та звiльняє з роботи в порядку, передбаченому законодавством про працю, працiвникiв ДРС;

     11) призначає на посаду за погодженням з головами вiдповiдних мiсцевих держадмiнiстрацiй, звiльняє з посади керiвникiв територiальних органiв ДРС, призначає на посаду та звiльняє з посади заступникiв керiвникiв територiальних органiв ДРС;

     12) порушує в установленому порядку питання про притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi своїх заступникiв;

     13) вирiшує в установленому порядку питання щодо заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi державних службовцiв i працiвникiв апарату ДРС, керiвникiв територiальних органiв ДРС, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери її управлiння;

     14) вносить подання щодо представлення в установленому порядку державних службовцiв i працiвникiв апарату ДРС, її територiальних органiв, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Служби, до вiдзначення державними нагородами;

     15) дає в межах повноважень, передбачених законом, обов'язковi до виконання державними службовцями i працiвниками апарату ДРС та її територiальних органiв доручення;

     16) приймає рiшення щодо розподiлу бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є ДРС;

     17) приймає рiшення про необхiднiсть усунення порушень принципiв державної регуляторної полiтики щодо регуляторного акта в цiлому або окремих його положень вiдповiдно до Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi";

     18) утворює, лiквiдовує, реорганiзовує пiдприємства, установи та органiзацiї, затверджує їх положення (статути), в установленому порядку призначає на посаду та звiльняє з посади їх керiвникiв, виконує в межах повноважень, передбачених законом, iншi функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери управлiння ДРС;

     19) веде переговори та пiдписує мiжнароднi договори в межах наданих йому повноважень;

     20) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, реалiзацiю державної полiтики з питань державної таємницi, здiйснення контролю за її збереженням в апаратi ДРС, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери її управлiння, захист iнформацiї з обмеженим доступом, а також технiчний захист iнформацiї, здiйснення контролю за її збереженням;

     21) розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками;

     22) очолює експертно-апеляцiйну раду;

     23) скликає та проводить наради з питань, що належать до його компетенцiї;

     24) утворює комiсiї, робочi та експертнi групи;

     25) пiдписує накази;

     26) здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.

     14. Голова ДРС має двох заступникiв, у тому числi одного першого, якi призначаються на посаду та звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Голови ДРС.

     15. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї ДРС, обговорення найважливiших напрямiв її дiяльностi у ДРС може утворюватися колегiя.

     Рiшення колегiї можуть реалiзовуватися шляхом видання наказу ДРС.

     Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення консультацiй з основних питань дiяльностi в ДРС можуть утворюватися постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи.

     Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв приймає Голова ДРС. Кiлькiсний та персональний склад колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв, положення про них затверджує Голова ДРС.

     16. Гранична чисельнiсть державних службовцiв i працiвникiв ДРС затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Структура апарату ДРС затверджується його Головою.

     Штатний розпис та кошторис апарату ДРС затверджуються її Головою за погодженням з Мiнфiном.

     17. ДРС є юридичною особою публiчного права, має печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власнi бланки, рахунки в органах Казначейства.

Головне меню

  • Головна
  • Програмне забезпечення
  • Завантаження
  • Форум
  • Курси валют

Навігатор ЗЕД

  • База документів
  • Каталог документів
  • Добірка документів
  • Українська класифікація товарів ЗЕД
  • Єдиний список товарів подвійного використання
  • Класифікаційні рішення ДМСУ
  • Середня розрахункова вартість товарів згідно УКТЗЕД
  • Довідка по товару УКТЗЕД
  • Митний калькулятор
  • Митний калькулятор для громадян (М16)
  • Розрахунок імпорта автомобіля

Інформаційна підтримка

  • Електронне декларування
  • NCTS Фаза 5
  • Єдине вікно для міжнародної торгівлі
  • Час очікування в пунктах пропуску
  • Перевірити ВМД
  • Митний кодекс України
  • Кодекси України
  • Довідкові матеріали
  • Архів новин
  • Обговорення законопроектів
  • Віддалений контроль ВМД
  • Перелік тестових завдань
  • Поширені питання
  • Реклама на сайті
Copyright © 2025 НТФ «Інтес» Всі права збережено.
Підтримка: support@qdpro.com.ua