МIНIСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРIЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
20.06.2025 | N 1028 |
---|
Про затвердження Правил черговостi прибуття
вантажних автомобiлiв до мiжнародних та
мiждержавних пунктiв пропуску через державний
кордон України з використанням електронної
системи "Електронна черга перетину кордону"
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 24 липня 2025 р. за N 1116/44522 |
Вiдповiдно до пункту 12 Порядку
реалiзацiї експериментального проекту з
впорядкування черговостi прибуття автомобiльних
транспортних засобiв до мiжнародних та
мiждержавних пунктiв пропуску через державний
кордон України з використанням електронної
системи "Електронна черга перетину
кордону", затвердженого постановою
Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 05 грудня 2024 року
N 1411, пункту 8 Положення про Мiнiстерство
розвитку громад та територiй України,
затвердженого постановою Кабiнету
Мiнiстрiв України вiд 30 червня 2015 року N 460 (в
редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17
грудня 2022 року N 1400), наказую:
1. Затвердити Правила черговостi прибуття вантажних автомобiлiв до мiжнародних та мiждержавних пунктiв пропуску через державний кордон України з використанням електронної системи "Електронна черга перетину кордону", що додаються.
2. Управлiнню мiжнародних автомобiльних перевезень забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України в установленому законодавством порядку.
3. Сектору зовнiшнiх комунiкацiй забезпечити оприлюднення цього наказу на офiцiйному вебсайтi Мiнiстерства розвитку громад та територiй України.
4. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра Сергiя Деркача.
Вiце-прем'єр-мiнiстр з вiдновлення України - Мiнiстр | Олексiй КУЛЕБА |
ПОГОДЖЕНО: | |
Голова Державної прикордонної служби України | Сергiй ДЕЙНЕКО |
В. о. Голови Державної митної служби України | Сергiй ЗВЯГIНЦЕВ |
Мiнiстр внутрiшнiх справ України | Iгор КЛИМЕНКО |
Тимчасово виконуючий обов'язки Мiнiстра оборони України генерал-лейтенант | Євген МОЙСЮК |
Мiнiстр фiнансiв України | Сергiй МАРЧЕНКО |
Перший заступник Мiнiстра цифрової трансформацiї України | Олексiй ВИСКУБ |
В. о. Голови Державної служби України з безпеки на транспортi | Валерiй КУЛИК-КУЛИЧЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства розвитку громад та територiй України 20 червня 2025 року N 1028 |
Правила
черговостi прибуття вантажних автомобiлiв до
мiжнародних та мiждержавних пунктiв пропуску
через державний кордон України з використанням
електронної системи "Електронна черга
перетину кордону"
1. Цi Правила визначають черговiсть прибуття вантажних автомобiлiв до мiжнародних та мiждержавних пунктiв пропуску через державний кордон України, в яких реалiзується експериментальний проект з впорядкування черговостi прибуття автомобiльних транспортних засобiв до мiжнародних та мiждержавних пунктiв пропуску через державний кордон України з використанням електронної системи "Електронна черга перетину кордону" (далi - електронна система).
Цi Правила розроблено з урахуванням додатка XV до Угоди про асоцiацiю мiж Україною, з однiєї сторони, та Європейським Союзом, Європейським спiвтовариством з атомної енергiї i їхнiми державами-членами, з iншої сторони, ратифiкованої Законом України вiд 16 вересня 2014 року N 1678-VII "Про ратифiкацiю Угоди про асоцiацiю мiж Україною, з однiєї сторони, та Європейським Союзом, Європейським спiвтовариством з атомної енергiї i їхнiми державами-членами, з iншої сторони" у частинi впровадження у законодавство України положень Конвенцiї про процедуру спiльного транзиту вiд 20 травня 1987 року, до якої Україна приєднана вiдповiдно до Закону України вiд 30 серпня 2022 року N 2555-IX "Про приєднання України до Конвенцiї про процедуру спiльного транзиту" (далi - Конвенцiя про процедуру спiльного транзиту), та з урахуванням пiдпункту 2 пункту 129 роздiлу 29 Плану заходiв з виконання рекомендацiй Європейської Комiсiї, представлених у Звiтi про прогрес України в рамках Пакета розширення Європейського Союзу 2024 року, затвердженого розпорядженням Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28 березня 2025 року N 300-р.
2. У цих Правилах термiни вживаються у таких значеннях:
вебпортал - вебсайт електронної системи, що забезпечує бронювання та адмiнiстрування (регламент допуску) мiсця в черзi очiкування та комунiкацiю з технiчним адмiнiстратором;
застосунок "єЧерга" - мобiльний застосунок, який дозволяє користувачевi електронної системи керувати своїми бронюваннями та записами в системi, комунiкувати з технiчним адмiнiстратором електронної системи (далi - технiчний адмiнiстратор);
зона очiкування - певна територiя на шляху слiдування вантажного автомобiля до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України, iнфраструктура якої здатна забезпечити надання послуг користувачу електронної системи та яка пiдключена до електронної системи;
користувач електронної системи (далi - користувач) - водiй вантажного автомобiля, уповноважений представник перевiзника, а також власник поромного комплексу, на територiї якого вiдкрито мiжнародний пункт пропуску через державний кордон для поромного, морського та рiчкового вантажно-пасажирського сполучення;
повiдомлення - сповiщення, що отримуються користувачем засобами електронної системи та/або надсилаються на електронну пошту через застосунок "єЧерга" технiчним адмiнiстратором.
Iншi термiни у цих Правилах вживаються у значеннях, наведених у Митному кодексi України, Бюджетному кодексi України, Законах України "Про прикордонний контроль", "Про державний кордон України", "Про захист iнформацiї в iнформацiйно-комунiкацiйних системах", "Про автомобiльний транспорт", "Про обов'язкове страхування цивiльно-правової вiдповiдальностi власникiв наземних транспортних засобiв", "Про нацiональну безпеку України", постановах Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 серпня 2010 року N 751 "Про затвердження Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю", вiд 21 травня 2012 року N 451 "Питання пропуску через державний кордон осiб, автомобiльних, водних, залiзничних та повiтряних транспортних засобiв перевiзникiв i товарiв, що перемiщуються ними", вiд 05 грудня 2024 року N 1411 "Про реалiзацiю експериментального проекту з впорядкування черговостi прибуття автомобiльних транспортних засобiв до мiжнародних та мiждержавних пунктiв пропуску через державний кордон України з використанням електронної системи "Електронна черга перетину кордону"".
3. Функцiонування електронної системи передбачає iнформацiйну взаємодiю з такими iнформацiйно-комунiкацiйними системами:
1) Єдиним комплексом iнформацiйних систем у сферi безпеки на наземному транспортi для обмiну даними про лiцензiатiв, що здiйснюють господарську дiяльнiсть з мiжнародних перевезень вантажiв вантажними автомобiлями, в частинi перевiрки даних про вантажнi автомобiлi, що внесенi до Єдиного комплексу iнформацiйних систем у сферi безпеки на наземному транспортi як засоби провадження господарської дiяльностi лiцензiата, а також перевiрки даних водiїв, з якими оформлено трудовi вiдносини лiцензiатами;
2) Єдиною автоматизованою iнформацiйною системою митних органiв щодо митних декларацiй, оформлених з метою вивезення товарiв за межi митної територiї України, iнших документiв, що використовуються для декларування товарiв, у тому числi у митному режимi транзиту;
3) системою фiксацiї адмiнiстративних правопорушень у сферi безпеки на автомобiльному транспортi в автоматичному режимi - для вагового контролю вантажних автомобiлiв;
4) Єдиним державним реєстром транспортних засобiв щодо отримання вiдомостей про вантажнi автомобiлi та причепи;
5) iнтегрованою мiжвiдомчою iнформацiйно-комунiкацiйною системою щодо контролю осiб, транспортних засобiв та вантажiв, якi перетинають державний кордон;
6) Єдиною централiзованою базою даних щодо обов'язкового страхування цивiльно-правової вiдповiдальностi власникiв наземних транспортних засобiв.
4. Електронна система забезпечує iнформацiйну взаємодiю iз зонами очiкування, якi повиннi вiдповiдати таким вимогам:
1) вiдстань вiд мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України - не бiльше 80 км;
2) мiнiмальна кiлькiсть паркомiсць - не менше 20;
3) наявнiсть твердого покриття (асфальт або бетон);
4) наявнiсть туалету;
5) наявнiсть Wi-Fi;
6) наявнiсть системи автономного енергоживлення;
7) наявнiсть пункту збору твердих побутових вiдходiв;
8) наявнiсть зовнiшнього освiтлення;
9) наявнiсть системи автоматичної фiксацiї в'їзду та виїзду - з розпiзнаванням номерних знакiв вантажних автомобiлiв;
10) наявнiсть програмного забезпечення для пiдключення до електронної системи.
5. Електронна система використовується:
1) технiчним адмiнiстратором;
2) уповноваженими службовими особами органу охорони державного кордону Державної прикордонної служби України (далi - Держприкордонслужба);
3) уповноваженими державними службовцями та працiвниками Укртрансбезпеки;
4) користувачами;
5) суб'єктами господарювання зон очiкування;
6) адмiнiстратором електронної системи.
6. Iнформацiя, яка внесена до електронної системи, може бути використана тiльки для цiлей, пов'язаних з користуванням електронною системою.
7. У разi виникнення питань щодо роботи електронної системи або заповнення деяких даних в електроннiй системi користувач може звернутися до Укртрансбезпеки за iнформацiйною пiдтримкою.
Контакти щодо iнформацiйної пiдтримки електронної системи розмiщуються на офiцiйному вебсайтi технiчного адмiнiстратора, Укртрансбезпеки, а також додатково на вебпорталi та у застосунку "єЧерга".
8. Для перетину мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України користувачi бронюють мiсце в черзi очiкування для перетину державного кордону України засобами електронної системи.
9. Для бронювання мiсця в черзi очiкування користувачi реєструються та авторизуються в особистому електронному кабiнетi на вебпорталi echerha.gov.ua/register або у мобiльному застосунку "єЧерга" (далi - Кабiнет водiя).
Авторизацiя користувача в Кабiнетi водiя вiдбувається з дотриманням перевiрки в Єдиному комплексi iнформацiйних систем у сферi безпеки на наземному транспортi iнформацiї про наявнiсть у користувача лiцензiї на право провадження господарської дiяльностi з мiжнародних перевезень вантажiв автомобiльним транспортом, за виключенням випадкiв перетину державного кордону України автомобiлями, якi є засобом провадження господарської дiяльностi лiцензiата, максимальна технiчно допустима маса якого не бiльше нiж 3,5 тонни, вантажних автомобiлiв з iноземною реєстрацiєю, що належать нерезидентам, а також силами безпеки i силами оборони, що прямують у службових потребах до мiсця призначення за межi митної територiї України.
Бронювання мiсця в черзi перетину державного кордону перед мiжнародним пунктом пропуску через державний кордон для поромного, морського та рiчкового вантажно-пасажирського сполучення для проїзду вантажного автомобiля в першочерговому порядку здiйснюється власником поромного комплексу для перевiзникiв, якi уклали з ним договiр перевезення поромом.
Iнформацiя, зазначена в абзацi третьому пункту 14 цих Правил, вноситься до електронної системи уповноваженими представниками МВС та Мiноборони.
10. Бронювання мiсця в черзi очiкування здiйснюється в режимi онлайн шляхом створення запису для користувача та вантажного автомобiля в черзi очiкування. Час визначається системою автоматично i перераховується залежно вiд швидкостi перетину кордону вантажними автомобiлями в черзi очiкування.
11. З метою оптимiзацiї руху в черзi очiкування електронна система передбачає можливiсть розподiлу вантажних автомобiлiв на окремi черги за певними критерiями (вантажнi автомобiлi з повною масою до/бiльше 7500 кг, вантажнi автомобiлi, що їдуть з товаром (вантажем), за необхiдностi вiдокремлено для окремих груп товарiв вiдповiдно до УКТ ЗЕД, вантажнi автомобiлi, що їдуть без товару (вантажу)).
12. Користувач може забронювати не бiльше одного мiсця для одного вантажного автомобiля в черзi очiкування за один раз.
У разi бронювання користувачем мiсця в черзi очiкування для вантажного автомобiля, що їде без товару (вантажу), замiна моторного транспортного засобу забороняється. При цьому користувач може здiйснювати замiну уповноваженої перевiзником особи (водiя).
При бронюваннi мiсця в черзi очiкування для вантажного автомобiля, що перемiщує товар (вантаж), користувач має можливiсть здiйснити замiну моторного транспортного засобу та уповноваженої перевiзником особи (водiя).
13. Користувачi можуть отримувати iнформацiю щодо руху черги очiкування перед мiжнародним або мiждержавним пунктом пропуску через державний кордон України шляхом отримання повiдомлень.
Пiд час надання користувачу статусу "В'їзд до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України", йому надається визначений технiчним адмiнiстратором промiжок часу на в'їзд до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України.
Рух у черзi очiкування перед мiжнародним або мiждержавним пунктом пропуску через державний кордон України для вантажних автомобiлiв iз товаром 1 - 24 групи згiдно з УКТ ЗЕД, зазначеним у митнiй декларацiї, здiйснюється з урахуванням додаткового часу, необхiдного для виконання окремих операцiй, пов'язаних iз здiйсненням контролю такого товару, та фiксується окремо в електроннiй системi.
Рух у черзi очiкування перед мiжнародним або мiждержавним пунктом пропуску через державний кордон України для вантажних автомобiлiв без товару фiксується окремо в електроннiй системi.
14. Прiоритетне прибуття до мiжнародних та мiждержавних пунктiв пропуску через державний кордон України передбачено для вантажних автомобiлiв iз товарами, якi вiдповiдно до законодавства України мають право на здiйснення вiдповiдних видiв контролю в мiжнародному та мiждержавному пунктах пропуску через державний кордон України у першочерговому порядку, а також щодо товарiв, що перемiщуються через митний кордон України вiдповiдно до статей 250 та 360 Митного кодексу України, та товарiв, транспортних засобiв комерцiйного призначення, що перемiщуються пiдприємствами, якi отримали авторизацiї авторизованих економiчних операторiв, за умови наявностi вiдповiдної iнформацiї в електроннiй системi.
Iнформацiя про товари, якi пiдлягають контролю в першочерговому порядку, визначається центральними органами виконавчої влади, що формують полiтику у вiдповiдних сферах, та вноситься до електронної системи.
Для представникiв i майна сил безпеки та сил оборони, що прямують у службових потребах до мiсця призначення за межi митної територiї України, передбачається позачергове прибуття до мiжнародних та мiждержавних пунктiв пропуску через державний кордон України.
15. Формування прiоритетного прибуття вантажних автомобiлiв здiйснюється електронною системою в режимi реального часу для кожного мiжнародного та мiждержавного пунктiв пропуску через державний кордон України, з урахуванням хронологiї бронювання мiсця в черзi очiкування, за наступним повторюваним алгоритмом:
один вантажний автомобiль, що перемiщує товари, якi пiдлягають контролю в першочерговому порядку та перевозиться авторизованим економiчним оператором або на умовах Митної конвенцiї про мiжнародне перевезення вантажiв iз застосуванням книжки МДП (Конвенцiї МДП 1975 року) або на умовах Конвенцiї про процедуру спiльного транзиту;
один вантажний автомобiль, що перемiщує товари, якi пiдлягають контролю в першочерговому порядку;
один вантажний автомобiль, яким авторизований економiчний оператор перемiщує товари, транспортний засiб авторизованого економiчного оператора комерцiйного призначення, а також товари, що перемiщуються через митний кордон України вiдповiдно до статей 250 та 360 Митного кодексу України за умови наявностi вiдповiдної iнформацiї, отриманої електронною системою в результатi електронної iнформацiйної взаємодiї з Єдиною автоматизованою iнформацiйною системою митних органiв;
п'ять вантажних автомобiлiв, що перемiщують товари, якi не пiдлягають контролю в першочерговому порядку.
16. Бронювання мiсця в черзi очiкування передбачає такi дiї користувача:
1) реєстрацiя та авторизацiя в Кабiнетi водiя за допомогою електронної пошти з використанням коду для пiдтвердження такої пошти та введенням номера телефону;
2) зазначення найменування юридичної особи або прiзвища, власного iменi, по батьковi (за наявностi) фiзичної особи - пiдприємця, iдентифiкацiйного коду згiдно з Єдиним державним реєстром пiдприємств та органiзацiй України або реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв або серiї (за наявностi) та номера паспорта (для резидентiв), найменування користувача та його країни реєстрацiї (для нерезидентiв);
3) заповнення даних про водiя, його вантажний автомобiль, причiп та вантаж:
серiя (за наявностi) та номер паспорта громадянина України для виїзду за кордон або номер паспортного документа iноземця;
реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв чи серiя (за наявностi) та номер паспорта (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовляються вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв та повiдомили про це вiдповiдний контролюючий орган i мають вiдмiтку в паспортi);
власне iм'я та прiзвище водiя;
електронна пошта, що буде використовуватись для iнформування про стан черги очiкування; номер телефону, що буде використовуватись для iнформування про стан черги очiкування; номерний знак вантажного автомобiля та причепа, що належить резидентам або нерезидентам;
VIN-код вантажного автомобiля та причепа, що належить нерезиденту, а також фото технiчного паспорта вантажного автомобiля з iноземною реєстрацiєю, що належить нерезиденту, у разi вiдсутностi вантажу;
номер митної декларацiї, оформленої для вивезення товарiв iз митної територiї, iншого документа, що використовується для декларування товарiв, у тому числi у митному режимi транзиту, у разi наявностi товару, за умови, що такий товар не пiдлягає контролю в мiжнародному або мiждержавному пунктi пропуску через державний кордон України у першочерговому порядку;
вiдомостi про авторизацiю авторизованого економiчного оператора (перевiзника або декларанта товарiв) та/або вiдомостi про перемiщення товарiв на умовах Митної конвенцiї про мiжнародне перевезення вантажiв iз застосуванням книжки МДП (Конвенцiї МДП 1975 року) або на умовах Конвенцiї про процедуру спiльного транзиту (за наявностi);
проставлення вiдмiтки про те, що вантажний автомобiль їде без вантажу (за наявностi);
4) пiдтвердження правильностi внесених даних, пiсля чого заявка на бронювання черги отримує мiсце в черзi очiкування та орiєнтовний час прибуття до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України;
5) контроль за статусом своєї черги та орiєнтовним часом необхiдностi в'їзду до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України через Кабiнет водiя та вiдповiдно до отриманих повiдомлень;
6) отримання користувачами статусу "В'їзд до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України" та виконання вказiвок уповноваженої службової особи органу охорони державного кордону Держприкордонслужби щодо в'їзду до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України.
17. Користувач у разi потреби може вiдтермiнувати в'їзд до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України на 4, 6, 8 або 10 годин один раз на 60 календарних днiв для кожного вантажного автомобiля iз збереженням свого мiсця в черзi очiкування.
Для цього користувач натискає на кнопку "Продовжити на X годин". Дана кнопка з'явиться за 6 годин до набуття статусу "В'їзд до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України" на екранi активної черги Кабiнету водiя та зникне при набуттi статусу "В'їзд до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України".
Електронна система автоматично вiдтермiновує необхiднiсть в'їзду до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України на обрану користувачем кiлькiсть годин без анулювання такої черги.
18. Анулювання бронювання мiсця в черзi очiкування здiйснюється:
1) за бажанням користувача шляхом натискання кнопки "Скасувати чергу" на екранi активної черги в Кабiнетi водiя з обов'язковим пiдтвердженням користувачем такого анулювання;
2) автоматично, у випадках якщо впродовж визначеної технiчним адмiнiстратором кiлькостi годин пiсля отримання статусу "В'їзд до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України" користувач не здiйснить в'їзд до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України;
3) технiчним адмiнiстратором у випадку порушення таких правил користування електронною системою:
внесення недостовiрних вiдомостей, передбачених пiдпунктом 3 пункту 16 цих Правил;
внесення недостовiрної iнформацiї про вантаж, що перевозиться.
Користувач повiдомляється про анулювання бронювання мiсця у черзi очiкування шляхом надсилання йому повiдомлення. Повiдомлення про анулювання бронювання мiсця у черзi очiкування та причини такого анулювання зберiгається у Кабiнетi водiя.
19. У разi анулювання мiсця в черзi очiкування користувач здiйснює бронювання мiсця в черзi очiкування вiдповiдно до пункту 16 цих Правил.
20. Електронна система автоматично блокує користувачу можливiсть забронювати мiсце в черзi очiкування для вантажного автомобiля строком на 14 календарних днiв щодо якого:
1) користувачем внесено недостовiрнi данi, передбаченi пiдпунктом 3 пункту 16 цих Правил;
2) виявлено данi про проїзд до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України без реєстрацiї в електроннiй системi або бронювання мiсця в черзi очiкування за результатом електронної iнформацiйної взаємодiї електронної системи iз iншими iнформацiйно-комунiкацiйними системами, електронними iнформацiйними ресурсами, за умови технiчної можливостi;
3) виявлено вивезення товару (вантажу) iз митної територiї України при бронюваннi користувачем мiсця в черзi очiкування iз проставленням вiдмiтки про те, що вантажний автомобiль їде без вантажу;
4) вiдбулось анулювання бронювання мiсця в черзi очiкування у статусi "В'їзд до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України" за бажанням користувача вiдповiдно до пiдпункту 1 пункту 18 цих Правил двiчi пiдряд;
5) вiдбулось автоматичне анулювання бронювання мiсця в черзi очiкування згiдно з пiдпунктом 2 пункту 18 цих Правил двiчi пiдряд;
6) за 24 години до в'їзду до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України користувач двiчi скасував бронювання мiсця в черзi очiкування протягом останнiх 30 календарних днiв.
21. Уповноважена службова особа органу охорони державного кордону Держприкордонслужби в особистому електронному кабiнетi (далi - Кабiнет прикордонника) здiйснює:
1) авторизацiю уповноваженої службової особи органу охорони державного кордону Держприкордонслужби в електроннiй системi iз використанням програмно-технiчних засобiв, зокрема планшетних комп'ютерiв, за допомогою логiна та пароля або квалiфiкованого електронного пiдпису.
У Кабiнетi прикордонника вiдображено загальну кiлькiсть вантажних автомобiлiв у черзi очiкування та деталiзацiю за ними;
2) у роздiлах "В'їзд" та "Виїзд" перегляд вантажних автомобiлiв, що знаходяться в черзi очiкування у вiдповiдних статусах "В'їзд до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України" чи "Виїзд з мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України", надання вказiвок їм на такий в'їзд/виїзд через натискання вiдповiдних кнопок "В'їзд" та "Виїзд" в iнформацiйних картках таких вантажних автомобiлiв;
3) у разi необхiдностi, призупинення руху черги на деякий час шляхом натискання кнопки "Пауза", що зупиняє рух черги в електроннiй системi.
Водночас, у Кабiнетi водiя така черга набуває статусу "Черга затримується", вiдлiк часу до в'їзду до мiжнародного або мiждержавного пункту пропуску через державний кордон України призупиняється з перерахуванням часу в бiк збiльшення.
22. Пiдключення зони очiкування до електронної системи здiйснюється технiчним адмiнiстратором пiсля прийняття суб'єктом господарювання зони очiкування вiдповiдної пропозицiї вiд технiчного адмiнiстратора та укладення договору про iнформацiйну взаємодiю щодо використання зони очiкування пiд час бронювання мiсця в черзi очiкування.
Суб'єкт господарювання зони очiкування зобов'язаний забезпечити протягом всього строку дiї договору про iнформацiйну взаємодiю щодо використання зони очiкування пiд час бронювання мiсця в черзi очiкування дотримання вимог до зони очiкування, визначених пунктом 4 цих Правил.
Технiчний адмiнiстратор пiсля перевiрки зони очiкування на вiдповiднiсть вимогам, встановленим пунктом 4 цих Правил та здiйснення процедури тестування iнформацiйної взаємодiї, здiйснює пiдключення зони очiкування до електронної системи.
Пiдключення зони очiкування до електронної системи здiйснюється протягом 5 робочих днiв з дня завершення перевiрки зони очiкування на вiдповiднiсть вимогам пункту 4 цих Правил та позитивних результатiв процедури тестування iнформацiйної взаємодiї технiчним адмiнiстратором.
Технiчний адмiнiстратор вiдключає зону очiкування вiд електронної системи на пiдставi:
заяви про вiдключення зони очiкування вiд електронної системи;
встановлення факту невiдповiдностi зони очiкування вимогам, встановленим пунктом 4 цих Правил.
23. Технiчний адмiнiстратор для забезпечення функцiонування електронної системи здiйснює:
1) реєстрацiю уповноважених службових осiб органу охорони державного кордону Держприкордонслужби iз наданням їм вiдповiдних прав доступу до неї;
2) налаштування, адмiнiстрування та монiторинг дiяльностi Кабiнету прикордонника;
3) пошук, фiльтрацiю та сортування користувачiв за рiзними параметрами;
4) перегляд пов'язаної з користувачами iнформацiї;
5) перегляд та адмiнiстрування черги очiкування;
6) перегляд, створення та адмiнiстрування повiдомлень користувачам;
7) перегляд журналу дiй користувачiв та уповноважених службових осiб органу охорони державного кордону Держприкордонслужби;
8) перевiрку наявностi заброньованого користувачем мiсця в черзi очiкування;
9) перевiрку достовiрностi даних, вiдображених в електроннiй системi користувачем, зазначених у пiдпунктi 3 пункту 16 цих Правил;
10) анулювання бронювання мiсця в черзi очiкування в разi порушення користувачем умов бронювання мiсця в черзi очiкування, наведених у пiдпунктi 3 пункту 16 цих Правил.
24. У разi виявлення порушень у роботi електронної системи, зумовлених дiєю шкiдливого програмного забезпечення (вiруси), DDOS-атакою, кiбератакою, вiдсутнiстю електропостачання, доступу до мережi Iнтернет, технiчний адмiнiстратор iнформує про це уповноважених службових осiб органiв Держприкордонслужби та Держмитслужби.
За умови неможливостi вiдновлення роботи електронної системи понад одну годину, уповноваженими службовими особами органiв Держприкордонслужби та Держмитслужби самостiйно вживаються заходи iз забезпечення ритмiчностi пропускних операцiй у пунктах пропуску через державний кордон вантажних автомобiлiв, вiдповiдно до отриманої iнформацiї вiд технiчного адмiнiстратора електронної системи в порядку електронної iнформацiйної взаємодiї щодо черговостi прибуття вантажних автомобiлiв до мiжнародних та мiждержавних пунктiв пропуску через державний кордон України згiдно з наявною iнформацiєю в електроннiй системi.
Пiсля вiдновлення функцiонування електронної системи, iнформацiя щодо вантажних автомобiлiв, що перетнули мiжнароднi та мiждержавнi пункти пропуску через державний кордон України надається технiчному адмiнiстратору Держприкордонслужбою та Держмитслужбою в порядку, визначеному пунктом 25 Порядку реалiзацiї експериментального проекту з впорядкування черговостi прибуття автомобiльних транспортних засобiв до мiжнародних та мiждержавних пунктiв пропуску через державний кордон України з використанням електронної системи "Електронна черга перетину кордону", затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 05 грудня 2024 року N 1411.
25. Про час та тривалiсть проведення профiлактичних, регламентних робiт з обчислювальними ресурсами та програмним забезпеченням електронної системи, технiчний адмiнiстратор завчасно повiдомляє уповноважених службових осiб органiв Держприкордонслужби та Держмитслужби.
Начальник Управлiння мiжнародних автомобiльних перевезень | Катерина ОНИЩЕНКО |