Перейти к основному содержанию

  • УКР
  • РУС

 logo

Пятница, Июль 25, 2025 - 14:58
  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют
  • Единое окно для международной торговли
  • Партнеры
  • О компании
  • Контакты

Вы здесь

Главная

ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про внесення змiн до деяких законiв України щодо iмплементацiї норм законодавства Європейського Союзу з питань роумiнгу

     Верховна Рада України постановляє:

     I. Внести змiни до таких законiв України:

     1. У Законi України "Про електроннi комунiкацiї" вiд 16 грудня 2020 року N 1089-IX iз наступними змiнами:

     1) у частинi першiй статтi 2:

     пункт 11 викласти в такiй редакцiї:

     "11) виклик (дзвiнок) - з'єднання, встановлене за допомогою послуги мiжособистiсної електронної комунiкацiї, яке дозволяє здiйснювати двостороннi голосовi електроннi комунiкацiї";

     доповнити пунктами 191, 211 - 213, 231, 232, 471, 481, 691, 831, 832, 871, 901, 1021 - 1024, 1141, 1151, 1181 такого змiсту:

     "191) гостьова мережа роумiнгової зони Україна - ЄС (гостьова мережа) - наземна електронна комунiкацiйна мережа мобiльного зв'язку загального користування, розташована у країнi роумiнгової зони Україна - ЄС, вiдмiнна вiд мережi домашнього постачальника послуг користувача роумiнгу, яка дозволяє користувачу роумiнгу здiйснювати або отримувати виклики (дзвiнки), надсилати або отримувати SMS-повiдомлення або використовувати передачу даних (доступ до мережi Iнтернет) за технологiєю пакетної комутацiї на пiдставi договору з оператором домашньої мережi роумiнгової зони Україна - ЄС";

     "211) домашнiй постачальник послуг роумiнгової зони Україна - ЄС - постачальник електронної комунiкацiйної мережi та/або послуг мобiльного зв'язку, який надає користувачу роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС електроннi комунiкацiйнi послуги домашньої мережi мобiльного зв'язку;

     212) домашня мережа роумiнгової зони Україна - ЄС (домашня мережа) - електронна комунiкацiйна мережа мобiльного зв'язку загального користування, розташована у країнi роумiнгової зони Україна - ЄС, що використовується постачальником послуг роумiнгу для надання користувачу роумiнгу роздрiбних регульованих послуг роумiнгу;

     213) домашня роздрiбна цiна у роумiнговiй зонi Україна - ЄС - вiтчизняна роздрiбна цiна за одиницю послуги постачальника послуг роумiнгу у роумiнговiй зонi Україна - ЄС за здiйснення дзвiнкiв та надсилання SMS-повiдомлень, оригiнацiя та термiнацiя яких здiйснюються в рiзних електронних комунiкацiйних мережах загального користування в межах однiєї країни у роумiнговiй зонi Україна - ЄС, а також роздрiбна цiна за одиницю обсягу спожитих користувачем даних. У разi вiдсутностi встановленої домашньої роздрiбної цiни в роумiнговiй зонi Україна - ЄС за одиницю послуги до домашньої роздрiбної цiни застосовується такий самий механiзм тарифiкацiї, як i до користувачiв за здiйснення дзвiнкiв та надсилання SMS-повiдомлень, оригiнацiя та термiнацiя яких здiйснюються в рiзних електронних комунiкацiйних мережах загального користування в межах однiєї країни роумiнгової зони Україна - ЄС, а також за обсяг даних, спожитих у країнi такого користувача";

     "231) доступ до оптових послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС - прямий доступ до оптових послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС або доступ до оптових послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС для їх перепродажу;

     232) доступ до оптових послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС для їх перепродажу - надання послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС на оптовiй основi оператором мережi мобiльного зв'язку, вiдмiнним вiд оператора гостьової мережi, iншому суб'єкту господарювання з метою надання цим суб'єктом господарювання користувачам роумiнгу регульованих послуг роумiнгу";

     "471) користувач регульованих послуг роумiнгу (користувач роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС) - користувач постачальника, що надає регульованi послуги роумiнгу за допомогою наземної електронної комунiкацiйної мережi мобiльного зв'язку загального користування, розташованiй у роумiнговiй зонi Україна - ЄС, договiр або угода про надання роздрiбних електронних комунiкацiйних послуг якого з таким постачальником послуг роумiнгу дозволяє роумiнг у роумiнговiй зонi Україна - ЄС";

     "481) коротке текстове повiдомлення (SMS-повiдомлення) - текстове повiдомлення, що складається переважно з лiтер та/або цифр, яке пересилається мiж номерами мобiльного та/або фiксованого зв'язку, розподiленими вiдповiдно до нацiональних планiв нумерацiї";

     "691) номер Європейського Союзу - номер iз нацiональних планiв нумерацiї, що вiдповiдає кодам країн вiдповiдно до Рекомендацiй Мiжнародного союзу електрозв'язку ITU-T E.164 "Мiжнародний план нумерацiї мереж загального користування" для географiчних територiй, що належать до територiї Європейського Союзу";

     "831) послуга термiнацiї голосового трафiка на мережi мобiльного зв'язку - оптова послуга, необхiдна для термiнацiї викликiв на номери мереж мобiльного зв'язку та номери екстрених служб, що є загальнодоступними ресурсами нумерацiї, а саме на номери з нацiональних планiв нумерацiї, що надається постачальниками електронних комунiкацiйних послуг та/або мереж, якi мають можливiсть забезпечувати термiнацiю та встановлювати ставки термiнацiї для викликiв на такi номери, у разi наявностi взаємоз'єднання принаймнi з однiєю мережею незалежно вiд технологiї, що використовується, включаючи порти взаємоз'єднання мереж;

     832) послуга термiнацiї голосового трафiка на мережi фiксованого зв'язку - оптова послуга, необхiдна для термiнацiї викликiв на географiчнi i негеографiчнi номери мереж фiксованого зв'язку та номери екстрених служб, що є загальнодоступними ресурсами нумерацiї, а саме на номери з нацiональних планiв нумерацiї, що надається постачальниками електронних комунiкацiйних послуг та/або мереж, якi мають можливiсть забезпечувати термiнацiю та встановлювати ставки термiнацiї для викликiв на такi номери, у разi наявностi взаємоз'єднання принаймнi з однiєю мережею незалежно вiд технологiї, що використовується, включаючи порти взаємоз'єднання мереж";

     "871) постачальник послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС - постачальник електронних комунiкацiйних мереж та/або послуг, який надає користувачу роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС роздрiбнi регульованi послуги роумiнгу";

     "901) прямий доступ до оптових послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС - надання засобiв та/або послуг оператором мережi мобiльного зв'язку iншому суб'єкту господарювання на визначених умовах з метою надання цим суб'єктом господарювання користувачам роумiнгу регульованих послуг роумiнгу";

     "1021) регульована послуга передачi даних у роумiнгу - послуга роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС, яка дозволяє користувачу роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС використовувати передачу даних (доступ до мережi Iнтернет) за технологiєю пакетної комутацiї за допомогою його мобiльного кiнцевого (термiнального) обладнання пiд час перебування у гостьовiй мережi в межах роумiнгової зони Україна - ЄС, за винятком передачi або отримання регульованих викликiв або SMS-повiдомлень у роумiнгу, але включаючи передачу та отримання мультимедiйних повiдомлень (MMS-повiдомлень);

     1022) регульоване SMS-повiдомлення в роумiнгу - SMS-повiдомлення, надiслане користувачем роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС, що оригiнується в гостьовiй мережi в межах роумiнгової зони Україна - ЄС та термiнується в електроннiй комунiкацiйнiй мережi загального користування в межах роумiнгової зони Україна - ЄС, або SMS-повiдомлення, отримане користувачем роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС, що оригiнується з електронної комунiкацiйної мережi загального користування в межах роумiнгової зони Україна - ЄС та термiнується на гостьову мережу в межах роумiнгової зони Україна - ЄС;

     1023) регульований виклик у роумiнгу - виклик мобiльного голосового зв'язку, здiйснений користувачем роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС, що оригiнується в гостьовiй мережi в межах роумiнгової зони Україна - ЄС та термiнується в електроннiй комунiкацiйнiй мережi загального користування в межах роумiнгової зони Україна - ЄС, або виклик мобiльного голосового зв'язку, отриманий користувачем роумiнгу, що оригiнується з електронної комунiкацiйної мережi загального користування в межах роумiнгової зони Україна - ЄС та термiнується на гостьову мережу в межах роумiнгової зони Україна - ЄС;

     1024) регульованi послуги роумiнгу - регульований виклик в роумiнгу у роумiнговiй зонi Україна - ЄС, регульоване SMS-повiдомлення в роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС або регульована послуга передачi даних у роумiнгу (доступу до мережi Iнтернет) у межах роумiнгової зони Україна - ЄС";

     "1141) розрахункова такса (ставка) - розмiр плати за оригiнацiю, транзит чи термiнацiю одиницi трафiка";

     "1151) роумiнг у роумiнговiй зонi Україна - ЄС - використання мобiльного кiнцевого (термiнального) обладнання користувачем роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС для здiйснення чи отримання викликiв у межах роумiнгової зони Україна - ЄС, надсилання чи отримання SMS-повiдомлень у межах роумiнгової зони Україна - ЄС або використання передачi даних (доступу до мережi Iнтернет) за технологiєю пакетної комутацiї в межах роумiнгової зони Україна - ЄС пiд час перебування в гостьовiй мережi на пiдставi договорiв мiж оператором домашньої мережi та оператором гостьової мережi, якщо користування послугами роумiнгу в межах роумiнгової зони Україна - ЄС здiйснюється в країнi, вiдмiннiй вiд країни, в якiй знаходиться домашнiй постачальник послуг роумiнгової зони Україна - ЄС";

     "1181) спiльна роумiнгова зона України та Європейського Союзу (роумiнгова зона Україна - ЄС) - територiя, що охоплює Україну та держави - члени Європейського Союзу";

     2) у статтi 9:

     у частинi першiй:

     абзац перший викласти в такiй редакцiї:

     "1. Регуляторний орган вiдповiдно до компетенцiї може вимагати вiд постачальникiв електронних комунiкацiйних мереж та/або послуг, iнших суб'єктiв господарювання, якi надають пов'язанi засоби або пов'язанi послуги у сферi електронних комунiкацiй, користувачiв радiочастотного спектра, центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв влади Автономної Республiки Крим, органiв мiсцевого самоврядування надання у письмовiй та/або електроннiй формi iнформацiї, пов'язаної з умовами загальної авторизацiї, правом користування радiочастотним спектром i ресурсами нумерацiї, та в iнших випадках, передбачених цим Законом, зокрема з метою";

     доповнити пунктами 9 i 10 такого змiсту:

     "9) здiйснення повноважень, передбачених цим Законом щодо роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС;

     10) пiдготовки iнформацiї на запит Органу європейських регуляторiв електронних комунiкацiй (BEREC) або Агентства з пiдтримки BEREC (Офiсу BEREC)";

     доповнити абзацом дванадцятим такого змiсту:

     "Якщо iнформацiї, отриманої вiдповiдно до частини першої цiєї статтi, недостатньо для того, щоб регуляторний орган виконував свої повноваження, у тому числi для надання iнформацiї Органу європейських регуляторiв електронних комунiкацiй (BEREC) або Агентству з пiдтримки BEREC (Офiсу BEREC), таку iнформацiю регуляторний орган може запитувати в iнших суб'єктiв господарювання, що здiйснюють дiяльнiсть у сферi електронних комунiкацiй або тiсно пов'язаних секторах, незалежно вiд форми власностi";

     абзац перший частини четвертої викласти в такiй редакцiї:

     "4. Зазначенi у частинi першiй цiєї статтi суб'єкти зобов'язанi надавати на запити до регуляторного органу iнформацiю, у тому числi фiнансову iнформацiю та iнформацiю з обмеженим доступом (крiм службової iнформацiї та державної таємницi), що запитується для виконання регуляторним органом повноважень, передбачених цим Законом, вiдповiдно до зазначених у запитi строкiв, рiвнiв деталiзацiї та змiсту запиту, а також надавати iнформацiю на обґрунтованi запити BEREC або Офiсу BEREC, Європейської Комiсiї, що надходять через регуляторний орган";

     3) частину восьму статтi 10 доповнити пунктом 12 такого змiсту:

     "12) у разi наявностi обґрунтованої iнформацiї про ознаки порушення положень щодо роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС, визначених законодавством у сферi електронних комунiкацiй";

     4) статтю 14 пiсля частини другої доповнити новою частиною такого змiсту:

     "3. У разi наявностi в регуляторного органу доказiв порушення положень щодо роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС, визначених законодавством у сферi електронних комунiкацiй, регуляторний орган приймає рiшення про винесення розпорядження про усунення таких порушень невiдкладно, без затримок, а також розпочинає здiйснення заходiв з розгляду питання щодо застосування адмiнiстративно-господарських санкцiй".

     У зв'язку з цим частини третю i четверту вважати вiдповiдно частинами четвертою i п'ятою;

     5) частину третю статтi 15 викласти в такiй редакцiї:

     "3. Оскарження в судовому порядку припису уповноваженої посадової особи регуляторного органу чи розпорядження регуляторного органу не зупиняє їх виконання, якщо судовим рiшенням не передбачено iнше";

     6) пункт 1 частини першої статтi 23 пiсля абзацу четвертого доповнити новим абзацом такого змiсту:

     "роумiнг у роумiнговiй зонi Україна - ЄС".

     У зв'язку з цим абзац п'ятий вважати абзацом шостим;

     7) у статтi 91:

     пункти 1 i 2 частини першої викласти в такiй редакцiї:

     "1) за послуги термiнацiї нацiонального голосового трафiка на мережi мобiльного зв'язку;

     2) за послуги термiнацiї нацiонального голосового трафiка на мережi фiксованого зв'язку";

     частини шосту i сьому викласти в такiй редакцiї:

     "6. Регуляторний орган встановлює єдинi граничнi ставки термiнацiї голосового трафiка на мережi мобiльного зв'язку, що надходить з номерiв Європейського Союзу чи номерiв України, якi перебувають у роумiнгу в Європейському Союзi, та єдинi граничнi ставки термiнацiї голосового трафiка на мережi фiксованого зв'язку, що надходить з номерiв Європейського Союзу чи номерiв України, якi перебувають у роумiнгу в Європейському Союзi, що стягують постачальники оптових послуг голосового зв'язку за надання послуг термiнацiї голосового трафiка на мережi мобiльного та фiксованого зв'язку. Зазначенi ставки встановлюються регуляторним органом вiдповiдно до ставок, визначених законодавством Європейського Союзу.

     Дiя положень цiєї частини не поширюється на виклики на номери, за якими надаються безкоштовнi послуги (за рахунок абонента, якого викликають) або послуги, якi передбачають додаткову плату або спiльну плату чи розподiл витрат (прибуткiв).

     7. Регуляторний орган повинен здiйснювати монiторинг та забезпечувати правильнiсть застосування ставок термiнацiї голосового трафiка постачальниками послуг термiнацiї голосового трафiка.

     У разi якщо Європейська Комiсiя не встановить єдиних граничних ставок термiнацiї голосового трафiка на мережi мобiльного та/або фiксованого зв'язку, регуляторний орган може провести аналiз ринкiв термiнацiї голосового трафiка вiдповiдно до статей 81 - 84 цього Закону з метою оцiнки необхiдностi накладення регуляторних зобов'язань. Якщо регуляторний орган за результатами проведеного аналiзу встановлює орiєнтованi на собiвартiсть ставки термiнацiї на вiдповiдному ринку, вони повиннi вiдповiдати принципам, критерiям та параметрам, встановленим частинами другою - п'ятою цiєї статтi. Орiєнтованi на собiвартiсть ставки термiнацiї, встановленi вiдповiдно до частини шостої цiєї статтi, застосовуються до дзвiнкiв, що надходять з номерiв, включених до нацiональних планiв нумерацiї, що вiдповiдають кодам країн вiдповiдно до Рекомендацiй Мiжнародного союзу електрозв'язку ITU-T E.164 "Мiжнародний план нумерацiї мереж загального користування" для географiчних областей, що належать до територiї Європейського Союзу";

     8) доповнити статтею 1041 такого змiсту:

     "Стаття 1041. Загальнi засади надання послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС

     1. Постачальники послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС не стягують жодної доплати до домашньої роздрiбної цiни з користувачiв роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС за будь-якi здiйсненi або отриманi регульованi виклики в роумiнгу, за будь-якi надiсланi регульованi SMS-повiдомлення в роумiнгу або за будь-якi спожитi регульованi послуги передачi даних у роумiнгу (доступу до мережi Iнтернет), а також не стягують жодної загальної плати за користування термiнальним обладнанням або послугою за кордоном в будь-якiй державi - членi Європейського Союзу, за винятком доплат, передбачених частинами п'ятою i шостою цiєї статтi.

     2. Постачальники послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС можуть пропонувати, а користувачi роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС можуть свiдомо обирати роумiнговий тариф, вiдмiнний вiд встановленого тарифу вiдповiдно до частин першої, третьої, п'ятої та шостої цiєї статтi, на пiдставi якого користувачi роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС отримують переваги вiд тарифу на регульованi послуги роумiнгу, вiдмiнного вiд тарифу, наданого за вiдсутностi такого вибору.

     Користувач роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС може у будь-який час подати запит на перехiд на або з тарифу, встановленого вiдповiдно до частин першої, третьої, п'ятої та шостої цiєї статтi, а такий перехiд повинен бути здiйснений протягом одного робочого дня з моменту отримання запиту, бути безкоштовним та не передбачати умов або обмежень, якi можуть стосуватися положень договору про надання електронних комунiкацiйних послуг, крiм послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС.

     Постачальники послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС мають право вiдкладати (вiдтермiновувати) перехiд (переключення) мiж тарифами до моменту завершення мiнiмального строку дiї попереднього встановленого тарифу, який не має перевищувати двох мiсяцiв.

     3. Постачальники послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС не можуть пропонувати роздрiбнi регульованi послуги роумiнгу на умовах, менш вигiдних, нiж умови, що пропонуються для надання тих самих послуг у домашнiй мережi, зокрема щодо якостi послуг, передбачених договором про надання роздрiбних електронних комунiкацiйних послуг, якщо те саме поколiння мережi мобiльного зв'язку та технологiї доступнi у гостьовiй мережi.

     4. Оператори мереж мобiльного зв'язку мають уникати необґрунтованих затримок переходу та реєстрацiї кiнцевого обладнання користувачiв роумiнгу мiж мережами (хендовер) при перетинi кордонiв у межах роумiнгової зони Україна - ЄС.

     5. Постачальники послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС згiдно з правилами, встановленими регуляторним органом, можуть застосовувати полiтику добросовiсного користування щодо споживання роздрiбних регульованих послуг роумiнгу, що надаються за домашнiми роздрiбними цiнами, з метою запобiгання зловживанню або аномальному споживанню роздрiбних регульованих послуг роумiнгу користувачами роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС, зокрема споживанню таких послуг користувачами роумiнгу в країнi, вiдмiннiй вiд країни їхнього домашнього постачальника послуг, крiм споживання роздрiбних регульованих послуг роумiнгу пiд час перiодичних подорожей. Будь-яка полiтика добросовiсного користування має дозволяти користувачам роумiнгу споживання обсягiв роздрiбних регульованих послуг роумiнгу за встановленими домашнiми роздрiбними цiнами, що вiдповiдають їхнiм тарифним планам.

     Постачальники послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС можуть встановлювати додаткову доплату за споживання роздрiбних регульованих послуг роумiнгу, що перевищує будь-якi обмеження вiдповiдно до будь-якої полiтики добросовiсного користування, а також в iнших випадках, передбачених правилами застосування полiтики добросовiсного користування щодо споживання роздрiбних регульованих послуг роумiнгу, що надаються за домашнiми роздрiбними цiнами, з метою запобiгання зловживанню або аномальному споживанню роздрiбних регульованих послуг роумiнгу користувачами роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС, та встановлення додаткових доплат за споживання роздрiбних регульованих послуг роумiнгу, що перевищує будь-якi обмеження вiдповiдно до будь-якої полiтики добросовiсного користування, якi визначаються регуляторним органом.

     Регуляторний орган може в будь-який час вимагати вiд постачальника послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС змiнити або скасувати додаткову доплату, якщо встановлення такої плати не вiдповiдає цiй частинi та правилам, встановленим регуляторним органом вiдповiдно до цiєї частини.

     Регуляторний орган щороку iнформує Європейську Комiсiю щодо застосування положень цiєї частини, зокрема щодо встановлення додаткових доплат.

     6. За виняткових випадкiв для забезпечення сталостi домашньої моделi тарифiкацiї, якщо постачальник послуги роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС не в змозi вiдшкодувати свої фактичнi та прогнозованi витрати на надання регульованих послуг роумiнгу вiдповiдно до частин першої, третьої i п'ятої цiєї статтi за рахунок своїх загальних фактичних i прогнозованих доходiв вiд надання таких послуг, такий постачальник послуг роумiнгу може подати до регуляторного органу заявку на отримання дозволу на стягнення доплати.

     Доплата стягується лише в обсязi, необхiдному для вiдшкодування витрат на надання роздрiбних регульованих послуг роумiнгу, з урахуванням встановлених граничних оптових ставок. Порядок та методика проведення оцiнки сталостi надання роздрiбних регульованих послуг роумiнгу за домашнiми роздрiбними цiнами встановлюються регуляторним органом.

     Регуляторний орган може в будь-який час вимагати вiд постачальника послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС змiнити або скасувати доплату, якщо стягнення такої доплати не вiдповiдає цiй частинi та правилам, встановленим регуляторним органом вiдповiдно до цiєї частини.

     Регуляторний орган щороку iнформує Європейську Комiсiю щодо застосування положень цiєї частини, зокрема щодо стягнення доплат.

     7. Постачальники послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС не стягують жодних доплат за отриманi регульованi SMS-повiдомлення в роумiнгу або отриманi повiдомлення голосової пошти в роумiнгу. Зазначена вимога не обмежує постачальника послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС у правi встановлювати iншу плату, зокрема за прослуховування таких повiдомлень.

     8. Постачальники послуг роумiнгу та користувачi роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС зобов'язанi дотримуватися положень щодо роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС, визначених законодавством у сферi електронних комунiкацiй.

     9. Оператори мереж мобiльного зв'язку повиннi задовольняти всi обґрунтованi запити щодо отримання доступу до оптових послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС, зокрема у спосiб, що забезпечить постачальнику послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС можливiсть надання в гостьовiй мережi роздрiбних послуг мобiльного зв'язку, аналогiчних тим, якi пропонуються в домашнiй мережi, якщо це технiчно можливо. У зв'язку з цим оператори мереж мобiльного зв'язку мають публiкувати типову пропозицiю щодо доступу до оптових послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС.

     10. Оператори мереж мобiльного зв'язку можуть вiдмовляти в задоволеннi запитiв щодо отримання доступу до оптових послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС виключно на пiдставi таких об'єктивних критерiїв, як технiчна можливiсть i цiлiснiсть мережi. Комерцiйний iнтерес не може бути пiдставою для вiдмови в наданнi доступу до оптових послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС з метою обмеження конкуренцiї в наданнi послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС.

     11. Доступ до оптових послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС включає доступ до всiх елементiв мережi та пов'язаних iз ними засобiв, послуг, програмного забезпечення та iнформацiйних систем, необхiдних для надання регульованих послуг роумiнгу користувачам, а також охоплює всi доступнi технологiї та поколiння мереж.

     12. З метою надання регульованих послуг роумiнгу оператори мереж мобiльного зв'язку повиннi дотримуватися правил надання роздрiбних регульованих послуг роумiнгу, а також умов та правил надання оптового доступу (включаючи оптову плату за регульованi послуги роумiнгу) до електронних комунiкацiйних мереж мобiльного зв'язку загального користування для надання регульованих послуг роумiнгу, встановлених регуляторним органом.

     Оператори гостьової мережi роумiнгової зони Україна - ЄС не повиннi стягувати з постачальника послуг роумiнгу будь-яку оптову плату, пов'язану iз здiйсненням будь-якого типу екстреної комунiкацiї, iнiцiйованої користувачем роумiнгу, або з передачею iнформацiї про мiсцезнаходження абонента, який iнiцiював екстрену комунiкацiю.

     Оператори мобiльного зв'язку можуть погоджувати мiж собою оптовi тарифи на роумiнг у роумiнговiй зонi Україна - ЄС, на якi не поширюються обмеження, встановленi регуляторним органом вiдповiдно до цiєї частини, включаючи iнновацiйнi схеми оптового цiноутворення, якi безпосередньо не пов'язанi з обсягом фактичного споживання.

     13. З метою iнформування користувачiв роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС про стягнення плати за послуги роумiнгу пiд час споживання послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС кожен постачальник послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС зобов'язаний без необґрунтованої затримки та безкоштовно шляхом надсилання автоматичного повiдомлення надавати користувачам пiд час їх в'їзду на територiю країни, вiдмiнної вiд країни їхнього домашнього постачальника послуг, основну iндивiдуальну iнформацiю про встановленi тарифи в роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС з урахуванням розмiру податку на додану вартiсть у нацiональнiй валютi, крiм випадкiв, якщо користувач роумiнгу повiдомив про вiдсутнiсть потреби в такому iнформуваннi. Регуляторний орган визначає зобов'язання щодо iнформування, яке також застосовується у випадку, якщо користувачi роумiнгу українських операторiв перебувають у роумiнгу на територiї країн, що не входять до Європейського Союзу, або в неназемних мережах радiозв'язку.

     Дiя положень цiєї частини не поширюється на пристрої мiжмашинної взаємодiї, що використовують мобiльний зв'язок для передачi даних.

     14. У разi якщо користувач роумiнгу в'їжджає до країни Європейського Союзу, основна iндивiдуальна iнформацiя про тарифи, передбачена частиною тринадцятою цiєї статтi, має доповнюватися, зокрема, iнформацiєю про будь-яку полiтику добросовiсного користування, будь-яку доплату, що стягується з метою забезпечення сталостi, потенцiйний ризик збiльшення плати через споживання послуг з доданою вартiстю, а також про безкоштовний номер телефону для отримання бiльш детальної iнформацiї.

     Дiя положень цiєї частини не поширюється на пристрої мiжмашинної взаємодiї, що використовують мобiльний зв'язок для передачi даних.

     15. Постачальник послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС надсилає сповiщення користувачу роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС, якщо обсяг регульованих послуг роумiнгу згiдно з полiтикою добросовiсного користування повнiстю спожито або досягнуто будь-якого лiмiту споживання, що застосовується.

     16. Кожен постачальник послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС своєчасно та безкоштовно надає всiм своїм користувачам роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС доступ до iнформацiї про фактичний обсяг спожитих послуг та обсяг витрачених коштiв у валютi, в якiй користувачу роумiнгу виставляється рахунок за використання регульованих послуг передачi даних у роумiнгу (доступу до мережi Iнтернет), який гарантує, що без явної згоди користувача витрати на регульованi послуги передачi даних у роумiнгу (доступу до мережi Iнтернет) протягом визначеного перiоду використання, за винятком мультимедiйних повiдомлень (MMS-повiдомлень), що оплачуються за одиницю, не перевищують визначений фiнансовий лiмiт. Користувачi роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС можуть повiдомити постачальника послуг роумiнгу, що їм не потрiбен доступ до такої iнформацiї.

     17. Постачальники послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС забезпечують належне iнформування своїх користувачiв роумiнгу щодо способiв доступу до екстрених служб у вiдвiдуванiй країнi Європейського Союзу.

     18. Постачальники послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС мають надавати всiм користувачам iнформацiю у повному обсязi про встановленi тарифи на роумiнг пiд час придбання тарифних планiв. Постачальники послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС також мають надати своїм користувачам роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС оновлену iнформацiю про встановленi тарифи на роумiнг без зайвої затримки кожного разу, коли цi тарифи змiнюються.

     19. Регуляторний орган встановлює детальнi правила щодо застосування положень частин тринадцятої - вiсiмнадцятої цiєї статтi";

     9) частину першу статтi 105 доповнити пунктом 13 такого змiсту:

     "13) iнформацiю про умови надання роздрiбних послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС вiдповiдно до правил, встановлених регуляторним органом";

     10) у частинi першiй статтi 107:

     пункт 6 доповнити словами "у тому числi роздрiбних послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС";

     пункт 7 пiсля слiв "електронних комунiкацiйних послуг" доповнити словами "у тому числi роздрiбних послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС";

     пункт 8 пiсля слiв "щодо наданих електронних комунiкацiйних послуг" доповнити словами "у тому числi роздрiбних послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС";

     пункт 14 пiсля слiв "електронної комунiкацiйної послуги" доповнити словами "у тому числi роздрiбної послуги роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС";

     пункт 15 доповнити словами "у тому числi роздрiбної послуги роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС";

     11) у статтi 111:

     частину п'яту доповнити абзацом другим такого змiсту:

     "Постачальники послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС мають пропонувати роздрiбнi регульованi послуги роумiнгу вiдповiдно до частини третьої статтi 1041 цього Закону";

     доповнити частиною сьомою такого змiсту:

     "7. Регуляторний орган здiйснює монiторинг та збирання iнформацiї про випадки ненавмисного роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС i вживає заходiв вiдповiдно до закону";

     12) частину першу статтi 123 викласти в такiй редакцiї:

     "1. Споживач має право звернутися до регуляторного органу щодо врегулювання спору з постачальником електронних комунiкацiйних послуг, що виникає вiдповiдно до цього Закону та стосується виконання договорiв.

     Право, передбачене абзацом першим цiєї частини, також застосовується до користувачiв роумiнгу щодо спорiв, пов'язаних з роумiнгом у роумiнговiй зонi Україна - ЄС.

     У разi якщо спори, передбаченi абзацом першим або другим цiєї частини, також стосуються сторiн у державах - членах Європейського Союзу, регуляторний орган координує свої дiї з компетентними органами таких держав з метою врегулювання спору";

     13) у статтi 126:

     у частинi першiй:

     абзац перший викласти в такiй редакцiї:

     "1. Регуляторний орган застосовує до постачальникiв електронних комунiкацiйних мереж та/або послуг, iнших суб'єктiв господарювання, якi надають пов'язанi засоби або пов'язанi послуги у сферi електронних комунiкацiй, користувачiв радiочастотного спектра (крiм фiзичних осiб) такi адмiнiстративно-господарськi санкцiї за порушення вимог цього Закону та виданих вiдповiдно до нього нормативно-правових актiв";

     доповнити пунктом 10 такого змiсту:

     "10) у разi порушення положень щодо роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС, визначених законодавством у сферi електронних комунiкацiй, - штраф у розмiрi вiд 1 тисячi до 5 тисяч неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян (вiдповiдно до методики, що встановлюється регуляторним органом) за кожен факт порушення";

     частину четверту викласти в такiй редакцiї:

     "4. У разi якщо користувач радiочастотного спектра не є постачальником електронних комунiкацiйних мереж та/або послуг, технологiчним користувачем, користувачем радiочастотного спектра для потреб мовлення, до нього застосовуються адмiнiстративнi стягнення вiдповiдно до Кодексу України про адмiнiстративнi правопорушення";

     14) статтю 128 доповнити частинами п'ятою - сьомою такого змiсту:

     "5. Центральний орган виконавчої влади у сферi електронних комунiкацiй та радiочастотного спектра, регуляторний орган здiйснюють монiторинг законодавства Європейського Союзу щодо роумiнгу та у встановленому порядку забезпечують вдосконалення нацiонального законодавства до законодавства Європейського Союзу щодо роумiнгу у разi внесення вiдповiдних змiн до нього.

     З цiєю метою центральний орган виконавчої влади у сферi електронних комунiкацiй та радiочастотного спектра, регуляторний орган проводять консультацiї з Європейською Комiсiєю або будь-яким iншим органом, визначеним Європейською Комiсiєю, за результатами яких враховують вiдповiднi висновки, настанови, рекомендацiї та пропозицiї для подальшого розроблення проектiв нормативно-правових актiв щодо роумiнгу.

     6. Регуляторний орган iнформує Європейську Комiсiю про правила та заходи щодо забезпечення виконання положень про роумiнг (включаючи застосування адмiнiстративно-господарських санкцiй) та про будь-якi змiни, що їх стосуються.

     7. Центральний орган виконавчої влади у сферi електронних комунiкацiй та радiочастотного спектра, регуляторний орган своєчасно та в повному обсязi надають на запит Європейської Комiсiї або будь-яким iншим органам, визначеним Європейською Комiсiєю, документи, статистичну та iншу iнформацiю, необхiдну для виконання ними своїх завдань та функцiй".

     2. У Законi України "Про Нацiональну комiсiю, що здiйснює державне регулювання у сферах електронних комунiкацiй, радiочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку" вiд 16 грудня 2021 року N 1971-IX iз наступними змiнами:

     1) у статтi 1:

     частину третю викласти в такiй редакцiї:

     "3. Регуляторний орган є колегiальним органом, утворюється у складi семи членiв, у тому числi Голови регуляторного органу, набуває повноважень з моменту призначення бiльше половини його загального кiлькiсного складу";

     доповнити частиною шостою такого змiсту:

     "6. Регуляторний орган має належнi технiчнi, фiнансовi та кадровi ресурси для виконання покладених на нього завдань вiдповiдно до цього Закону та iнших законiв України";

     2) у статтi 4:

     пункти 3 i 5 частини третьої викласти в такiй редакцiї:

     "3) регулювання цiн (тарифiв) на послуги у сферах електронних комунiкацiй (у тому числi регульованих послуг роумiнгу), радiочастотного спектра та послуг поштового зв'язку у випадках та порядку, встановлених законом";

     "5) забезпечення здiйснення радiочастотного монiторингу, монiторингу якостi електронних комунiкацiйних послуг та послуг поштового зв'язку, монiторингу рiвня тарифiв (цiн) на унiверсальнi послуги та їх доступностi споживачам, монiторингу виконання положень законодавства щодо роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС";

     частину четверту доповнити пунктами 101, 102, 103, 287 та 288 такого змiсту:

     "101) забезпечення вiдповiдно до Закону України "Про електроннi комунiкацiї" здiйснення заходiв для регулювання вiдносин, пов'язаних з роумiнгом у спiльнiй роумiнговiй зонi України та Європейського Союзу (роумiнгова зона Україна - ЄС), вiдповiдно до положень законодавства Європейського Союзу, що регулює роумiнг, та пiд час надання послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС користувачам роумiнгу, у тому числi щодо:

     а) здiйснення державного нагляду (контролю) за дотриманням постачальниками електронних комунiкацiйних мереж та/або послуг загальних засад доступу до оптових послуг роумiнгу в межах роумiнгової зони Україна - ЄС, передбачених Законом України "Про електроннi комунiкацiї", та вжиття заходiв вiдповiдно до закону;

     б) здiйснення монiторингу та збирання iнформацiї про ненавмисний роумiнг у роумiнговiй зонi Україна - ЄС, а також вжиття iнших заходiв вiдповiдно до закону, у тому числi шляхом оповiщення користувачiв роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС будь-яким доступним способом про ризик ненавмисного роумiнгу у прикордонних областях України;

     в) здiйснення монiторингу методiв керування трафiком у роумiнговiй зонi Україна - ЄС для оцiнки використання зазначених методiв не на користь користувачiв послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС, а також вжиття заходiв вiдповiдно до закону;

     г) здiйснення монiторингу тарифiв на регульованi послуги роумiнгу;

     ґ) здiйснення монiторингу та контролю за дотриманням постачальниками електронних комунiкацiйних мереж та/або послуг полiтики добросовiсного користування щодо споживання роздрiбних регульованих послуг роумiнгу та механiзму сталостi домашньої моделi тарифiкацiї таких постачальникiв;

     д) розроблення та затвердження правил надання роздрiбних регульованих послуг роумiнгу вiдповiдно до статтi 1041 Закону України "Про електроннi комунiкацiї";

     е) встановлення єдиних граничних ставок термiнацiї голосового трафiка на мережi мобiльного зв'язку, що надходить з номерiв Європейського Союзу чи номерiв України, якi перебувають у роумiнгу в Європейському Союзi, та єдиних граничних ставок термiнацiї голосового трафiка на мережi фiксованого зв'язку, що надходить з номерiв Європейського Союзу чи номерiв України, якi перебувають у роумiнгу в Європейському Союзi, якi стягують постачальники оптових послуг голосового зв'язку за надання послуг термiнацiї голосового трафiка на мережi мобiльного та фiксованого зв'язку. Зазначенi ставки встановлюються вiдповiдно до ставок, встановлених законодавством Європейського Союзу;

     є) розроблення та затвердження умов та правил надання оптового доступу (включаючи оптову плату за регульованi послуги роумiнгу) до електронних комунiкацiйних мереж мобiльного зв'язку загального користування для надання регульованих послуг роумiнгу;

     ж) розроблення та затвердження правил застосування полiтики добросовiсного користування щодо споживання роздрiбних регульованих послуг роумiнгу, що надаються за домашнiми роздрiбними цiнами, з метою запобiгання зловживанню або аномальному споживанню роздрiбних регульованих послуг роумiнгу користувачами роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС, та встановлення додаткових доплат за споживання роздрiбних регульованих послуг роумiнгу, що перевищує будь-якi обмеження вiдповiдно до будь-якої полiтики добросовiсного користування;

     з) встановлення порядку та методики оцiнки сталостi надання роздрiбних послуг роумiнгу в роумiнговiй зонi Україна - ЄС за домашнiми роздрiбними цiнами;

     102) здiйснення монiторингу та забезпечення дотримання застосування розрахункових такс (ставок) термiнацiї голосового трафiка постачальниками таких послуг, встановлених регуляторним органом вiдповiдно до частини шостої статтi 91 Закону України "Про електроннi комунiкацiї", а також у будь-який час вимагати вiд постачальника послуг термiнацiї голосового трафiка змiнити розмiр розрахункової такси, яку вiн стягує з iнших суб'єктiв господарювання, якщо вона не вiдповiдає встановленим розрахунковим таксам (ставкам) термiнацiї;

     103) щорiчне звiтування Європейськiй Комiсiї та Органу європейських регуляторiв електронних комунiкацiй (BEREC) щодо застосування розрахункових такс (ставок) термiнацiї, що встановлюються регуляторним органом вiдповiдно до частини шостої статтi 91 Закону України "Про електроннi комунiкацiї";

     "287) проведення консультацiй з BEREC стосовно спорiв мiж постачальниками електронних комунiкацiйних мереж та/або послуг України та Європейського Союзу, а також вжиття заходiв для врегулювання спорiв пiсля затвердження висновку BEREC вiдповiдно до частини четвертої статтi 211 цього Закону;

     288) надання BEREC без необґрунтованої затримки в електроннiй формi необхiдної iнформацiї та вiдповiдних її оновлень щодо послуг з доданою вартiстю та способiв доступу до екстрених служб для вiдповiдних баз даних BEREC";

     3) частину одинадцяту статтi 14 викласти в такiй редакцiї:

     "11. Рiшення регуляторного органу можуть бути оскарженi в судовому порядку. Оскарження рiшень регуляторного органу не зупиняє їх виконання, якщо судовим рiшенням не передбачено iнше";

     4) у статтi 21:

     назву викласти в такiй редакцiї:

     "Стаття 21. Спiвробiтництво з компетентними органами iнших держав та установами Європейського Союзу";

     у частинi першiй слова "Органом європейських регуляторiв для електронних комунiкацiй, нацiональними органами регулювання iнших держав" замiнити словами "нацiональними регуляторними органами, iншими компетентними органами iноземних держав, установами Європейського Союзу";

     частину другу пiсля слiв "iнших держав" доповнити словами "установам Європейського Союзу";

     5) роздiл II доповнити статтею 211 такого змiсту:

     "Стаття 211. Спiвробiтництво з Органом європейських регуляторiв електронних комунiкацiй (BEREC) та Агентством з пiдтримки BEREC (Офiс BEREC)

     1. Регуляторний орган вiдповiдно до законодавства Європейського Союзу, що регулює питання утворення та функцiонування BEREC та Агентства з пiдтримки BEREC (далi - Офiс BEREC), забезпечує спiвробiтництво з питань регулювання у сферi електронних комунiкацiй з BEREC та Офiсом BEREC, забезпечує участь у дiяльностi BEREC на належному рiвнi представництва з урахуванням органiзацiйної структури BEREC та Офiсу BEREC i вимог до органiзацiї їх роботи, а також своєчасно сплачує фiнансовi внески.

     Члени регуляторного органу, у тому числi Голова регуляторного органу, працiвники апарату регуляторного органу при здiйсненнi спiвробiтництва з BEREC та Офiсом BEREC зобов'язанi виконувати вимоги щодо конфiденцiйностi, незалежностi та об'єктивностi, встановленi BEREC.

     2. Регуляторний орган пiд час розроблення рiшень, погодження проектiв нормативно-правових актiв, розроблених iншими органами державної влади, максимально враховує висновки, настанови, рекомендацiї, спiльну позицiю, кращi практики та методологiї, затвердженi BEREC. Якщо регуляторний орган вiдступає вiд настанов BEREC, виданих вiдповiдно до законодавства Європейського Союзу щодо роумiнгу, вiн повинен зазначити причини такого вiдступу у своєму рiшеннi.

     3. Регуляторний орган своєчасно та в повному обсязi надає на запит BEREC та/або Офiсу BEREC документи, статистичну та iншу iнформацiю, необхiдну для виконання ними своїх завдань, а також сприяє у зборi iнформацiї на запити BEREC або Офiсу BEREC до iнших суб'єктiв.

     Регуляторний орган на пiдставi запиту BEREC та/або Офiсу BEREC може в межах повноважень вимагати вiд центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв влади Автономної Республiки Крим, органiв мiсцевого самоврядування, постачальникiв електронних комунiкацiйних мереж та/або послуг, суб'єктiв господарювання, якi надають пов'язанi засоби або пов'язанi послуги у сферi електронних комунiкацiй, користувачiв радiочастотного спектра, а також iнших суб'єктiв господарювання незалежно вiд форми власностi, що здiйснюють дiяльнiсть у сферi електронних комунiкацiй або у тiсно пов'язаних секторах, надання у письмовiй та/або електроннiй формi вiдповiдних документiв, статистичної та iншої iнформацiї.

     Центральнi та мiсцевi органи виконавчої влади, органи влади Автономної Республiки Крим, органи мiсцевого самоврядування, постачальники електронних комунiкацiйних мереж та/або послуг, суб'єкти господарювання, якi надають пов'язанi засоби або пов'язанi послуги у сферi електронних комунiкацiй, користувачi радiочастотного спектра, а також iншi суб'єкти господарювання незалежно вiд форми власностi, що здiйснюють дiяльнiсть у сферi електронних комунiкацiй або у тiсно пов'язаних секторах, зобов'язанi у строки, визначенi в запитi, надати запитуванi регуляторним органом документи, статистичну та iншу iнформацiю, у тому числi з обмеженим доступом (крiм службової iнформацiї та державної таємницi).

     4. Регуляторний орган:

     1) повiдомляє BEREC про будь-який спiр, що впливає на торгiвлю мiж Україною та державами - членами Європейського Союзу у сферi електронних комунiкацiй, з метою забезпечення врегулювання такого спору;

     2) очiкує на висновок BEREC (надається у найкоротший строк, але у будь-якому випадку протягом чотирьох мiсяцiв, крiм виняткових обставин), перш нiж вжити будь-яких заходiв для врегулювання спору або утриматися вiд будь-яких дiй;

     3) за виняткових обставин, якщо iснує нагальна потреба вжити заходiв для захисту конкуренцiї чи iнтересiв кiнцевих користувачiв, регуляторний орган може на прохання сторiн або за власною iнiцiативою вжити тимчасових заходiв.

     5. Будь-якi зобов'язання, накладенi регуляторним органом на суб'єкта господарювання як частина заходу з врегулювання спору, мають вiдповiдати цьому Закону та максимально враховувати висновок BEREC. Регуляторний орган приймає рiшення про накладення таких зобов'язань протягом одного мiсяця з дня отримання висновку BEREC.

     Суб'єкти господарювання зобов'язанi виконати рiшення регуляторного органу про накладення на них обов'язкових для виконання зобов'язань у визначенi зазначеним органом строки.

     Постачальники електронних комунiкацiйних мереж та/або послуг будь-якої держави - члена Європейського Союзу мають право звернутися до регуляторного органу iз заявою про врегулювання їхнiх спорiв з постачальниками електронних комунiкацiйних мереж та/або послуг України.

     Пiд час врегулювання таких спорiв регуляторний орган за потреби спiвпрацює з компетентними органами будь-якої заiнтересованої держави - члена Європейського Союзу".

     II. Прикiнцевi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi з дня, наступного за днем його опублiкування, та вводиться в дiю з дня, визначеного Україною та Європейським Союзом у рiшеннi Комiтету Асоцiацiї ЄС - Україна у торговельному складi про надання режиму внутрiшнього ринку для роумiнгу в мережах мобiльного зв'язку загального користування (вiдповiдно до статтi 4(3) Додатка XVII до Угоди про асоцiацiю мiж Україною, з однiєї сторони, та Європейським Союзом, Європейським спiвтовариством з атомної енергiї i їхнiми державами-членами, з iншої сторони).

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України протягом двох мiсяцiв з дня опублiкування цього Закону:

     забезпечити прийняття нормативно-правових актiв, необхiдних для реалiзацiї цього Закону;

     привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     забезпечити приведення мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом.

Президент України В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

м. Київ
22 травня 2024 року
N 3727-IX

Основное меню

  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют

Навигатор ВЭД

  • База документов
  • Каталог документов
  • Подборка документов
  • Украинская классификация товаров ВЭД
  • Единый список товаров двойного назначения
  • Классификационные решения ГТСУ
  • Средняя расчетная стоимость товаров согласно УКТВЭД
  • Справка по товару УКТВЭД
  • Таможенный калькулятор
  • Таможенный калькулятор для граждан (M16)
  • Расчет импорта автомобиля

Информационная поддержка

  • Электронное декларирование
  • NCTS Фаза 5
  • Единое окно для международной торговли
  • Время ожидания в пунктах пропуска
  • Проверить ГТД
  • Таможенный кодекс Украины
  • Кодексы Украины
  • Справочные материалы
  • Архив новостей
  • Обсуждение законопроектов
  • Удаленный контроль ГТД
  • Перечень тестовых заданий
  • Часто задаваемые вопросы
  • Реклама на сайте
Copyright © 2025 НТФ «Интес» Все права сохранены.
Поддержка: support@qdpro.com.ua