1. У цьому Законi наведенi нижче термiни вживаються в такому значеннi:
9) вiдходи харчових продуктiв - харчовi продукти у значеннi, наведеному в Законi України "Про основнi принципи та вимоги до безпечностi та якостi харчових продуктiв", що стали вiдходами;
22) операцiї з управлiння вiдходами - збирання, перевезення, вiдновлення та видалення вiдходiв;
постiйнi мiсця, на яких вiдходи розмiщуються понад один рiк;
Регулювання вiдносин, пов'язаних з управлiнням вiдходами, що мiстять метали чи їх сплави, вироби з металу, здiйснюється згiдно з цим Законом з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про металобрухт".
2. Дiя цього Закону не поширюється на:
3) вибуховi речовини вiйськового та цивiльного призначення, виведенi з експлуатацiї;
5) побiчнi продукти тваринного походження, не призначенi для споживання людиною, обiг яких регулюється Законом України "Про побiчнi продукти тваринного походження, не призначенi для споживання людиною", крiм тих, до яких застосовуються операцiї спалювання, захоронення або якi використовуються для бiогазу та компосту;
6) речовини, призначенi для використання як кормовi матерiали вiдповiдно до Закону України "Про безпечнiсть та гiгiєну кормiв", якi не є побiчними продуктами тваринного походження, не призначенi для споживання людиною;
1. Основними цiлями державної полiтики у сферi запобiгання утворенню та управлiння вiдходами є:
1) захист здоров'я людей та навколишнього природного середовища вiд негативного впливу вiдходiв;
3) дотримання iєрархiї управлiння вiдходами;
4) запровадження розширеної вiдповiдальностi виробника.
2. Основними принципами державної полiтики у сферi запобiгання утворенню та управлiння вiдходами є:
Стаття 4. Iєрархiя управлiння вiдходами
1) запобiгання утворенню вiдходiв;
2) пiдготовки вiдходiв до повторного використання;
4) вiдновлення вiдходiв (у тому числi виробництва енергiї);
Стаття 5. Запобiгання утворенню вiдходiв
1. Запобiгання утворенню вiдходiв досягається реалiзацiєю таких заходiв:
1) заохочення та пiдтримка сталого виробництва i споживання продукцiї;
3) видiлення з вiдходiв сировини, яка може бути використана повторно;
6) зменшення вмiсту небезпечних речовин у продукцiї вiдповiдно до технiчних регламентiв;
Стаття 7. Нацiональний перелiк вiдходiв
1. Вiдходи подiляються на два класи:
2) вiдходи, що не є небезпечними.
4. Нацiональний перелiк вiдходiв пiдлягає перегляду кожнi три роки.
Стаття 8. Припинення статусу вiдходiв
3) iснує ринок або попит на таку речовину, матерiал або предмет як товар.
1) визначено подальше використання речовини або предмета;
3) речовина, предмет утворюються як невiд'ємна складова виробничого процесу;
Стаття 10. Розширена вiдповiдальнiсть виробника
2. Виробники виконують свої зобов'язання:
1) колективно - через органiзацiю колективної розширеної вiдповiдальностi виробникiв;
2) iндивiдуально - через органiзацiю iндивiдуальної розширеної вiдповiдальностi виробника.
3. Система розширеної вiдповiдальностi виробника включає:
3) повинна мати достатню фiнансову та органiзацiйну спроможнiсть для виконання таких зобов'язань;
4) на ведення облiку, пiдготовку звiтностi та проведення аудитiв.
Стаття 11. Право власностi на вiдходи
Iноземцi, особи без громадянства можуть набувати право власностi на вiдходи вiдповiдно до закону.
Стаття 12. Виявлення та облiк вiдходiв, власник яких не встановлений
1) iнформацiї, наданої власником або користувачем земельної дiлянки, на якiй виявлено вiдходи;
3) аудiо- та вiдеозаписiв, наданих громадянами, пiдприємствами, установами, органiзацiями;
4) iнших джерел, визначених законом.
5. Збирання, перевезення та/або оброблення вiдходiв, власник яких не встановлений органiзовують:
Стаття 13. Загальнi вимоги до управлiння вiдходами
1) сприяє їх подальшому вiдновленню;
5. Об'єкти оброблення вiдходiв проектуються, споруджуються та експлуатуються вiдповiдно до вимог цього Закону, законодавства у сферi мiстобудування та у випадках, передбачених Законом України "Про оцiнку впливу на довкiлля", пiдлягають оцiнцi впливу на довкiлля.
8. Ввезення в Україну вiдходiв з метою їх видалення забороняється.
Роздiл II.
СУБ'ЄКТИ У СФЕРI УПРАВЛIННЯ ВIДХОДАМИ
Стаття 14. Суб'єкти у сферi управлiння вiдходами
1) безпечнi для їхнього життя та здоров'я умови пiд час управлiння вiдходами;
4) вiдвiдування у встановленому порядку об'єктiв оброблення вiдходiв;
5) участь в обговореннi питань щодо розвитку законодавства у сферi управлiння вiдходами;
Стаття 16. Права та обов'язки утворювачiв вiдходiв, крiм утворювачiв вiдходiв домогосподарств
1. Утворювачi вiдходiв, крiм утворювачiв вiдходiв домогосподарств, мають право на:
2. Утворювачi вiдходiв, крiм утворювачiв вiдходiв домогосподарств, зобов'язанi:
1) запобiгати утворенню та зменшувати обсяги утворення вiдходiв;
10) призначати вiдповiдальних осiб у сферi управлiння вiдходами;
Стаття 17. Права та обов'язки суб'єктiв господарювання у сферi управлiння вiдходами
1. Суб'єкти господарювання у сферi управлiння вiдходами мають право:
2. Суб'єкти господарювання у сферi управлiння вiдходами зобов'язанi:
5) забезпечувати здiйснення операцiй з оброблення вiдходiв на об'єктах оброблення вiдходiв;
9) мати дозвiл на здiйснення операцiй з оброблення вiдходiв;
12) призначати вiдповiдальних осiб у сферi управлiння вiдходами;
13) виконувати iншi обов'язки, передбаченi законом.
Стаття 19. Повноваження Кабiнету Мiнiстрiв України у сферi управлiння вiдходами
1. До повноважень Кабiнету Мiнiстрiв України у сферi управлiння вiдходами належить:
1) загальне керiвництво у сферi управлiння вiдходами;
2) затвердження Нацiонального перелiку вiдходiв та Порядку класифiкацiї вiдходiв;
5) затвердження правил надання послуги з управлiння побутовими вiдходами;
7) затвердження Нацiональної програми запобiгання утворенню вiдходiв;
8) затвердження Нацiонального плану управлiння вiдходами;
9) затвердження порядку розроблення та затвердження регiональних планiв управлiння вiдходами;
11) затвердження порядку створення та адмiнiстрування iнформацiйної системи управлiння вiдходами;
12) затвердження порядку подання декларацiї про вiдходи та її форми;
14) затвердження порядку виявлення та облiку вiдходiв, власник яких не встановлений;
2. Кабiнет Мiнiстрiв України здiйснює й iншi повноваження вiдповiдно до закону.
1) забезпечення формування державної полiтики у сферi управлiння вiдходами;
2) затвердження порядку розроблення планiв управлiння вiдходами пiдприємств, установ та органiзацiй;
3) затвердження порядку державного облiку вiдходiв та подання звiтностi;
6) затвердження форми та порядку облiку вiдходiв;
7) затвердження порядку розроблення програми контролю та монiторингу полiгону та вимог до неї;
1) реалiзацiя державної полiтики у сферi управлiння вiдходами;
2) органiзацiя пiдготовки фахiвцiв у сферi управлiння вiдходами;
3) забезпечення розроблення i виконання стратегiй, планiв, програм у сферi управлiння вiдходами;
6) погодження регiональних планiв управлiння вiдходами;
9) видача (вiдмова у видачi, анулювання) дозволiв на здiйснення операцiй з оброблення вiдходiв;
10) лiцензування господарської дiяльностi з управлiння небезпечними вiдходами;
12) реєстрацiя декларацiй про вiдходи;
13) реєстрацiя органiзацiй розширеної вiдповiдальностi виробникiв;
14) створення та адмiнiстрування iнформацiйної системи управлiння вiдходами;
16) забезпечення участi України в мiжнародному спiвробiтництвi у сферi управлiння вiдходами.
2) участь у розробленнi Нацiональної стратегiї управлiння вiдходами;
3) участь у розробленнi Нацiонального плану управлiння вiдходами;
4) участь у погодженнi регiональних планiв управлiння вiдходами;
6) розроблення правил надання послуги з управлiння побутовими вiдходами;
7) розроблення порядку формування тарифiв на послугу з управлiння побутовими вiдходами;
9) розроблення типових договорiв про надання послуги з управлiння побутовими вiдходами;
10) затвердження правил визначення норм надання послуги з управлiння побутовими вiдходами;
1) збирання, перевезення, оброблення вiдходiв;
3) подання декларацiй про вiдходи;
4) ведення облiку вiдходiв та подання звiтностi;
5) дотримання правил i режиму експлуатацiї об'єктiв оброблення вiдходiв;
7) виконання планiв i програм у сферi управлiння вiдходами;
5) встановлення вимог щодо безпечностi для здоров'я людини продукцiї, що виробляється з вiдходiв;
6) методичне забезпечення визначення рiвня небезпечностi вiдходiв.
1) участь у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики у сферi управлiння вiдходами;
3) сприяння створенню об'єктiв оброблення вiдходiв у рамках спiвробiтництва територiальних громад;
5) створення умов для органiзацiї та будiвництва об'єктiв оброблення вiдходiв;
6) взаємодiя з органами мiсцевого самоврядування;
7) облiк несанкцiонованих смiттєзвалищ та вiдходiв, власник яких не встановлений;
8) лiквiдацiя несанкцiонованих смiттєзвалищ;
10) погодження мiсцевих планiв управлiння вiдходами.
Стаття 26. Повноваження органiв мiсцевого самоврядування у сферi управлiння вiдходами
1. До повноважень сiльських, селищних, мiських рад у сферi управлiння вiдходами належить:
1) участь у реалiзацiї державної полiтики у сферi управлiння вiдходами;
2) участь у розробленнi та реалiзацiї регiональних планiв управлiння вiдходами;
3) затвердження мiсцевих планiв управлiння вiдходами;
5) створення пунктiв роздiльного збирання побутових вiдходiв.
1) розроблення та реалiзацiя мiсцевих планiв управлiння вiдходами;
2) органiзацiя управлiння побутовими вiдходами, вiдходами будiвництва та знесення;
4) визначення адмiнiстратора послуги з управлiння побутовими вiдходами;
6) органiзацiя роботи пунктiв роздiльного збирання побутових вiдходiв;
7) забезпечення лiквiдацiї несанкцiонованих смiттєзвалищ у межах населених пунктiв;
10) визначення одиницi вимiрювання обсягу наданої послуги з управлiння побутовими вiдходами;
11) затвердження норм надання послуги з управлiння побутовими вiдходами;
Стаття 27. Загальнi вимоги до управлiння небезпечними вiдходами
Стаття 28. Маркування та перевезення небезпечних вiдходiв
Перевезення та маркування небезпечних вiдходiв здiйснюються вiдповiдно до Закону України "Про перевезення небезпечних вантажiв" та iнших актiв законодавства щодо перевезення небезпечних вантажiв.
Стаття 29. Змiшування небезпечних вiдходiв
1) рiзнi види небезпечних вiдходiв або небезпечнi вiдходи з вiдходами, що не є небезпечними;
2) небезпечнi вiдходи, що можуть бути вiдновленi, з вiдходами, що не можуть бути вiдновленi.
2) вiдсутнiсть загрози здоров'ю людини та навколишньому природному середовищу;
3) вiдповiднiсть найкращим доступним технологiям та методам управлiння вiдходами.
Стаття 30. Загальнi вимоги до управлiння побутовими вiдходами
6. Проектування, будiвництво, реконструкцiя та обслуговування об'єктiв оброблення побутових вiдходiв може здiйснюватися органами мiсцевого самоврядування на засадах державно-приватного партнерства вiдповiдно до Закону України "Про державно-приватне партнерство".
Стаття 31. Права та обов'язки утворювачiв побутових вiдходiв
1. Утворювачi побутових вiдходiв мають право:
2. Утворювачi побутових вiдходiв зобов'язанi:
Стаття 32. Адмiнiстратор послуги з управлiння побутовими вiдходами
Адмiнiстратор послуги з управлiння побутовими вiдходами:
1) забезпечує функцiонування мунiципальної системи управлiння побутовими вiдходами;
3) укладає договори iз споживачами про надання послуги з управлiння побутовими вiдходами;
Стаття 33. Послуга з управлiння побутовими вiдходами
7. Виконавець послуги з управлiння побутовими вiдходами укладає договори iз споживачами послуги.
Стаття 34. Плата за послугу з управлiння побутовими вiдходами
Стаття 35. Пункти роздiльного збирання побутових вiдходiв
1) тарифу на послугу з управлiння побутовими вiдходами;
2) плати, що вноситься утворювачем вiдходiв;
4) коштiв органiзацiй розширеної вiдповiдальностi виробника;
5) iнших не заборонених законом джерел.
Стаття 36. Iнвестицiйнi програми у сферi управлiння побутовими вiдходами
1) розроблення проектної та технiчної документацiї;
3) пiдвищення ефективностi оброблення вiдходiв, оптимiзацiя виробничих процесiв;
4) пiдвищення якостi та обсягiв надання послуг.
1) амортизацiйнi вiдрахування;
3) iншi надходження, отриманi вiд провадження господарської дiяльностi (власнi кошти);
4) позичковi кошти (облiгацiйнi позики, банкiвськi кредити);
Стаття 37. Цiльовi показники з управлiння побутовими вiдходами
1) до 2025 року - не менше 10 % їх маси;
2) до 2030 року - не менше 20 % їх маси;
3) до 2035 року - не менше 25 % їх маси;
4) до 2040 року - не менше 35 % їх маси.
Роздiл VI.
СПАЛЮВАННЯ, СУМIСНЕ СПАЛЮВАННЯ ТА ЗАХОРОНЕННЯ
ВIДХОДIВ
Стаття 38. Загальнi вимоги до спалювання та сумiсного спалювання вiдходiв
4. Вимоги статей 38 i 39 цього Закону не поширюються на установки, що обробляють такi види вiдходiв:
Стаття 40. Загальнi вимоги до захоронення вiдходiв
2. Полiгони подiляються на такi класи:
1) полiгони для небезпечних вiдходiв;
2) полiгони для вiдходiв, що не є небезпечними;
3) полiгони для iнертних вiдходiв.
Порядок розрахунку (встановлення) та використання фiнансової гарантiї встановлюється законом.
Роздiл VII.
ЛIЦЕНЗIЙНА, ДОЗВIЛЬНА СИСТЕМИ ТА IНФОРМАЦIЙНЕ
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ У СФЕРI УПРАВЛIННЯ ВIДХОДАМИ
Стаття 41. Загальнi положення лiцензiйної та дозвiльної систем у сферi управлiння вiдходами
Стаття 42. Дозвiл на здiйснення операцiй з оброблення вiдходiв
1. Видача, вiдмова у видачi, анулювання дозволу на здiйснення операцiй з оброблення вiдходiв здiйснюються вiдповiдно до законiв України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi" та "Про адмiнiстративнi послуги" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
3) вiдомостi про питомi та граничнi показники утворення вiдходiв у технологiчних процесах;
5) копiя розпорядчого документа про призначення вiдповiдальних осiб у сферi управлiння вiдходами;
6) вiдомостi про наявнiсть висновку з оцiнки впливу на довкiлля - у випадках, передбачених Законом України "Про оцiнку впливу на довкiлля".
1) опис гiдрологiчних i гiдротехнiчних характеристик мiсця розташування;
2) вiдомостi про проектний обсяг видалення вiдходiв та розрахунковий строк експлуатацiї;
1) подання заявником неповного пакета вiдомостей i документiв;
2) виявлення в заявi та вiдомостях i документах, що додаються до неї, недостовiрної iнформацiї;
3) вiдсутнiсть висновку з оцiнки впливу на довкiлля про допустимiсть планованої дiяльностi;
11. Пiдставою для прийняття рiшення про анулювання дозволу на здiйснення операцiй з оброблення вiдходiв, крiм випадкiв, передбачених Законом України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi", є:
2) недотримання показникiв i умов дозволу;
Стаття 43. Порядок регулювання транскордонного перевезення вiдходiв
3) залишки внаслiдок спалювання побутових вiдходiв;
2. Видача або вiдмова у видачi письмової згоди (повiдомлення) на транскордонне перевезення вiдходiв здiйснюється вiдповiдно до законiв України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi", "Про адмiнiстративнi послуги" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
е) маршрут перевезення небезпечних вiдходiв;
а) оригiнал повiдомлення держави експорту та необхiдна кiлькiсть заповнених бланкiв повiдомлення;
в) нотарiально посвiдчена копiя контракту, що має мiстити такi вiдомостi:
ґ) опис способу вiдновлення вiдходiв;
д) вiдомостi про потужнiсть i мiсцезнаходження об'єкта вiдновлення вiдходiв;
з) опис шляху перевезення вiдходiв;
3) для транзиту небезпечних вiдходiв:
вiдходи, їх походження, склад i обсяги;
початковий i кiнцевий пункти перевезення вiдходiв;
можливi дати транзиту та опис шляху перевезення вiдходiв через територiю України;
10. До заяви про видачу висновку на транскордонне перевезення вiдходiв додаються:
2) вiдомостi про походження i склад вiдходiв, якi є об'єктом транскордонного перевезення;
У разi ввезення вiдходiв для вiдновлення додатково подаються:
вiдомостi про проведення дезiнфекцiї партiї;
вiдомостi про вiдсоток зношення;
письмова пропозицiя донора про надання гуманiтарної допомоги (дарчий лист);
Строк дiї висновку на транскордонне перевезення вiдходiв становить один рiк.
12. Пiдставами для прийняття рiшення про анулювання висновку на транскордонне перевезення вiдходiв, крiм випадкiв, передбачених Законом України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi", є:
Стаття 44. Лiцензування господарської дiяльностi з управлiння небезпечними вiдходами
1. Господарська дiяльнiсть з управлiння небезпечними вiдходами здiйснюється суб'єктами господарювання на пiдставi лiцензiї, що видається в порядку, встановленому Законом України "Про лiцензування видiв господарської дiяльностi", з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та вiдповiдно до лiцензiйних умов здiйснення господарської дiяльностi з управлiння небезпечними вiдходами.
До господарської дiяльностi з управлiння небезпечними вiдходами належить:
1) комплекс операцiй iз збирання та оброблення небезпечних вiдходiв;
8. Пiдставами для прийняття рiшення про анулювання лiцензiї, крiм пiдстав, передбачених Законом України "Про лiцензування видiв господарської дiяльностi", є:
Стаття 45. Декларацiя про вiдходи
2. Порядок подання декларацiї про вiдходи та її форма затверджуються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Стаття 46. Iнформацiйна система управлiння вiдходами
2. Iнформацiйна система управлiння вiдходами є державною власнiстю.
Пiдсистема реєстрiв складається з:
Реєстру дозволiв на здiйснення операцiй оброблення з вiдходiв;
Реєстру лiцензiй на здiйснення господарської дiяльностi з управлiння небезпечними вiдходами;
Реєстру виробникiв продукцiї, щодо якої встановлено розширену вiдповiдальнiсть виробника;
Реєстру органiзацiй розширеної вiдповiдальностi виробника;
Реєстру суб'єктiв господарювання у сферi оброблення вiдходiв;
iнших реєстрiв, визначених законодавством.
1. Облiку пiдлягають усi вiдходи, утворенi, зiбранi, перевезенi та обробленi на територiї України.
Стаття 48. Подання звiтностi до iнформацiйної системи управлiння вiдходами
1. Звiтнiсть до iнформацiйної системи управлiння вiдходами подають:
1) суб'єкти господарювання, дiяльнiсть яких призводить до утворення вiдходiв;
2) суб'єкти господарювання у сферi управлiння вiдходами;
3) органiзацiї розширеної вiдповiдальностi виробника;
4) виробники продукцiї щодо вiдходiв вiд якої встановлено розширену вiдповiдальнiсть виробника;
5) суб'єкти господарювання, що оголошують припинення статусу вiдходiв.
3. Суб'єкти подання звiтностi несуть вiдповiдальнiсть за достовiрнiсть наданої iнформацiї.
Роздiл VIII.
ПЛАНИ I ПРОГРАМИ УПРАВЛIННЯ ВIДХОДАМИ
Стаття 49. Плани управлiння вiдходами
Стаття 50. Нацiональний план управлiння вiдходами
4. Основними роздiлами Нацiонального плану управлiння вiдходами є:
1) стан сфери управлiння вiдходами, в якому зазначаються:
а) основнi утворювачi вiдходiв;
2) стратегiчне планування управлiння вiдходами, в якому зазначаються:
а) прогнознi показники утворення вiдходiв та очiкуваного розвитку системи управлiння вiдходами;
г) оцiнка потреби у закриттi iснуючих та створеннi нових об'єктiв оброблення вiдходiв;
ґ) заходи iз запобiгання засмiченню та очищення засмiчених територiй;
д) розташування об'єктiв оброблення вiдходiв та їх планована потужнiсть;
є) iндикатори оцiнки виконання плану;
4) монiторинг та оцiнка ефективностi виконання плану.
Стаття 51. Регiональнi плани управлiння вiдходами
Стаття 52. Мiсцевi плани управлiння вiдходами (плани управлiння вiдходами територiальної громади)
Стаття 53. Плани управлiння вiдходами пiдприємств, установ та органiзацiй
Стаття 54. Нацiональна програма запобiгання утворенню вiдходiв
2. Нацiональна програма запобiгання утворенню вiдходiв визначає:
1) цiльовi показники запобiгання утворенню вiдходiв;
2) перелiк заходiв, спрямованих на запобiгання утворенню вiдходiв;
Стаття 55. Фiнансування заходiв у сферi управлiння вiдходами
Роздiл IX.
ВIДПОВIДАЛЬНIСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У
СФЕРI УПРАВЛIННЯ ВIДХОДАМИ
Стаття 57. Порушення законодавства у сферi управлiння вiдходами
2) порушення встановленого порядку подання декларацiї про вiдходи або неподання такої декларацiї;
3) порушення правил ведення облiку утворення вiдходiв та операцiй з управлiння вiдходами;
5) порушення вимог щодо передачi вiдходiв суб'єктам господарювання у сферi управлiння вiдходами;
8) порушення порядку ввезення в Україну, вивезення i транзиту вiдходiв через територiю України;
11) несплату або несвоєчасну сплату екологiчного податку за розмiщення вiдходiв;
Стаття 59. Вирiшення спорiв у сферi управлiння вiдходами
Роздiл X.
МIЖНАРОДНЕ СПIВРОБIТНИЦТВО У СФЕРI УПРАВЛIННЯ
ВIДХОДАМИ
Стаття 60. Участь України у мiжнародному спiвробiтництвi у сферi управлiння з вiдходами
Роздiл XI.
ПРИКIНЦЕВI ТА ПЕРЕХIДНI ПОЛОЖЕННЯ
1. Цей Закон набирає чинностi через 12 мiсяцiв з дня його опублiкування, крiм:
2. Визнати таким, що втратив чиннiсть з дня набрання чинностi цим Законом, Закон України "Про вiдходи" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1998 р., N 36 - 37, ст. 242 iз наступними змiнами).
7. Внести змiни до таких законiв України:
1) у Законi України "Про охорону навколишнього природного середовища" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1991 р., N 41, ст. 546 iз наступними змiнами):
у пунктi "д" частини першої статтi 17 слова "надання дозволiв на здiйснення операцiй у сферi поводження з вiдходами" замiнити словами "видачi дозволу на здiйснення операцiй з оброблення вiдходiв";
у пунктi "е" частини першої статтi 19 слова "збiр, переробку, утилiзацiю i захоронення вiдходiв" замiнити словами "управлiння побутовими вiдходами, вiдходами будiвництва та знесення";
в абзацi п'ятнадцятому пункту "а" частини першої статтi 202 слова "утилiзацiї", "утилiзацiю" замiнити словом "вiдновлення";
у пунктi "д" частини першої статтi 203 та пунктi "д" частини першої статтi 204 слова "здiйснення операцiй у сферi поводження з вiдходами" виключити;
у пунктi "в" частини другої статтi 251 слова "розмiщення вiдходiв" замiнити словами "управлiння вiдходами";
у пунктi "а" частини першої статтi 48 слова "утилiзацiї та знешкодження" замiнити словом "рециклiнгу";
у частинi першiй статтi 51 слова "i вiдходiв" виключити, а пiсля слiв "їх лiквiдацiя" доповнити словами "вiдновлення та видалення вiдходiв";
у частинi другiй статтi 52 слова "та утилiзацiї" замiнити словами "вiдновлення або видалення";
статтю 55 викласти в такiй редакцiї:
"Стаття 55. Охорона навколишнього природного середовища вiд забруднення вiдходами
у пунктi 38 слова "розмiщення вiдходiв" замiнити словами "управлiння вiдходами";
доповнити пунктами 541 i 542 такого змiсту:
"541) затвердження мiсцевих планiв управлiння вiдходами;
542) визначення адмiнiстратора послуги з управлiння побутовими вiдходами";
у пунктi "а" частини першої статтi 30:
пiдпункти 15 i 16 викласти в такiй редакцiї:
"15) розроблення та реалiзацiя мiсцевих планiв управлiння вiдходами;
16) затвердження норм надання послуг з управлiння побутовими вiдходами";
пiдпункт 23 викласти в такiй редакцiї:
доповнити пiдпунктами 25 - 30 такого змiсту:
26) забезпечення лiквiдацiї несанкцiонованих смiттєзвалищ у межах населених пунктiв;
у пунктi "б" частини першої статтi 33:
пiдпункт 12 викласти в такiй редакцiї:
у пунктi 6 частини другої статтi 44 слова "та лiмiтiв розмiщення вiдходiв" виключити;
частину першу доповнити пунктом 5 такого змiсту:
"5) затвердження мiсцевих планiв управлiння вiдходами";
пункт 4 частини другої викласти в такiй редакцiї:
статтю 30 викласти в такiй редакцiї:
"Стаття 30. Вимоги до управлiння побутовими вiдходами
у частинi першiй слова "поводження з вiдходами" замiнити словами "управлiння вiдходами";
7) в абзацi десятому частини першої статтi 4 Закону України "Про державно-приватне партнерство" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2010 р., N 40, ст. 524 iз наступними змiнами) слова "поводження з вiдходами" замiнити словами "управлiння вiдходами";
8) у Перелiку документiв дозвiльного характеру у сферi господарської дiяльностi, затвердженому Законом України "Про Перелiк документiв дозвiльного характеру у сферi господарської дiяльностi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2011 р., N 47, ст. 532 iз наступними змiнами):
пункт 40 викласти в такiй редакцiї:
"40. Дозвiл на здiйснення операцiй з оброблення вiдходiв - Закон України "Про управлiння вiдходами";
у пунктi 75 у графi "Законодавчий акт України" слова "Закон України "Про вiдходи" замiнити словами "Закон України "Про управлiння вiдходами";
доповнити пунктом 158 такого змiсту:
"158. Висновок на транскордонне перевезення вiдходiв - Закон України "Про управлiння вiдходами";
у пунктi 8 слова "перероблення та захоронення побутових вiдходiв" виключити;
10) у частинi першiй статтi 7 Закону України "Про лiцензування видiв господарської дiяльностi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2015 р., N 23, ст. 158 iз наступними змiнами):
пункт 14 викласти в такiй редакцiї:
доповнити пунктом 141 такого змiсту:
12) у Законi України "Про оцiнку впливу на довкiлля" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2017 р., N 29, ст. 315):
пункт 8 частини другої викласти в такiй редакцiї:
об'єкти оброблення небезпечних вiдходiв;
об'єкти оброблення вiдходiв, що не є небезпечними, потужнiстю 100 тонн на добу або бiльше";
абзац сьомий пункту 11 частини третьої викласти в такiй редакцiї:
"об'єкти оброблення вiдходiв, що не є небезпечними, потужнiстю менше 100 тонн на добу";
у частинi восьмiй статтi 4 слова "поводження з вiдходами" замiнити словами "управлiння вiдходами";
пункт 7 частини другої статтi 6 викласти в такiй редакцiї:
текст статтi 25 викласти в такiй редакцiї:
8. Кабiнету Мiнiстрiв України:
протягом трьох мiсяцiв з дня опублiкування цього Закону пiдготувати та подати на розгляд Верховної Ради України пропозицiї щодо внесення змiн до Закону України "Про металобрухт" для приведення у вiдповiднiсть iз цим Законом;
привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;
Президент України | В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ |
м. Київ
20 червня 2022 року
N 2320-IX
Додаток 1 до Закону України вiд 20 червня 2022 року N 2320-IX |
ПЕРЕЛIК
операцiй з видалення вiдходiв
D1 Розмiщення на поверхнi чи в землi, у тому числi захоронення тощо
D2 Оброблення ґрунтом, у тому числi бiологiчний розклад рiдких або мулових вiдходiв у ґрунтi тощо
D6 Скидання у водойми, крiм морiв/океанiв
D7 Скидання в моря/океани, у тому числi на морське дно
D11 Спалювання в морi (заборонено законодавством Європейського Союзу i мiжнародними конвенцiями)
D12 Постiйне зберiгання, у тому числi у спецiальних контейнерах у шахтi тощо
D14 Перепакування перед здiйсненням операцiй, визначених у позицiях D1 - D13 цього додатка
D15 Зберiгання перед здiйсненням операцiй, визначених у позицiях D1 - D14 цього додатка
Додаток 2 до Закону України вiд 20 червня 2022 року N 2320-IX |
ПЕРЕЛIК
операцiй з вiдновлення вiдходiв
R1 Використання переважно як палива чи в iнший спосiб для виробництва енергiї*
R2 Вiдновлення/регенерацiя розчинникiв
R4 Рециклiнг/вiдновлення металiв та їх сполук (включаючи пiдготовку до повторного використання)
R6 Регенерацiя кислот чи основ
R7 Вiдновлення компонентiв, що використовуються для зменшення забруднення
R8 Вiдновлення компонентiв iз каталiзаторiв
R9 Очищення нафтопродуктiв чи iншi види їх повторного використання
0,60 - для установок, експлуатацiю яких розпочато до набрання чинностi цим Законом;
0,65 - для установок, експлуатацiю яких розпочато пiсля набрання чинностi цим Законом.
Для визначення енергетичної ефективностi використовується формула:
EE = [(Ep - (Ef + Ei)) / (0,97 * (Ew + Ef))] * ККК, де:
EE - енергетична ефективнiсть;
Eе - рiчний обсяг виробництва електричної енергiї;
Et - рiчний обсяг виробництва теплової енергiї;
Ef - рiчний обсяг енергiї, використаної для виробництва пари (теплової енергiї) (ГДж/рiк);
0,97 - коефiцiєнт, що враховує втрати енергiї, спричиненi утворенням шлаку та випромiнюванням.
ККК - коригуючий коефiцiєнт клiмату.
ККК для установок, експлуатацiю яких розпочато до набрання чинностi цим Законом:
ККК = 1 - якщо ПГД не менше 3350;
ККК = 1,25 - якщо ПГД не бiльше 2150;
ККК = - (0,25 / 1200) * ПГД + 1,698 - за iнших значень ПГД.
ККК для установок, експлуатацiю яких розпочато пiсля набрання чинностi цим Законом:
ККК = 1 - якщо ПГД не менше 3350;
ККК = 1,12 - якщо ПГД не бiльше 2150;
ККК = - (0,12 / 1200) * ПГД + 1,335 - за iнших значень ПГД.
Отримане значення ККК округлюється до трьох знакiв пiсля коми.
Додаток 3 до Закону України вiд 20 червня 2022 року N 2320-IX |
ПЕРЕЛIК
властивостей, що роблять вiдходи небезпечними
HB 4 Подразнювальна здатнiсть - подразнення шкiри чи пошкодження очей
HB 8 Корозивнiсть: вiдходи, якi при контактi можуть викликати роз'їдання шкiри