ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про внесення змiн до Закону України "Про комбiноване виробництво теплової та електричної енергiї (когенерацiю) та використання скидного енергопотенцiалу" щодо розвитку високоефективної когенерацiї

     Верховна Рада України постановляє:

     I. Внести до Закону України "Про комбiноване виробництво теплової та електричної енергiї (когенерацiю) та використання скидного енергопотенцiалу" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2005 р., N 20, ст. 278 iз наступними змiнами) такi змiни:

     1. В абзацi першому преамбули слова "енергозбереження щодо" виключити.

     2. Статтю 1 викласти в такiй редакцiї:

     "Стаття 1. Визначення термiнiв

     У цьому Законi термiни вживаються в такому значеннi:

     1) вiдпущена енергiя - електрична або теплова енергiя, що постачається споживачам вiд когенерацiйної установки;

     2) гарантiя походження електричної енергiї, що вироблена високоефективною когенерацiйною установкою, - електронний документ, наданий вiдповiдно до Закону України "Про електроннi документи та електронний документообiг" центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива, за заявою виробника електричної енергiї, який пiдтверджує, що частка або визначений обсяг електричної енергiї виробленi в Українi високоефективною когенерацiйною установкою;

     3) електронний реєстр - електронна iнформацiйно-комунiкацiйна система, що забезпечує ведення облiку та надання вiдомостей про видачу, передачу, використання та припинення дiї гарантiй походження електричної енергiї, що вироблена високоефективною когенерацiйною установкою;

     4) iстотне оновлення - капiтальний ремонт, реконструкцiя, технiчне переоснащення теплогенеруючої установки, вартiсть якого перевищує 50 вiдсоткiв капiтальних витрат на будiвництво нової установки з аналогiчними характеристиками;

     5) квалiфiкацiя когенерацiйної установки - встановлення центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива, вiдповiдностi умов та показникiв експлуатацiї когенерацiйної установки вимогам (квалiфiкацiйним показникам) цього Закону;

     6) квалiфiкована когенерацiйна установка - когенерацiйна установка, умови i показники експлуатацiї якої вiдповiдають вимогам цього Закону;

     7) когенерацiйна установка - комплекс обладнання, що працює за способом комбiнованого виробництва електричної i теплової енергiї або перетворює скидний енергетичний потенцiал технологiчних процесiв в електричну та теплову енергiю;

     8) комбiноване виробництво електричної та теплової енергiї (когенерацiя) - спосiб одночасного виробництва електричної та теплової енергiї в межах одного технологiчного процесу;

     9) контрольнi значення ефективностi для окремого виробництва електричної i теплової енергiї - еталоннi значення коефiцiєнтiв корисної дiї окремо для виробництва електричної енергiї та виробництва теплової енергiї, що вiдображають експлуатацiйну ефективнiсть окремого виробництва електричної i теплової енергiї, яке передбачається замiнити когенерацiєю, та складаються iз значень, диференцiйованих за роками будiвництва i видами палива;

     10) операцiйний перiод - перiод, протягом якого когенерацiйною установкою вироблена електрична енергiя, що дорiвнює одному календарному року;

     11) скидний енергетичний потенцiал технологiчних процесiв - вториннi енергетичнi ресурси, якi можуть бути використанi для виробництва електричної та теплової енергiї в когенерацiйних установках".

     Термiни "високоефективна когенерацiйна установка", "високоефективна когенерацiя", "мала когенерацiйна установка", "мiкрокогенерацiйна установка" вживаються в цьому Законi у значеннях, наведених у Законi України "Про енергетичну ефективнiсть".

     3. Частину першу статтi 2 викласти в такiй редакцiї:

     "Цей Закон регулює вiдносини, що виникають у сферi використання когенерацiйних установок мiж власниками (користувачами) когенерацiйних установок, суб'єктами вiдносин у сферi теплопостачання, учасниками ринку електричної енергiї незалежно вiд їх органiзацiйно-правової форми та форми власностi".

     4. Текст статтi 3 викласти в такiй редакцiї:

     "Вiдносини у сферi комбiнованого виробництва теплової та електричної енергiї (когенерацiю) регулюються законами України "Про ринок електричної енергiї", "Про теплопостачання", "Про енергетичну ефективнiсть", цим Законом та iншими нормативно-правовими актами".

     5. Абзац другий частини першої статтi 4 викласти в такiй редакцiї:

     "споживанням традицiйних видiв палива або альтернативних джерел енергiї".

     6. У статтi 5:

     в абзацi третьому слова "в установки" замiнити словами "у високоефективнi установки";

     в абзацi шостому слова "когенерацiйних установок" замiнити словами "високоефективних когенерацiйних установок".

     7. Статтi 8 i 10 викласти в такiй редакцiї:

     "Стаття 8. Державне регулювання у сферi використання когенерацiйних установок

     Державне регулювання у сферi використання когенерацiйних установок здiйснюють центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання, нацiональна комiсiя, що здiйснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива (крiм питань забезпечення енергоефективностi будiвель та iнших споруд), та iншi уповноваженi Кабiнетом Мiнiстрiв України центральнi органи виконавчої влади у вiдповiдних сферах дiяльностi в порядку, визначеному законодавством України.

     Державне регулювання у сферi використання когенерацiйних установок здiйснюється шляхом:

     проведення квалiфiкацiї когенерацiйних установок;

     лiцензування господарської дiяльностi з виробництва теплової енергiї, з виробництва електричної енергiї;

     встановлення тарифiв на теплову енергiю, що виробляється когенерацiйними установками;

     нагляду та контролю за безпечним виконанням робiт при будiвництвi чи реконструкцiї когенерацiйних установок;

     нагляду та контролю за технiчним станом та органiзацiєю експлуатацiї когенерацiйних установок, випробуванням та ремонтом;

     надання гарантiй походження електричної енергiї, що вироблена високоефективною когенерацiйною установкою.

     Видача лiцензiй на право провадження господарської дiяльностi з виробництва теплової енергiї та встановлення тарифiв на теплову енергiю, що виробляється когенерацiйними установками, здiйснюються нацiональною комiсiєю, що здiйснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

     Перелiк вторинних енергетичних ресурсiв, якi можуть бути використанi для виробництва електричної та теплової енергiї в когенерацiйних установках, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива (крiм питань забезпечення енергоефективностi будiвель та iнших споруд)";

     "Стаття 10. Когенерацiя в системi централiзованого теплопостачання

     У разi iстотного оновлення дiючої або будiвництва нової теплогенеруючої установки (тепловою потужнiстю понад 20 МВт) до початку проведення робiт з її будiвництва, капiтального ремонту, реконструкцiї або технiчного переоснащення здiйснюється аналiз витрат i вигiд щодо оцiнки потенцiалу застосування на такiй установцi високоефективної когенерацiї.

     Вимоги до аналiзу витрат i вигiд визначаються вiдповiдно до частини другої статтi 16 Закону України "Про енергетичну ефективнiсть".

     8. У статтi 11:

     1) частину першу викласти в такiй редакцiї:

     "Когенерацiйнi установки можуть бути визнанi квалiфiкованими, якщо вони є високоефективними когенерацiйними установками, за результатами розрахункiв економiї первинної енергiї, проведених вiдповiдно до методики визначення ефективностi процесу когенерацiї, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива (крiм питань забезпечення енергоефективностi будiвель та iнших споруд). Еталоннi значення ефективностi когенерацiйних установок iз строком використання бiльше 10 рокiв фiксуються на рiвнi еталонних значень для установок iз строком використання 10 рокiв";

     2) у частинi другiй слова "центральний орган виконавчої влади у сферi енергозбереження" замiнити словами "центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива";

     3) доповнити частинами третьою - дванадцятою такого змiсту:

     "Квалiфiкацiя когенерацiйної установки (далi - квалiфiкацiя) проводиться на безоплатнiй основi за результатами розгляду заяви власника (користувача) когенерацiйної установки або уповноваженої ним особи (далi - заявник), на пiдставi технiчної iнформацiї про когенерацiйну установку та розрахунку економiї первинної енергiї.

     Розрахунок економiї первинної енергiї проводиться власником (користувачем) когенерацiйної установки вiдповiдно до методики визначення ефективностi процесу когенерацiї.

     Квалiфiкацiя когенерацiйної установки є електронною публiчною послугою та пiдтверджується свiдоцтвом про квалiфiкацiю когенерацiйної установки (далi - свiдоцтво) в електронному виглядi вiдповiдно до Закону України "Про електроннi документи та електронний документообiг".

     Форми заяви про проведення квалiфiкацiї когенерацiйної установки, свiдоцтва про квалiфiкацiю когенерацiйної установки, рiшення про вiдмову у наданнi свiдоцтва та форма подання технiчної iнформацiї про когенерацiйну установку затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива (крiм питань забезпечення енергоефективностi будiвель та iнших споруд).

     Заява про проведення квалiфiкацiї когенерацiйної установки повинна мiстити iнформацiю про:

     прiзвище, iм'я, по батьковi (за наявностi) фiзичної особи - пiдприємця або найменування суб'єкта господарювання, який є власником (користувачем) когенерацiйної установки, його мiсцезнаходження;

     найменування та тип енергетичного обладнання, що входить до складу когенерацiйної установки;

     адресу розташування когенерацiйної установки.

     Технiчна iнформацiя про когенерацiйну установку, яка експлуатується або вперше введена в експлуатацiю, повинна мiстити iнформацiю про:

     адресу розташування когенерацiйної установки;

     найменування та тип енергетичного обладнання, що входить до складу когенерацiйної установки;

     дату введення когенерацiйної установки в експлуатацiю;

     функцiональну схему когенерацiйної установки та її опис;

     результати випробувань когенерацiйної установки на експлуатацiйних режимах (для когенерацiйної установки, яка вперше введена в експлуатацiю);

     види палива/енергiї, включаючи вториннi енергетичнi ресурси, що використовуються когенерацiйною установкою та згiдно з якими диференцiйовано контрольнi значення ефективностi для окремого виробництва електричної енергiї i теплової енергiї, обсяги їх витрат;

     обсяги електричної та теплової енергiї, виробленi когенерацiйною установкою та вiдпущенi в мережi;

     встановлену потужнiсть (електричну/теплову) та коефiцiєнт корисної дiї (електричний/тепловий) когенерацiйної установки;

     рiвень напруги пiдключення;

     питомi витрати умовного палива на вiдпущену електричну енергiю (теплову енергiю);

     собiвартiсть виробництва 1 гiгакалорiї теплової енергiї та 1 кiловат-години електричної енергiї.

     Свiдоцтво або рiшення про вiдмову у наданнi свiдоцтва (з обґрунтуванням пiдстав) на безоплатнiй основi надається заявниковi не пiзнiше 30 календарних днiв з дня реєстрацiї заяви у центральному органi виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива.

     Пiдставою для вiдмови у наданнi свiдоцтва є:

     невiдповiднiсть вимогам, встановленим вiдповiдно до цiєї статтi до квалiфiкацiйних показникiв;

     подання неповного пакета документiв, необхiдних для проведення квалiфiкацiї;

     виявлення у документах, поданих заявником, недостовiрних вiдомостей.

     У разi усунення недолiкiв, якi стали пiдставою для вiдмови у наданнi свiдоцтва, заявник може повторно подати заяву до центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива.

     Рiшення про вiдмову у наданнi свiдоцтва або несвоєчасне прийняття рiшення центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива, щодо надання або вiдмови у наданнi свiдоцтва може бути оскаржено в судовому порядку".

     9. Доповнити статтею 111 такого змiсту:

     "Стаття 111. Гарантiя походження електричної енергiї, що вироблена високоефективною когенерацiйною установкою

     Власник (користувач) високоефективної когенерацiйної установки має право отримати гарантiю походження електричної енергiї, що вироблена високоефективною когенерацiйною установкою (далi - гарантiя походження).

     Гарантiю походження надає центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива, у порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     За згодою сторiн власник (користувач) високоефективної когенерацiйної установки може передавати гарантiю походження споживачу електричної енергiї або iншiй заiнтересованiй особi.

     Гарантiя походження надається на фактичний обсяг вiдпущеної в електричну мережу електричної енергiї за операцiйний перiод, за умови чинних на такий перiод лiцензiй на право провадження господарської дiяльностi з виробництва електричної та теплової енергiї i свiдоцтва про квалiфiкацiю когенерацiйної установки.

     Гарантiя походження надається на безоплатнiй основi за результатами розгляду таких документiв:

     заява про надання гарантiї походження;

     довiдка суб'єкта господарювання, що провадить дiяльнiсть з передачi або постачання електричної енергiї, що мiстить iнформацiю про обсяг електричної енергiї, закупленої у заявника за операцiйний перiод.

     Гарантiя походження може використовуватися заявником для надання кiнцевим споживачам електричної енергiї iнформацiї про те, що електрична енергiя вироблена високоефективною когенерацiйною установкою.

     Гарантiя походження надається в електронному виглядi вiдповiдно до Закону України "Про електроннi документи та електронний документообiг".

     Строк дiї гарантiї походження становить 12 мiсяцiв з дня її надання.

     Форми гарантiї походження, вiдмови у наданнi гарантiї походження та заяви про надання гарантiї походження затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива (крiм питань забезпечення енергоефективностi будiвель та iнших споруд).

     Заява про надання гарантiї походження повинна мiстити iнформацiю про:

     прiзвище, iм'я, по батьковi (за наявностi) фiзичної особи - пiдприємця або найменування суб'єкта господарювання, який є власником (користувачем) високоефективної когенерацiйної установки, його мiсцезнаходження;

     номери лiцензiй на право провадження заявником господарської дiяльностi з виробництва електричної та теплової енергiї;

     номер та строк дiї свiдоцтва про квалiфiкацiю когенерацiйної установки;

     адресу розташування когенерацiйної установки;

     дату введення когенерацiйної установки в експлуатацiю;

     найменування та тип енергетичного обладнання, що входить до складу когенерацiйної установки;

     встановлену потужнiсть (електричну/теплову) когенерацiйної установки;

     види палива (iз зазначенням нижчої теплотворної здатностi палива) або енергiї, що використовується когенерацiйною установкою;

     обсяги електричної та теплової енергiї, виробленi когенерацiйною установкою та вiдпущенi в мережi;

     операцiйний перiод;

     коефiцiєнт корисної дiї (електричний/тепловий) когенерацiйної установки, визначений вiдповiдно до методики визначення ефективностi процесу когенерацiї;

     встановленi та змонтованi засоби облiку (назва, умовне позначення та заводський номер засобу вимiрювальної технiки; номер свiдоцтва про повiрку законодавчо регульованого засобу вимiрювальної технiки, дата його видачi та строк дiї або документа про вiдповiднiсть) виробленої, вiдпущеної або спожитої для власних потреб електричної енергiї;

     отримання (неотримання) державної пiдтримки при виробництвi одиницi електричної енергiї та одиницi теплової енергiї, вироблених когенерацiйною установкою та вiдпущених у мережi, вид та обсяг такої пiдтримки;

     отримання (неотримання) iнвестицiйної пiдтримки для експлуатацiї когенерацiйної установки, вид та обсяг такої пiдтримки.

     Гарантiя походження вiдповiдає стандартному обсягу вiдпущеної в мережу електричної енергiї, який визначається з точнiстю до 1 мегават-години. Залишковi кiловат-години переносяться на наступний операцiйний перiод. Для кожного стандартного обсягу вiдпущеної в мережу електричної енергiї видається одна гарантiя походження.

     Гарантiя походження повинна мiстити iнформацiю про:

     прiзвище, iм'я, по батьковi (за наявностi) фiзичної особи - пiдприємця або найменування суб'єкта господарювання, який є власником (користувачем) високоефективної когенерацiйної установки;

     мiсце розташування когенерацiйної установки;

     дату введення когенерацiйної установки в експлуатацiю;

     найменування та тип енергетичного обладнання, що входить до складу когенерацiйної установки;

     встановлену потужнiсть (електричну/теплову) когенерацiйної установки;

     коефiцiєнт корисної дiї (електричний/тепловий) когенерацiйної установки;

     вид палива (з визначенням нижчої теплотворної здатностi палива) або енергiї, що використовується когенерацiйною установкою;

     обсяг теплової енергiї, виробленої когенерацiйною установкою та вiдпущеної в теплову мережу;

     обсяг електричної енергiї, виробленої когенерацiйною установкою та вiдпущеної в електричну мережу, на яку видається гарантiя походження;

     економiю первинної енергiї, що отримана у результатi використання когенерацiйної установки;

     операцiйний перiод, на який видається гарантiя походження;

     отримання (неотримання) державної пiдтримки при виробництвi одиницi електричної енергiї та одиницi теплової енергiї, вироблених когенерацiйною установкою та вiдпущених у мережi, вид та обсяг такої пiдтримки;

     отримання (неотримання) iнвестицiйної пiдтримки для експлуатацiї когенерацiйної установки, вид та обсяг такої пiдтримки;

     номер i дату надання гарантiї походження, назву держави.

     Гарантiя походження надається заявниковi не пiзнiше 30 календарних днiв з дня надходження заяви до центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива.

     Про вiдмову у наданi гарантiї походження заявник повiдомляється письмово (з обов'язковим зазначенням причини вiдмови) не пiзнiше нiж через 20 календарних днiв з дня надходження заяви до центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива.

     Пiдставою для вiдмови у наданнi гарантiї походження є:

     невiдповiднiсть форми подання iнформацiї, що вимагається вiдповiдно до цiєї статтi;

     виявлення у документах, поданих заявником, недостовiрних вiдомостей.

     Рiшення про вiдмову у наданнi гарантiї походження або несвоєчасне прийняття рiшення центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива, щодо надання або вiдмови у наданнi гарантiї походження може бути оскаржено заявником до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива (крiм питань забезпечення енергоефективностi будiвель та iнших споруд).

     У разi усунення недолiкiв, якi стали пiдставою для вiдмови у наданнi гарантiї походження, заявник може повторно подати заяву до центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива.

     Гарантiя походження на стандартний обсяг вiдпущеної в мережу електричної енергiї втрачає чиннiсть пiсля її використання або закiнчення строку її дiї.

     Центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива, у порядку та за формою, визначеними Кабiнетом Мiнiстрiв України, веде електронний реєстр гарантiй походження електричної енергiї, що вироблена високоефективною когенерацiйною установкою, з урахуванням вимог законодавства щодо забезпечення електронного документообiгу та захисту iнформацiї в iнформацiйних системах".

     10. Статтi 12 i 13 викласти в такiй редакцiї:

     "Стаття 12. Особливостi приєднання когенерацiйних установок до електричних та теплових мереж

     Приєднання когенерацiйних установок до електричних мереж здiйснюється у порядку, визначеному Законом України "Про ринок електричної енергiї".

     Приєднання когенерацiйних установок до теплових мереж здiйснюється у порядку, визначеному законодавством, на пiдставi договору про приєднання, невiд'ємним додатком до якого є технiчнi умови.

     Технiчнi умови на приєднання когенерацiйних установок до теплової мережi надаються теплотранспортуючою органiзацiєю.

     Технiчнi умови надаються на приєднання до теплових мереж тих когенерацiйних установок, наявнiсть яких передбачена схемою теплопостачання вiдповiдного населеного пункту, розробленою вiдповiдно до законодавства.

     За письмовим зверненням власника (користувача) когенерацiйної установки, що здiйснює (має намiр здiйснювати) виробництво електричної i/або теплової енергiї когенерацiйною установкою, центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання, надає висновок щодо технiчної обґрунтованостi вимог технiчних умов на приєднання до електричних i/або теплових мереж, їх вiдповiдностi чинним нормам та правилам.

     Правила приєднання когенерацiйних установок до теплових мереж встановлює нацiональна комiсiя, що здiйснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

     Стаття 13. Державний нагляд (контроль) у сферi використання когенерацiйних установок

     Державний нагляд (контроль) у сферi використання когенерацiйних установок здiйснюють центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання, та iншi центральнi органи виконавчої влади у вiдповiдних сферах дiяльностi в порядку, визначеному законодавством".

     II. Прикiнцевi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi через 12 мiсяцiв з дня його опублiкування, крiм пункту 2 цього роздiлу, який набирає чинностi з дня, наступного за днем його опублiкування.

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України:

     1) у шестимiсячний строк:

     забезпечити прийняття нормативно-правових актiв, необхiдних для реалiзацiї положень цього Закону;

     привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     забезпечити приведення мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     забезпечити набрання чинностi нормативно-правовими актами, що випливають iз цього Закону, одночасно з набранням чинностi цим Законом;

     2) у 2023 роцi поiнформувати Верховну Раду України про стан виконання цього Закону.

Президент України В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

м. Київ
24 лютого 2023 року
N 2955-IX

Copyright © 2025 НТФ «Интес»
Все права сохранены.