Перейти к основному содержанию

  • УКР
  • РУС

 logo

Среда, Май 21, 2025 - 04:22
  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют
  • Единое окно для международной торговли
  • Партнеры
  • О компании
  • Контакты

Вы здесь

Главная

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ

вiд 12.12.2008 р. N 26083/7/12-0117

 

Державним податковим адмiнiстрацiям в АР Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi


Про набрання чинностi Конвенцiєю про уникнення подвiйного оподаткування з Iсландською Республiкою

(Витяг)

     За повiдомленням Мiнiстерства закордонних справ України (лист вiд 25.11.2008 р. N 72/14-612/1-3575) 9 жовтня 2008 р. набрала чинностi Конвенцiя мiж Урядом України i Урядом Iсландської Республiки про уникнення подвiйного оподаткування та запобiгання податковим ухиленням стосовно податкiв на доходи i капiтал та Протокол до неї, пiдписанi 8 листопада 2006 р., ратифiкованi Верховною Радою України 3 вересня 2008 р. (Закон України N 357-VI).

     Положення цiєї Конвенцiї застосовуються:

     стосовно податкiв, утриманих у джерела (дивiденди, проценти, роялтi), - з 1 сiчня 2009 р.;

     стосовно iнших податкiв - за податковий рiк, починаючи з 1 сiчня 2009 р.

     В Українi положення Конвенцiї застосовуються до податкiв, що справляються згiдно iз Законом України "Про оподаткування прибутку пiдприємств" та Законом України "Про податок з доходiв фiзичних осiб".

     Ця Конвенцiя також застосовуватиметься до будь-яких iдентичних або значним чином подiбних податкiв, якi справлятимуться в Українi пiсля дати пiдписання цiєї Конвенцiї на додаток до iснуючих податкiв або замiсть них.

     Конвенцiя застосовується до осiб (юридичних та фiзичних), якi є резидентами однiєї з держав - України або Iсландiї, або резидентами обох держав. Для цiлей Конвенцiї вираз "резидент Договiрної Держави" означає будь-яку особу, яка за законодавством цiєї Держави пiдлягає оподаткуванню в нiй на пiдставi мiсця проживання, постiйного мiсця перебування, мiсця управлiння, мiсця реєстрацiї чи будь-якого iншого аналогiчного критерiю, а також включає цю Державу й будь-яку її адмiнiстративно-територiальну одиницю або мiсцевий орган влади. Проте цей термiн не включає будь-яку особу, яка пiдлягає оподаткуванню в цiй Державi лише стосовно прибуткiв iз джерел у цiй Державi або стосовно капiталу, що в нiй знаходиться.

     Якщо згiдно з вищенаведеним визначенням фiзична особа є резидентом обох Договiрних Держав, Конвенцiєю встановлено вiдповiднi правила, за якими можна визначити, резидентом якої з двох Держав вважатиметься ця особа для цiлей оподаткування.

     Якщо особа, що не є фiзичною особою, є резидентом обох Договiрних Держав, вона вважається резидентом тiєї Договiрної Держави, в якiй розмiщено її фактичний керiвний орган.

     Вiдповiдно до положень ст. 7 Конвенцiї, якщо iсландське пiдприємство здiйснює пiдприємницьку дiяльнiсть в Українi через розташоване в Українi постiйне представництво, то прибуток цього пiдприємства може оподатковуватися в Українi, але тiльки щодо тiєї частини прибутку, яка стосується цього постiйного представництва. Причому до такого постiйного представництва вiдносять прибуток, який воно могло б одержати, якби було окремим i самостiйним пiдприємством i дiяло б у повнiй незалежностi вiд пiдприємства, постiйним представництвом якого воно є.

     Податок на прибуток постiйного представництва визначається вiдповiдно до п. 13.8 ст. 13 Закону України "Про оподаткування прибутку пiдприємств" (далi - Закон) та Порядку складання розрахунку податку на прибуток нерезидента, що проводить дiяльнiсть на територiї України через постiйне представництво, затвердженого наказом ДПА України вiд 31.07.97 р. N 274 та зареєстрованого у Мiн'юстi України 28.08.97 р. за N 352/2156 (зi змiнами та доповненнями).

     Чинне законодавство України дає узагальнене визначення термiна "постiйне представництво" (п. 1.17 ст. 1 Закону). У Конвенцiї цей термiн розглядається бiльш детально, обумовлюються випадки, коли дiяльнiсть не розглядається як така, що утворює постiйне представництво. Зокрема, будiвельний майданчик, будiвельний, складальний або монтажний об'єкт або пов'язана з ними наглядова дiяльнiсть, надання послуг, у тому числi консультативних, пiдприємством через спiвробiтникiв або iнший персонал, найнятий пiдприємством для таких цiлей, утворюють постiйне представництво тiльки у тому разi, якщо такий майданчик або об'єкт, або дiяльнiсть такого характеру (у рамках одного й того самого або пов'язаного з ним проекту) iснують (тривають) протягом перiоду (перiодiв), що перевищують у сукупностi шiсть мiсяцiв.

     Доходи, що одержуються резидентом Iсландiї вiд нерухомого майна, яке знаходиться в Українi, та доходи вiд вiдчуження такого майна оподатковуватимуться в Українi. При цьому треба брати до уваги те, що вищезазначене положення застосовуватиметься до доходiв, що одержуються вiд прямого використання, здавання в оренду або використання в будь-якiй iншiй формi нерухомого майна. Морськi, рiчковi та повiтрянi судна не розглядаються як нерухоме майно.

     Що стосується оподаткування так званих пасивних доходiв (дивiдендiв, процентiв, роялтi), одержуваних iз джерел в Українi резидентом Iсландiї, який не здiйснює пiдприємницької дiяльностi в Українi через постiйне представництво, то такi доходи пiдлягають оподаткуванню в Українi (пiдпункти "а", "б", "в" п. 13.1 та п. 13.2 ст. 13 Закону), але згiдно з положеннями Конвенцiї право України як країни - джерела доходу обмежене певною, встановленою у вiдповiдних статтях Конвенцiї ставкою оподаткування.

     Якщо фактичним власником дивiдендiв є компанiя - резидент Iсландiї, що володiє безпосередньо принаймнi 25 % капiталу компанiї - резидента України, яка сплачує дивiденди, то податок, що справляється в Українi, обмежується ставкою 5 % вiд загальної суми дивiдендiв. В iнших випадках - 15 % вiд загальної суми дивiдендiв.

     Оподаткування процентiв, що виникають в Українi i сплачуються резиденту Iсландiї, який є фактичним власником цих процентiв, обмежується в Українi ставкою 10 % вiд загальної суми процентiв.

     Незважаючи на попереднє положення проценти, що виникають в Українi, пiдлягають звiльненню вiд оподаткування в Українi, якщо вони одержуються i дiйсно належать Урядовi Iсландiї або її територiально-адмiнiстративнiй одиницi.

     Оподаткування в Українi доходiв у виглядi роялтi, що виникли в Українi i сплачуються резиденту Iсландiї, який є фактичним власником таких роялтi, обмежується ставкою 10 % вiд загальної суми роялтi.

     Вищезазначенi положення щодо оподаткування дивiдендiв, процентiв i роялтi за пiльговими ставками не застосовуються в Українi, якщо фактичний власник таких доходiв є резидентом Iсландiї, але здiйснює дiяльнiсть в Українi через постiйне представництво (постiйну базу), i холдинг, стосовно якого сплачуються дивiденди, або боргова вимога, на пiдставi якої сплачуються проценти, або право, стосовно якого сплачуються роялтi, дiйсно вiдносяться до цього постiйного представництва. У такому випадку цi види доходу вважаються одержаними через постiйне представництво.

     Незважаючи на вищезазначенi положення проценти, що виникають в Українi, якi сплачуються та безпосередньо належать резиденту Iсландiї, звiльняються вiд оподаткування в Українi, якщо вони сплаченi стосовно позики, наданої, гарантованої або застрахованої, або стосовно будь-якої iншої боргової вимоги чи кредиту, гарантованого або застрахованого вiд iменi Iсландiї вповноваженим на те органом.

     Конвенцiя також встановлює, що дохiд, одержаний фiзичною особою - резидентом Iсландiї щодо професiйних послуг чи iншої дiяльностi незалежного характеру (незалежної наукової, лiтературної, художньої, освiтньої або викладацької дiяльностi, а також вiд незалежної дiяльностi лiкарiв, адвокатiв, iнженерiв, архiтекторiв, стоматологiв i бухгалтерiв), може оподатковуватись в Українi, якщо ця особа володiє в Українi постiйною базою, що використовується ним з метою здiйснення цiєї дiяльностi, але оподаткуванню пiдлягає тiльки та частина доходу, що стосується цiєї постiйної бази.

     Платня, заробiтна плата та iншi подiбнi винагороди, що одержуються фiзичною особою - резидентом Iсландiї у зв'язку з роботою за наймом, що здiйснюється в Українi, може оподатковуватись в Українi. Така винагорода не пiдлягає оподаткуванню в Українi лише за умови одночасного виконання таких трьох умов:

     одержувач перебуває в Українi протягом перiоду або перiодiв, що не перевищують у сукупностi 183 днiв протягом будь-якого дванадцятимiсячного перiоду, що починається або закiнчується у вiдповiдному фiнансовому роцi;

     винагорода сплачується наймачем або вiд iменi наймача, який не є резидентом України;

     витрати зi сплати винагород не несуть постiйне представництво або постiйна база, якi наймач має в Українi.

     Незважаючи на попереднi положення, винагорода, яка одержується у зв'язку з роботою за наймом, що здiйснюється на борту морського або повiтряного судна, яке експлуатується в мiжнародних перевезеннях пiдприємством - резидентом України, оподатковуватиметься в Українi.

     Директорськi гонорари та iншi аналогiчнi виплати, якi одержуються резидентом Iсландiї як членом ради директорiв компанiї, що є резидентом України, пiдлягають оподаткуванню в Українi.

     Незалежно вiд попереднiх положень дохiд фiзичної особи - резидента Iсландiї, що одержується в Українi вiд здiйснення особистої дiяльностi як працiвника мистецтв (артиста театру, кiно, радiо, телебачення або музиканта) або спортсмена, оподатковуватиметься в Українi.

     Незважаючи на попереднi положення дохiд фiзичної особи - резидента Iсландiї вiд особистої дiяльностi в Українi як працiвника мистецтв або спортсмена звiльнятиметься вiд оподаткування в Українi, якщо така дiяльнiсть фiнансується повнiстю або майже повнiстю суспiльними фондами Iсландiї, її адмiнiстративно-територiальною одиницею або мiсцевим органом влади чи здiйснюється вiдповiдно до угоди або домовленостi про культурний обмiн мiж Урядами України i Iсландiї.

     Платежi, що одержуються для цiлей оплати проживання, навчання або професiйної пiдготовки студентом або стажистом, який є або був безпосередньо до приїзду в Україну резидентом Iсландiї й перебуває в Українi виключно з метою навчання чи професiйної пiдготовки, не оподатковуються в Українi за умови, що такi платежi одержанi з джерел, якi знаходяться за межами України.

     Право на використання переваг Конвенцiї надається вiдповiдно до Порядку звiльнення (зменшення) вiд оподаткування доходiв iз джерелом їх походження з України згiдно з мiжнародними договорами України про уникнення подвiйного оподаткування, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 06.05.2001 р. N 470.

Заступник Голови С. Лекарь

Основное меню

  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют

Навигатор ВЭД

  • База документов
  • Каталог документов
  • Подборка документов
  • Украинская классификация товаров ВЭД
  • Единый список товаров двойного назначения
  • Классификационные решения ГТСУ
  • Средняя расчетная стоимость товаров согласно УКТВЭД
  • Справка по товару УКТВЭД
  • Таможенный калькулятор
  • Таможенный калькулятор для граждан (M16)
  • Расчет импорта автомобиля

Информационная поддержка

  • Электронное декларирование
  • NCTS Фаза 5
  • Единое окно для международной торговли
  • Время ожидания в пунктах пропуска
  • Проверить ГТД
  • Таможенный кодекс Украины
  • Кодексы Украины
  • Справочные материалы
  • Архив новостей
  • Обсуждение законопроектов
  • Удаленный контроль ГТД
  • Перечень тестовых заданий
  • Часто задаваемые вопросы
  • Реклама на сайте

Доска объявлений

Предлагаем услуги:
  • Митний брокер мп Ковель 0679537199 - супровід та всі види оформлення
Copyright © 2025 НТФ «Интес» Все права сохранены.
Поддержка: support@qdpro.com.ua