Перейти к основному содержанию

  • УКР
  • РУС

 logo

Четверг, Май 15, 2025 - 16:09
  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют
  • Единое окно для международной торговли
  • Партнеры
  • О компании
  • Контакты

Вы здесь

Главная

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ

вiд 19.06.2008 р. N 12463/7/16-1517-08


Про розгляд листа

     Державна податкова адмiнiстрацiя України розглянула лист <...> щодо надання роз'яснення про правила формування податкового кредиту при ввезеннi на митну територiю України основних фондiв в якостi внеску в статутний фонд у вереснi 2007 року та про порядок розрахунку бюджетного вiдшкодування за результатами зазначеної операцiї, залишений для розгляду пiд час особистого прийому громадян, i повiдомляє.

     Вiдповiдно до пiдпункту 3.1.2 пункту 3.1 статтi 3 Закону України "Про податок на додану вартiсть" (далi - Закон) об'єктом оподаткування є операцiї платникiв податку з ввезення товарiв (супутнiх послуг) у митному режимi iмпорту або реiмпорту (далi - iмпорту).

     З метою оподаткування до iмпорту також прирiвнюється ввезення з-за меж митного кордону України на митну територiю України товарiв (супутнiх послуг) за договорами лiзингу (оренди) (у тому числi у разi повернення об'єкта лiзингу лiзингодавцю-резиденту або iншiй особi за дорученням такого лiзингодавця), застави та iншими договорами, якi не передбачають передання права власностi на такi товари (майно) або передбачають їх обмiн на корпоративнi права чи цiннi папери, у тому числi якщо таке ввезення пов'язане iз поверненням товарiв у зв'язку з припиненням дiї зазначених договорiв (абзаци другий та третiй пiдпункту 3.1.2 пункту 3.1 статтi 3 Закону). Таким чином, ввезення основних фондiв в якостi внеску в статутний фонд є оподатковуваною операцiєю.

     При цьому з урахуванням вимог пункту 1.15 статтi 1 Закону та пiдпункту 8.4.11 пункту 8.4 статтi 8 Закону України "Про оподаткування прибутку пiдприємств" операцiї з внеску основних фондiв в статутний фонд прирiвнюються до операцiй з продажу для особи, яка здiйснила такий внесок, а операцiї з їх отримання - вiдповiдно до операцiї з придбання таких основних фондiв особою, яка їх отримала.

     Правила формування податкового кредиту визначаються пунктом 7.4 статтi 7 Закону, при цьому згiдно з пiдпунктом 7.4.1 цього пункту податковий кредит звiтного перiоду визначається виходячи iз договiрної (контрактної) вартостi товарiв (послуг), але не вище рiвня звичайних цiн, у разi якщо договiрна цiна на такi товари (послуги) вiдрiзняється бiльше нiж на 20 вiдсоткiв вiд звичайної цiни на такi товари (послуги), та складається iз сум податкiв, нарахованих(сплачених)платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статтi 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звiтного перiоду у зв'язку з:

     • придбанням або виготовленням товарiв (у тому числi при їх iмпортi) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операцiях у межах господарської дiяльностi платника податку;

     • придбанням (будiвництвом, спорудженням) основних фондiв (основних засобiв, у тому числi iнших необоротних матерiальних активiв та незавершених капiтальних iнвестицiй в необоротнi капiтальнi активи), у тому числi при їх iмпортi, з метою подальшого використання у виробництвi та/або поставцi товарiв (послуг) для оподатковуваних операцiй у межах господарської дiяльностi платника податку.

     Таким чином, одним з визначальних факторiв для формування податкового кредиту при придбаннi основних фондiв (в тому числi i в обмiн на корпоративнi права) є їх подальше використання в оподатковуваних операцiях у межах господарської дiяльностi платника податку.

     Враховуючи зазначене, платник податку на додану вартiсть при отриманнi основних фондiв в якостi внеску до статутного фонду в обмiн на емiтованi ним корпоративнi права має право включити суму податку на додану вартiсть, нараховану при розмитненнi таких основних фондiв, до складу податкового кредиту за умови дотримання iнших вимог пункту 7.4 статтi 7 Закону щодо формування податкового кредиту. Зокрема, слiд враховувати, що не пiдлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку, не пiдтвердженi митними декларацiями (пiдпункт 7.4.5 пункту 7.4 статтi 7 Закону), оскiльки у разi iмпорту товарiв на митну територiю України документом, що посвiдчує право на отримання податкового кредиту, вважається вантажна митна декларацiя, оформлена вiдповiдно до вимог законодавства, яка пiдтверджує сплату податку на додану вартiсть.

     Що стосується правомiрностi включення податку на додану вартiсть, фактично сплаченого митним органам при ввезеннi товарiв (в тому числi i основних фондiв) на митну територiю України, до розрахунку бюджетного вiдшкодування, то зазначене питання роз'яснювалося в листах Державної податкової адмiнiстрацiї України вiд 12.10.2005 р. N 20296/7/16-1417 (пiдготовлено за погодженням з Мiнiстерством фiнансiв України) та вiд 14.02.2006 р. N 2741/7/16-1517. Вказанi листи було надiслано на адресу державних податкових адмiнiстрацiй в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мм. Києвi i Севастополi для використання в роботi та iнформування платникiв податку.

     Як викладено в зазначених листах, вiдповiдно до пiдпункту 7.7.2 пункту 7.7 статтi 7 Закону бюджетному вiдшкодуванню пiдлягає частина вiд'ємного значення, яка дорiвнює сумi податку, фактично сплаченiй отримувачем товарiв (послуг) у попередньому податковому перiодi постачальникам таких товарiв (послуг). Платник податку при придбаннi на митнiй територiї України товарiв (послуг) оплачує постачальнику - платнику ПДВ вартiсть таких товарiв (послуг), збiльшену на суму податку на додану вартiсть, а при iмпортуваннi товарiв, у тому числi при їх ввезеннi з метою внесення до статутного фонду, - органам, якi здiйснюють контроль за правильнiстю нарахування та сплати(перерахування) податку до бюджету за iмпортнi товари.

     Таким чином, в основу розрахунку суми бюджетного вiдшкодування покладено єдиний принцип: проведення грошових розрахункiв з постачальниками за придбанi товари, а якщо постачальник - нерезидент, то з бюджетом (в частинi податку на додану вартiсть).

     Зважаючи на викладене, при заповненнi рядка 3 Розрахунку суми бюджетного вiдшкодування (в редакцiї, яка була дiючою до внесення змiн до пiдпункту 7.7.2 пункту 7.7 статтi 7 Закону дати Законами України вiд 28.12.2007 р. N 107-VI "Про Державний бюджет України на 2008 рiк та про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України" та вiд 03.06.2008 р. N 309-VI "Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України") платник податку мав право враховувати включенi до податкового кредиту попереднього податкового перiоду суми податку, якi фактично були сплаченi у такому ж попередньому податковому перiодi при розмитненнi основних фондiв, ввезених на митну територiю України як внесок в статутний фонд.

Заступник Голови С. Чекашкiн

Основное меню

  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют

Навигатор ВЭД

  • База документов
  • Каталог документов
  • Подборка документов
  • Украинская классификация товаров ВЭД
  • Единый список товаров двойного назначения
  • Классификационные решения ГТСУ
  • Средняя расчетная стоимость товаров согласно УКТВЭД
  • Справка по товару УКТВЭД
  • Таможенный калькулятор
  • Таможенный калькулятор для граждан (M16)
  • Расчет импорта автомобиля

Информационная поддержка

  • Электронное декларирование
  • NCTS Фаза 5
  • Единое окно для международной торговли
  • Время ожидания в пунктах пропуска
  • Проверить ГТД
  • Таможенный кодекс Украины
  • Кодексы Украины
  • Справочные материалы
  • Архив новостей
  • Обсуждение законопроектов
  • Удаленный контроль ГТД
  • Перечень тестовых заданий
  • Часто задаваемые вопросы
  • Реклама на сайте

Доска объявлений

Предлагаем услуги:
  • Митний брокер мп Ковель 0679537199 - супровід та всі види оформлення
Copyright © 2025 НТФ «Интес» Все права сохранены.
Поддержка: support@qdpro.com.ua