Перейти к основному содержанию

  • УКР
  • РУС

 logo

Пятница, Май 16, 2025 - 01:20
  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют
  • Единое окно для международной торговли
  • Партнеры
  • О компании
  • Контакты

Вы здесь

Главная

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ

вiд 06.08.2005 р. N 7497/6/15-2315

 

Європейськiй Бiзнес Асоцiацiї


Про розгляд листа

     Державна податкова адмiнiстрацiя України розглянула вашi листи вiд 04.07.2005 N 162/2005/П, вiд 19.05.2005 N 103/2005/П (надiсланий Секретарiатом Президента України) щодо окремих питань

     з оподаткування податком на додану вартiсть у зв'язку з набранням чинностi Законiв України вiд 25 березня 2005 року N 2505-IV "Про внесення змiн до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рiк" та деяких iнших законодавчих актiв України" та вiд 03.06.2005 N 2642 "Про внесення змiн до деяких законiв України" i повiдомляє наступне.

     Законом України вiд 25.03.2005 N 2505-IV "Про внесення змiн до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рiк" та деяких iнших законодавчих актiв України" (далi - нововведений Закон) внесено суттєвi змiни до Закону України "Про податок на додану вартiсть" (далi - Закон)".

     При цьому слiд зазначити, що нововведеним Законом по сутi об'єкт оподаткування податком на додану вартiсть не змiнено, а лише внесенi уточнення мiсця поставки товарiв та мiсця надання послуг.

     Так, об'єктом оподаткування є операцiї платникiв з мiсцем поставки товарiв та наданням послуг на митнiй територiї України; ввезення товарiв (супутнiх послуг) у митному режимi iмпорту або реiмпорту; вивезення товарiв (супутнiх послуг) у митному режимi експорту або реекспорту.

     При визначеннi об'єкту оподаткування у разi надання послуг нерезидентами українським контрагентам необхiдно враховувати мiсце поставки товарiв (послуг).

     Якщо нерезидент надає послуги, то мiсцем поставки послуг вiдповiдно до п. 6.5 статтi 6 Закону вважається мiсце розташування його представництва, а за вiдсутностi такого - мiсце розташування резидента, який виконує представницькi дiї вiд iменi такого нерезидента, а за вiдсутностi такого - мiсце фактичного розташування покупця (отримувача).

     Вiдповiдальною особою за нарахування, утримання та сплату податку до бюджету при наданнi послуг нерезидентом - є його постiйне представництво, а при вiдсутностi такого - особа, яка отримує такi послуги, якщо мiсце надання таких послуг знаходиться на митнiй територiї України.

     Поняття "супутнi послуги" - наведено в пп. 1.14 статтi 1 нововведеного Закону, вiдповiдно до якого пiд супутнiми послугами розумiються послуги, вартiсть яких включається вiдповiдно до норм митного законодавства до митної вартостi товарiв, що експортуються або iмпортуються.

     Визначення митної вартостi товарiв, що вивозяться (експортуються) з України наведено в главi 48 Митного кодексу України, а методи визначення митної вартостi товарiв, якi iмпортуються в Україну в главi 47 цього Кодексу.

     При цьому слiд зазначити, що вiдповiдно до п. 6.2 ст. 6 Закону нульова ставка податку при оподаткуваннi послуг застосовується виключно щодо операцiй з експорту послуг, супутнiх експорту товарiв. Експорт товарiв, до вартостi яких включено вартiсть супутнiх такому експорту послуг, засвiдчується належно оформленою ВМД.

     Щодо дати виникнення права на податковий кредит, то слiд зазначити, що до набрання чинностi Закону України вiд 07.07.2005 р. N 2771 "Про внесення змiн до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рiк" та деяких iнших законiв України" в умовах дiї Закону України вiд 25.03.2005 р. N 2505 "Про внесення змiн до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рiк" та деяких iнших законiв України" (з 31.03.2005 р. до 29.07.2005 р.) таке право виникало у тому ж звiтному перiодi, що й податковi зобов'язання.

     В зв'язку з набуттям чинностi з 29 липня 2005 року Закону України вiд 07.07.2005 р. N 2771 "Про внесення змiн до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рiк" та деяких iнших законодавчих актiв України", яким змiнено, зокрема, редакцiю пiдпункту 7.5.2 статтi 7 Закону України "Про податок на додану вартiсть", датою виникнення права платника податку на податковий кредит для операцiй з iмпорту товарiв (супутнiх послуг) та по поставцi послуг нерезидентом на митнiй територiї України є дата сплати податку по податкових зобов'язаннях згiдно з пiдпунктом 7.3.6 цiєї статтi.

     Що стосується строку надання висновку органами податкової служби до державного казначейства за новими правилами вiдшкодування ПДВ, то Законом України "Про внесення змiн до деяких законiв України" вiд 3 червня 2005 року N 2642-IV внесено змiни до пiдпункту 7.7.5 пункту 7.7 статтi 7, де передбачено, що податковий орган зобов'язаний в п'ятиденний термiн пiсля закiнчення перевiрки надати органу державного казначейства висновок iз зазначенням суми, що пiдлягає вiдшкодуванню з бюджету.

     Стосовно запитань щодо порядку вiдображення в податковiй звiтностi операцiй з отримання послуг вiд нерезидентiв, то наказом ДПА України вiд 15.06.2005 р. N 213 "Про внесення змiн до податкової звiтностi з податку на додану вартiсть", зареєстрованим у Мiн'юстi України 30.06.2005 р. за N 702/10982, затверджено в новiй редакцiї порядок заповнення та подання податкової декларацiї з ПДВ, а також форми податкової декларацiї.

     Податкову звiтнiсть з ПДВ за формами, затвердженими наказом N 213, платники податку, у яких мiсячний звiтний (податковий) перiод, подають за червень поточного року, а платники податку, у яких квартальний звiтний (податковий) перiод, - за II квартал поточного року.

     При цьому слiд зазначити, що для вiдображення операцiй з поставки послуг за межами митної територiї України, мiсце поставки яких визначається вiдповiдно до п. 6.5 ст. 6 Закону N 168/97-ВР, роздiл I нової декларацiї доповнено рядком 91.

     Податковi зобов'язання з податку на додану вартiсть по операцiях з отримання на митнiй територiї України послуг вiд нерезидента платником податку вiдображаються в рядку 7, а податковий кредит в рядку 12.4 декларацiї з податку на додану вартiсть, форма та порядок заповнення якої затверджено наказом ДПА України вiд 30.05.97 N 166 (у редакцiї наказу вiд 15.06.2005 N 213).

     Щодо пiдстав для нарахування податкового кредиту без податкової накладної, то пiдпунктом 7.2.6 п. 7.2 статтi 7 Закону України вiд 03.04.97 N 168 "Про податок на додану вартiсть" встановлено, що пiдставою для нарахування податкового кредиту без отримання податкової накладної є касовi чеки, якi мiстять суму поставлених товарiв (послуг), загальну суму нарахованого податку (з визначенням фiскального номера, але без визначення податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума поставлених товарiв (послуг) не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку на додану вартiсть).

     Таким чином, законодавчою нормою передбачено щоденний пiдсумок операцiй з поставки товарiв (послуг), здiйснюваних СГД.

     Порядок надання податкових накладних регулюється наказом ДПА України вiд 30.05.97 N 165 (з урахуванням змiн, внесених наказом ДПА України вiд 30.06.2005 N 244, зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 18 липня 2005 р. за N 769/11049).

     Разом з цим, зазначаємо, що статтею 147 Конституцiї України визначено, що Конституцiйний суд України є єдиним органом конституцiйної юрисдикцiї в Українi. Конституцiйний Суд України вирiшує питання про вiдповiднiсть законiв та iнших правових актiв Конституцiї України i дає офiцiйне тлумачення законiв України.

     Податок на прибуток

     До пункту 9.

     У зв'язку з тим, що Законом України "Про Державний бюджет України на 2005 рiк" внесено ряд змiн до Закону України "Про оподаткування прибутку пiдприємств", Державною податковою адмiнiстрацiєю України розроблено змiни до форм декларацiй з податку на прибуток пiдприємства.

     Проектом наказу враховано порядок визначення оподаткованого прибутку пiдприємством вiд рiзних видiв дiяльностi, в тому числi i тих, що пiдлягають патентуванню.

     Проект наказу ДПА України "Про затвердження Змiн до форми декларацiї з податку на прибуток пiдприємства та Порядку її складання" проходить погодження в Комiтетi Верховної Ради України з питань фiнансiв та банкiвської дiяльностi та у Мiнiстерствi фiнансiв України.

     До пункту 10.

     Що стосується облiку вартостi iноземної валюти, то питання формування iнформацiї про операцiї пiдприємства в iноземних валютах та вiдображення показникiв статей фiнансової звiтностi господарських одиниць пiдприємства за межами України в грошовiй одиницi України в бухгалтерському облiку визначається згiдно з Положенням (стандартом) бухгалтерського облiку 21 "Вплив змiн валютних курсiв" (далi - П(С)БО 21).

     Так, пунктом 6 П(С)БО 21 визначено, що сума авансу (попередньої оплати) в iноземнiй валютi, одержана вiд iнших осiб

     у рахунок платежiв для поставлення готової продукцiї, iнших активiв, виконання робiт i послуг, при включеннi до складу доходу звiтного перiоду перераховується у валюту звiтностi iз застосуванням валютного курсу на дату одержання авансу. У разi одержання вiд покупця авансових платежiв в iноземнiй валютi частинами та вiдвантаження частинами покупцевi немонетарних активiв (робiт, послуг) дохiд вiд реалiзацiї активiв (робiт, послуг) визнається за сумою авансових платежiв iз застосуванням валютних курсiв, виходячи з послiдовностi одержання авансових платежiв.

     З метою оподаткування облiк балансової вартостi iноземної валюти вiдповiдно до пп. 7.3.6 п. 7.3 ст. 7 Закону України "Про оподаткування прибутку пiдприємств" здiйснюється за методом оцiнки балансової вартостi iноземної валюти за середньозваженою вартiстю або iдентифiкованою вартiстю за самостiйним вибором платника податку. Змiна методу оцiнки балансової вартостi iноземної валюти протягом податкового року для цiлей податкового облiку не дозволяється.

     Що стосується визначення сум валових витрат при купiвлi товарiв за iноземну валюту, то вiдповiдно до пiдпункту 11.2.3 пункту 11.2 статтi 11 Закону України "Про оподаткування прибутку пiдприємств" (далi - Закон) датою збiльшення валових витрат платника податку при здiйсненнi ним операцiй з особами, якi є нерезидентами, є дата оприбуткування платником податкiв товарiв.

     Пiдпунктом 7.3.2 п. 7.3 ст. 7 Закону передбачено, що витрати, понесенi (нарахованi) платником податку в iноземнiй валютi протягом звiтного перiоду у зв'язку з придбанням товарiв (робiт, послуг), вартiсть яких вiдноситься до валових витрат такого платника податку, визначаються у сумi, що має дорiвнювати балансовiй вартостi такої iноземної валюти, визначеної згiдно iз положеннями пiдпунктiв 7.3.1, 7.3.4, 7.3.6 статтi 7, i не пiдлягають перерахуванню у зв'язку iз змiною обмiнного курсу гривнi протягом такого звiтного перiоду.

     Пiдпунктом 7.3.1 визначено, що доходи, отриманi (нарахованi) платником податку в iноземнiй валютi у зв'язку з продажем товарiв (робiт, послуг) протягом звiтного перiоду, перераховуються в гривнi за офiцiйним валютним (обмiнним) курсом Нацiонального банку України, що дiяв на дату отримання (нарахування) таких доходiв, i не пiдлягають перерахуванню у зв'язку зi змiною обмiнного курсу гривнi протягом такого звiтного перiоду. Балансова вартiсть iноземної валюти, отриманої платником податку у зв'язку з таким продажем (виручка в iноземнiй валютi), визначається за курсом, зазначеним у першому абзацi пiдпункту 7.3.1.

     Отже, порядок визначення балансової вартостi iноземної валюти для визначення валових витрат, нарахованих в iноземнiй валютi такий же, як i для визначення валових доходiв, отриманих в iноземнiй валютi.

     Тобто, балансова вартiсть iноземної валюти для визначення валових витрат, понесених платником податку в iноземнiй валютi, розраховується шляхом перерахування в гривнi за офiцiйним валютним (обмiнним) курсом Нацiонального банку України, що дiяв на дату отримання (нарахування) таких витрат.

     Виходячи з викладеного, платник податку при отриманнi iмпортних товарiв на валовi витрати вiдносить суми, якi розрахованi шляхом перерахування вартостi товарiв в гривнi за офiцiйним валютним (обмiнним) курсом Нацiонального банку України, що дiяв на дату отримання таких товарiв.

     При цьому вiдповiдно до пп 7.3.3 заборгованiсть в iноземнiй валютi не виникає i тому перерахунок валових витрат на момент оплати товару не вiдбувається.

     З цього приводу ДПА України листом вiд 31.01.2004 N 1557/7/15-1117 надано роз'яснення.

     Водночас повiдомляємо, що окремi питання, викладенi у вашому листi, уже розглядалися i вiдповiдь надано листом ДПА України вiд 17.06.2005 N 5678/6/15-2315, а також обговорювалися на засiданнi Круглого столу в липнi мiсяцi п. р.

Заступник Голови В. I. Ревун

Основное меню

  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют

Навигатор ВЭД

  • База документов
  • Каталог документов
  • Подборка документов
  • Украинская классификация товаров ВЭД
  • Единый список товаров двойного назначения
  • Классификационные решения ГТСУ
  • Средняя расчетная стоимость товаров согласно УКТВЭД
  • Справка по товару УКТВЭД
  • Таможенный калькулятор
  • Таможенный калькулятор для граждан (M16)
  • Расчет импорта автомобиля

Информационная поддержка

  • Электронное декларирование
  • NCTS Фаза 5
  • Единое окно для международной торговли
  • Время ожидания в пунктах пропуска
  • Проверить ГТД
  • Таможенный кодекс Украины
  • Кодексы Украины
  • Справочные материалы
  • Архив новостей
  • Обсуждение законопроектов
  • Удаленный контроль ГТД
  • Перечень тестовых заданий
  • Часто задаваемые вопросы
  • Реклама на сайте

Доска объявлений

Предлагаем услуги:
  • Митний брокер мп Ковель 0679537199 - супровід та всі види оформлення
Copyright © 2025 НТФ «Интес» Все права сохранены.
Поддержка: support@qdpro.com.ua