Перейти до основного вмісту

  • УКР
  • РУС
 logo
Неділя, Липень 20, 2025 - 22:16
  • Головна
  • Програмне забезпечення
  • Завантаження
  • Форум
  • Курси валют
  • Єдине вікно для міжнародної торгівлі
  • Партнери
  • Про компанію
  • Контакти

Ви є тут

Головна

Зміни у відповідальності за порушення митних правил: деталі від ДМС

   Одним із ключових змін є індивідуалізація покарання. Цей підхід передбачає, що покарання більше не буде шаблонним у всіх випадках. Навпаки - суди отримують право враховувати не лише сам факт порушення митних правил, але й конкретні обставини справи

   ДМСУ нагадує, що на початку липня набрав чинності Закон України №4323-ІХ, який удосконалює підходи до адміністративної відповідальності у сфері порушення митних правил. Один із ключових аспектів нового законодавства - індивідуалізація покарання.

   Цей підхід передбачає, що покарання більше не буде шаблонним у всіх випадках. 

Навпаки - суди отримують право враховувати не лише сам факт порушення митних правил, але й конкретні обставини справи (характер правопорушення, наміри особи, а також інші пом’якшуючі чи обтяжуючі обставини). Це дозволить забезпечити справедливу і пропорційну відповідальність, як цього вимагають сучасні правові стандарти.

Також Законом передбачено нові діапазони розміру штрафів за найпоширеніші порушення, зокрема:

  • порушення строків транзиту або тимчасового ввезення транспортних засобів (частини шості статей 470 та 481 МКУ) - від 8 до 12 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
  • недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що підлягають митному оформленню (ст. 472 МКУ) - від 50 до 100% вартості таких товарів, транспортних засобів комерційного призначення. Крім того, передбачена можливість альтернативного застосування стягнення у вигляді конфіскації товарів. 

Варто зазначити, що раніше санкція за недекларування (ст. 472 МКУ) передбачала суворіші наслідки, ніж відповідальність за більш серйозне правопорушення — переміщення товарів з приховуванням від митного контролю (ст. 483 МКУ). Закон №4323-ІХ усунув цей дисбаланс, зробивши санкції більш співмірними із рівнем суспільної небезпеки діяння.

Такий підхід узгоджується з принципом справедливості та мінімізує ризики порушення прав людини.

У разі якщо суд у справах про порушення митних правил, передбачених частинами шостими статей 470 та 481 МКУ, не застосував конфіскацію авто, або справа була закрита, або ж завершилася мировою угодою - закон зобов’язує особу у десятиденний строк вивезти транспортний засіб за межі митної території України, або помістити його в інший митний режим.

Невиконання цього обов’язку - наприклад, залишення авто в Україні - тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу або конфіскації транспортного засобу (ст. 481¹ МКУ).

Разом із тим Закон звільняє від відповідальності осіб, які до 1 квітня 2024 року добровільно передали транспортні засоби, що перебували в Україні з порушенням митного режиму, на потреби Збройних Сил України або інших підрозділів Сил безпеки та оборони України

ДЕБЕТ-КРЕДИТ
пн, Липень 14, 2025 17:20

Головне меню

  • Головна
  • Програмне забезпечення
  • Завантаження
  • Форум
  • Курси валют

Навігатор ЗЕД

  • База документів
  • Каталог документів
  • Добірка документів
  • Українська класифікація товарів ЗЕД
  • Єдиний список товарів подвійного використання
  • Класифікаційні рішення ДМСУ
  • Середня розрахункова вартість товарів згідно УКТЗЕД
  • Довідка по товару УКТЗЕД
  • Митний калькулятор
  • Митний калькулятор для громадян (М16)
  • Розрахунок імпорта автомобіля

Інформаційна підтримка

  • Електронне декларування
  • NCTS Фаза 5
  • Єдине вікно для міжнародної торгівлі
  • Час очікування в пунктах пропуску
  • Перевірити ВМД
  • Митний кодекс України
  • Кодекси України
  • Довідкові матеріали
  • Архів новин
  • Обговорення законопроектів
  • Віддалений контроль ВМД
  • Перелік тестових завдань
  • Поширені питання
  • Реклама на сайті
Copyright © 2025 НТФ «Інтес» Всі права збережено.
Підтримка: support@qdpro.com.ua