МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI

ПОВIДОМЛЕННЯ

Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну свiжих огiркiв та свiжих помiдорiв походженням з Турецької Республiки

     Вiдповiдно до Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" (далi - Закон) за скаргою, поданою товариством з обмеженою вiдповiдальнiстю "Агроконцерн", приватним акцiонерним товариством "Змiївська овочева фабрика", приватним акцiонерним товариством "Комбiнат "Тепличний", товариством з обмеженою вiдповiдальнiстю "Красноградська овочева фабрика", товариством з обмеженою вiдповiдальнiстю "Кременчуцька Овочева Фабрика", товариством з обмеженою вiдповiдальнiстю "Овочевий комбiнат Станишiвка", товариством з обмеженою вiдповiдальнiстю "Перспектива", товариством з обмеженою вiдповiдальнiстю "Тепличний комбiнат "Днiпровський", приватно-орендним сiльськогосподарським пiдприємством "Уманський тепличний комбiнат" (далi - заявник), рiшенням Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) вiд 12.04.2024 N АД-560/2024/441-01 порушено антидемпiнгове розслiдування щодо iмпорту в Україну свiжих огiркiв та свiжих помiдорiв походженням з Турецької Республiки (далi - розслiдування), строк якого продовжено рiшенням Комiсiї вiд 16.04.2025 N АД-574/2025/441-01.

     Зазначеним рiшенням Комiсiї об'єктом розслiдування встановлено товар, що має такий опис:

     огiрки, корнiшони, свiжi або охолодженi, що класифiкуються у товарнiй пiдпозицiї 0707 00 згiдно з УКТ ЗЕД; та

     помiдори, свiжi або охолодженi, що класифiкуються у товарнiй пiдкатегорiї 0702 00 00 00 згiдно з УКТ ЗЕД (далi - Товар).

     Країна походження Товару: Турецька Республiка.

     Перiод дослiдження: 01.01.2021 - 31.03.2024.

     Перiод розслiдування: 01.04.2023 - 31.03.2024.

     Вiдповiдно до Закону Комiсiя розглянула поданi Мiнiстерством економiки України (далi - Мiнекономiки) звiт та матерiали про результати проведення розслiдування та встановила:

     заявник є належним нацiональним товаровиробником свiжих огiркiв та свiжих помiдорiв у розумiннi положень пункту 16 статтi 1 Закону, оскiльки його частка в загальному виробництвi свiжих огiркiв та виробництвi свiжих помiдорiв в Українi становила понад 50 %;

     Товар, який виробляється нацiональним товаровиробником свiжих огiркiв та свiжих помiдорiв, у розумiннi положень пункту 26 статтi 1 Закону є подiбним до Товару, що є об'єктом розслiдування;

     протягом перiоду розслiдування iмпорт в Україну Товару походженням з Турецької Республiки здiйснювався за демпiнговими цiнами. Для iноземних виробникiв/експортерiв, якi належним чином не спiвпрацювали з Мiнекономiки в рамках проведення розслiдування, демпiнгова маржа встановлювалася вiдповiдно до статтi 31 Закону на пiдставi наявної у Мiнекономiки iнформацiї. Зроблено позитивний висновок щодо обґрунтованостi методу, на пiдставi якого було визначено демпiнгову маржу;

     за результатами проведених розрахункiв Мiнекономiки визначило такi рiвнi демпiнгової маржi: для експортера свiжих огiркiв походженням з Турецької Республiки TALYA FRESH TARIM ITHALAT IHRACAT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI - 20,1 %; для експортера свiжих помiдорiв походженням з Турецької Республiки TALYA FRESH TARIM ITHALAT IHRACAT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI - 25 %; для iнших виробникiв та/або експортерiв свiжих огiркiв походженням з Турецької Республiки - 22,8 %; для iнших виробникiв та/або експортерiв свiжих помiдорiв походженням з Турецької Республiки - 26,9 %;

     обсяги демпiнгового iмпорту свiжих огiркiв протягом перiоду дослiдження зросли на 15,01 % в абсолютних показниках, вiдносно споживання свiжих огiркiв на внутрiшньому ринку України зросли на 30,14 % та вiдносно загальних обсягiв виробництва свiжих огiркiв в Українi - на 88,73 %. Частка демпiнгового iмпорту свiжих огiркiв постiйно зростала протягом перiоду дослiдження i була значною як у загальному iмпортi свiжих огiркiв в Україну, так i в споживаннi на внутрiшньому ринку України. Обсяги демпiнгового iмпорту свiжих помiдорiв протягом перiоду дослiдження зросли лише вiдносно загальних обсягiв виробництва свiжих помiдорiв в Українi - на 26,70 %;

     протягом перiоду дослiдження виявлено заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику свiжих огiркiв та свiжих помiдорiв. За перiод дослiдження у порiвняннi з базовим перiодом вiдбулося погiршення низки основних фiнансово-економiчних показникiв дiяльностi нацiонального товаровиробника свiжих огiркiв, а саме: зменшення обсягiв виробництва на 39,86 %; скорочення обсягiв виробничих потужностей на 39,92 %; зменшення обсягiв продажу на внутрiшньому ринку на 37,78 %; зменшення частки у споживаннi на 29,59 %; зменшення обсягiв експорту на 93,22 %; зростання собiвартостi на 11,38 %; фiнансовий результат вiд продажiв на внутрiшньому ринку був вiд'ємним протягом всього перiоду дослiдження; рiвень рентабельностi був вiд'ємним протягом всього перiоду дослiдження; зменшення кiлькостi працiвникiв, зайнятих у виробництвi, на 44,61 %; скорочення обсягiв здiйснених iнвестицiй на 21,50 % в гривневому еквiвалентi та на 42,07 % в доларовому еквiвалентi. Також вiдбулося погiршення низки основних фiнансово-економiчних показникiв дiяльностi нацiонального товаровиробника свiжих помiдорiв, зокрема: зменшення обсягiв виробництва на 21,87 %; скорочення обсягiв виробничих потужностей на 0,98 %; зменшення обсягiв продажу на внутрiшньому ринку на 20,39 %; зменшення частки у споживаннi на 12,77 %; зменшення обсягiв експорту на 94,96 %; зростання собiвартостi на 3,87 %; фiнансовий результат вiд продажiв на внутрiшньому ринку був вiд'ємним протягом всього перiоду дослiдження та його вiд'ємне значення зросло на 6,33 % в гривневому еквiвалентi i скоротилось на 21,53 % в доларовому еквiвалентi; рiвень рентабельностi був вiд'ємним протягом всього перiоду; зменшення кiлькостi працiвникiв, зайнятих у виробництвi, на 10,35 %; скорочення продуктивностi працi на 12,85 %;

     маржу шкоди визначено для Товару походженням з Турецької Республiки: для свiжих огiркiв на рiвнi 70,35 % та для свiжих помiдорiв на рiвнi 69,54 %;

     наявнiсть в Турецькiй Республiцi значного експортного потенцiалу, що свiдчить про ймовiрнiсть значного зростання обсягiв демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Турецької Республiки;

     демпiнговий iмпорт в Україну Товару походженням з Турецької Республiки здiйснювався на таких умовах, що перешкоджали значному зростанню цiн на подiбний Товар нацiонального товаровиробника свiжих огiркiв та свiжих помiдорiв, яке мало б мiсце за умови вiдсутностi демпiнгового iмпорту;

     наявнiсть причинно-наслiдкового зв'язку мiж демпiнговим iмпортом в Україну Товару походженням з Турецької Республiки та шкодою, заподiяною нацiональному товаровиробнику свiжих огiркiв та свiжих помiдорiв;

     iншi фактори, окрiм демпiнгового iмпорту, не мали визначального впливу на стан нацiонального товаровиробника;

     застосування антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну Товару походженням з Турецької Республiки вiдповiдає нацiональним iнтересам України.

     Основнi факти i висновки за результатами проведеного розслiдування Мiнекономiки надiслано всiм заiнтересованим сторонам розслiдування.

     Коментарi заiнтересованих сторiн розслiдування не мiстили достатньо суттєвих та обґрунтованих аргументiв i фактiв, що могли б вплинути на змiну висновкiв, зроблених щодо наявностi фактiв демпiнгу, заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику та причинно-наслiдкового зв'язку мiж ними.

     Беручи до уваги зазначене та керуючись положеннями статтi 16 Закону, Комiсiя прийняла рiшення вiд 07.07.2025 N АД-583/2025/441-01 "Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну свiжих огiркiв та свiжих помiдорiв походженням з Турецької Республiки", згiдно з яким вирiшила застосувати остаточнi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну товару походженням з Турецької Республiки, що має такий опис:

     огiрки, корнiшони, свiжi або охолодженi, що класифiкуються у товарнiй пiдпозицiї 0707 00 згiдно з УКТ ЗЕД; та

     помiдори, свiжi або охолодженi, що класифiкуються у товарнiй пiдкатегорiї 0702 00 00 00 згiдно з УКТ ЗЕД.

     Остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються строком на п'ять рокiв шляхом запровадження справляння остаточного антидемпiнгового мита за ставкою:

     для експортера свiжих огiркiв походженням з Турецької Республiки TALYA FRESH TARIM ITHALAT IHRACAT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI (Gunes Mah. Altinova Bul. Toptanci Hali, Sitesi No. 5 IC Kapi No. 694, Kepez, Antalya, Turkiye) - 20,1 %;

     для експортера свiжих помiдорiв походженням з Турецької Республiки TALYA FRESH TARIM ITHALAT IHRACAT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI (Gunes Mah. Altinova Bul. Toptanci Hali, Sitesi No. 5 IC Kapi No. 694, Kepez, Antalya, Turkiye) - 25 %;

     для iнших виробникiв та/або експортерiв свiжих огiркiв походженням з Турецької Республiки - 22,8 %;

     для iнших виробникiв та/або експортерiв свiжих помiдорiв походженням з Турецької Республiки - 26,9 %.

     Експортер, для якого визначено iндивiдуальнi ставки антидемпiнгового мита, має бути одночасно експортером товару та стороною зовнiшньоекономiчного контракту, укладеного з резидентами України на поставку товарiв в Україну.

     Остаточне антидемпiнгове мито справляється у вiдсотках до митної вартостi товару.

     Сплата остаточного антидемпiнгового мита здiйснюється в готiвковiй чи безготiвковiй формi, або шляхом унесення суми мита на депозит, або оформлення вiдповiдного боргового зобов'язання, якщо iнше не передбачено законодавством України.

     Остаточне антидемпiнгове мито справляється митними органами України незалежно вiд сплати iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв).

     Застосування остаточних антидемпiнгових заходiв не повинно створювати перешкод для здiйснення митного оформлення товару.

     Iмпорт на митну територiю України товару, що є об'єктом застосування остаточних антидемпiнгових заходiв, без сертифiката про походження або iнших документiв про походження товару, визначених мiжнародними угодами про вiльну торгiвлю, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, та в разi неможливостi визначення його походження здiйснюється зi сплатою остаточного антидемпiнгового мита за найвищою ставкою.

     Рiшення Комiсiї вiд 07.07.2025 N АД-583/2025/441-01 набирає чинностi через 10 днiв з дати опублiкування цього повiдомлення.

Copyright © 2025 НТФ «Интес»
Все права сохранены.